extreme zadelpijn

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kinnie
Mountainbiker

extreme zadelpijn

Post by Kinnie »

Ik weet dat er al hopen topics zijn over zadelpijn. Heb er al behoorlijk wat tijd aan gehangen aan vele te lezen.

Ik sukkel dus enorm met zadelpijn aan de zitbeentjes. Dit zo erg dat ik na 2/3 km al begin af te zien.
Dit soms zo erg dat ik na 10km al MOET stoppen, met gevolg dat ik zelfs de week erna zelfs nog niet kan fietsen. dit was de reden dat ik zo'n 3jaar geleden alles verkocht heb. Nu terug een mtb aangeschaft met volle moed om terug te beginnen sporten. Alleen zit de moed al terug in m'n schoenen want de eerste rit bij me in de buurt heb ik al moeten opgeven en bellen naar huis dat ze me kwamen ophalen.
De zadelpijn heb ik niet enkel tijdens het mtb'en.
Met m'n stadsfiets kan ik dus maar 1x per week gaan werken (dit zo'n 18km heen en terug). Ik kan me gewoon niet neerzetten.
De mensen die zeggen dat je zitvlees moet kweken kan ik maar half gelijk geven. Dat je een zadel moet gewoon worden en wat last van kan hebben begrijp ik. maar na 10km met de tranen in de ogen staan is toch al wat anders...

iemand ervaring met de zadels van ISM (ook daar bestaan topics over), maar ik vind niet het type dat de zitbeentjes zou "ontlasten". Volgens vele sites zou zitten op de zitbeentjes DE ideale positie zijn, wat voor mij niet kan :(

iemand dit raad weet.
Ter info, ik ben van Kortrijk.
Pasta
Mountainbiker

Re: extreme zadelpijn

Post by Pasta »

Alvorens zadels te testen of kopen, zou ik toch eerst een zadeldrukmeting doen.
Bij Jowan in Kluisbergen kan je fit bvb laten doen.

Suc6
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Fiets komt niet van daar, tenzij dat geen probleem maakt.
Zal eens bellen ervoor.
bedankt voor de info alvast
Pasta
Mountainbiker

Post by Pasta »

Kinnie wrote:Fiets komt niet van daar, tenzij dat geen probleem maakt.
Zal eens bellen ervoor.
bedankt voor de info alvast
Mag geen probleem zijn dat je fiets niet van daar komt.
Trouwens, wie weet koop je een volgende fiets wel bij hem ;)

Zou 70eur kosten volgens deze prijslijst: http://www.jowan.be/media/Jowan_Bike_Fi ... ubliek.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Zou je ook een zadelmeting aanraden bij dergelijk probleem. En als je het geld er voor over hebt, mss gewoon een totale 'bikefitting' doen. (mss is dit wat overkill, maar laat in ieder geval ook even naar je positie kijken, een goede fietsenmaker moet je 'op het oog' ook al 95% juist op de fiets kunnen zetten)
Als je eenmaal het juiste zadel hebt, ook een goede broek kopen (een echt goede broek hoeft geen 300 euro te kosten, maar reken toch meer dan 100 euro). En dan kan je beginnen om zitvlees te kweken :wink:
Drinoow
Mountainbiker
Location: Trek Topfuel 9.9 SSL, Madone 6.9SSL, Lynksey pro 29

Post by Drinoow »

http://www.infinitybikeseat.com/seats/n-series-seat" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien dat deze zadels helpen...
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Als ik de openingstopic lees ben je ofwel aan het overdrijven ofwel heb je een niet alledaags probleem. Ik zou eens bij een sportdokter passeren.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

De Wreter wrote:Als ik de openingstopic lees ben je ofwel aan het overdrijven ofwel heb je een niet alledaags probleem. Ik zou eens bij een sportdokter passeren.
overdrijven, dat hoor ik van velen.
"trunten" hoor ik ook, dat ik een teer gevalletje ben...
behoorlijk beschamende om naar u vrouw te moeten bellen om te vragen of ze je wil komen halen dat je niet meer op u zadel kunt zitten...

broek is van assos (en gepaste maat), heb me al in verschillende plaatsen laten uitmeten en behalve wat mini aanpassingen aan de fiets veranderd er niets aan m'n probleem.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ik zeg het maar omdat ik ook zo'n probleem heb gehad met als gevolg een echo van heel m'n onderkant. Bleken ontstoken kliertjes te zijn. Zadelpijn kan je hebben maar nooit in die mate dat je na het fietsen er nog zo'n last van hebt.
marc1201
Mountainbiker

Post by marc1201 »

De Wreter wrote:Als ik de openingstopic lees ben je ofwel aan het overdrijven ofwel heb je een niet alledaags probleem. Ik zou eens bij een sportdokter passeren.
Ik begrijp zijn probleem wel hoor..Ik heb het niet zo snel, maar na 30km kan ik toch ook bijna niet meer op het zadel blijven zitten.(begint al lastig te worden vanaf 15 a 20km) Ik heb een sqlabs 614 active.(ergonomisch zadel)
Ik kan je garanderen dat op zo'n manier de fun er inderdaad snel af is.
Post Reply