23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slijkridder
Mountainbiker

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Post by slijkridder »

Zo n toptocht zo afbreken,da begrijp k niet,k heb me hier reuze geamuseerd,prima afgepijld,verzorgde bevoorrading, seingevers aan gevaarlijke kruispunten,en da gezaag over veel asfalt daar zal de organisatie wel hun reden voor hebben he,de groenen zijn toch baas hoor. Zijt blij dat er nog zo organisaties zijn die zo n tochten willen organiseren. En ja die strook naast t spoor lag zeer vettig ja,das enigste minpuntje. Doe zo verderor organisatie,jullie hebben n toptoertocht waar er veel nog van kunnen leren.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

uiteraard mogen we blij zijn dat mensen zich engageren om zo'n organisatie op poten te zetten, dat neemt niet weg dat er hier opmerkingen mogen gegeven worden ( waar de organisatie indien mogelijk mee aan de slag gaat). Zoals al eerder aangehaald is 7 euro niet weinig voor een tocht van net iets meer dan 50 km, buiten het Zonienwoud inderdaad redelijk veel asfalt en de spreiding van de ravito's kon ook wel beter (op de 52 km na 15 km al en de 2de pas op 45 km).
Het baggerstuk langs het spoor is al jaren een punt van kritiek, ook vandaag was het spijtig genoeg weer van dat.....
Ondanks dat alles toch weer genoten van het fietsen en daar gaat het uiteindelijk om. Volgend jaar voor de zoveelste keer van de partij ( met hopelijk enkele
van de negatieve puntjes die zijn aangepakt )

grt,
bip bip
Kennyvdj
Mountainbiker

Post by Kennyvdj »

Leuke tocht gehad. 65km waren er 70km. 1020hm. Op het laatste wat pijlen verdwenen waardoor misschien omweg gemaakt. Inderdaad iets meer asfalt dan verwacht. Organisatie misschien klachten gekregen van vorige edities?! Goede bevoorrading, bepijling en merci aan de seingevers! Het deel naast het spoor vond ik wel leuk. Dit is spelen voor mij en de modder maakt mij niets uit. Voor mij mag het nog wat lastiger zijn. Bedankt!
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Ben vandaag de 65 (waren er idd 70) komen rijden, heb er van genoten en me geamuseerd. Zijn er verbeterpunten? Waarschijnlijk wel. Maar ik snap de harde kritiek niet echt, heb me geen moment verveeld vandaag en ik ben uit de streek, het meeste kende ik dus al wel. Vorig jaar was deze rit van begin tot eind ploeteren, nu lag het er perfect bij. Het stuk langs de spoorweg is inderdaad moddergevoelig, maar diegene die reclameren op dat stukje.. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat er zoveel asfalt in zat, maar ik heb er geen bijzondere aandacht aan verleend..omdat ik me voortdurend amuseerde.

Waarschijnlijk heeft veel van de kritiek te maken met hoge verwachtingen? Ik wist wat komen ging in het Zoniënwoud en ik heb daarvan genoten. Degene die een jungle met 20 km singletrack verwachtten, die komen inderdaad bedrogen uit.
Rob_Haelterman
Mountainbiker

Post by Rob_Haelterman »

Leuk parcours.
Veel seingevers aan gevaarlijke punten.
Goede bewegwijzering.
Goede organisatie van bewaakte parking en afspuitstand.
Parkeergelegenheid heeft wat marge voor verbetering, maar gelukkig was de straat tijdelijk éénrichting.
Geen druppel drank op eerste bevoorrading en niets meer te eten op de tweede dan een stukje banaan. Nochtans om 0830 vertrokken. Vind ik iets persoonlijk iets minder. Op alle andere toertochten is er tenminste water op de bevoorrading.
Tweede bevoorrading op 10km voor einde (voor de 55 km). Da's een beetje laat, zeker als je al 20km lang door je drank heenzit.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Gezellig ontbeten met mijn vrouw, een uurke bijpraten in de wagen, en dan het noodzakelijk kwaad. Met een dzoef in haar gat gaat ze eruit aan het Docks winkelcentrum in Schaarbeek. Best indrukwekkend, zelfs nu er op dit vroege uur nog geen kat aanwezig is.

Ik rij door richting Overijse, 20km headbangen over s' lands verlaten autowegen.
Veel volk (ze telden 1.800 inschrijvingen) en ik ging van start. Beetje offroad, maar ook veel villa-jungle tot aan het Zoniënwoud. Dat is geen boske hé. Knal je hier tegen een boom dan kan je tenminste kiezen tussen links, rechts of in’t midden.
Anders is het wat betreft de paden. Ze zijn op Amerikaanse wegeninfrastructuur geschoeid. Immer geräde rechtdoor en dan 90° naar links of rechts. Maar net als het saai wordt is er hier en daar een stukje ghetto: Brave maar toch leuke single-tracks.
Na het bos keren we zoals we gekomen zijn. Urban-jungle, en zo verschillend met Henegouwen - lees rijker - dat men zich afvraagd of ze wel in hetzelfde land liggen.
Aangekomen met een 60km op de 62 afstand, en een 880 hoogtemeters.
Kurkdroog parcours op een fameuze strook van een paar honderd meter na, bezijdens de spoorweg. Ik reed ze met veel plezier. Een uitdaging voor wie echt wil biken. Veel grip, beetje schuiven, concentratie voor de ideale stuurlijn. En het type modder dat niet eens vuil maakt. Wie daar over zaagt koopt beter een koersfiets.

Wat de organisatie betreft, vriendelijke mensen met veel inzet en liefde voor de sport. Uitstekende bepijling, afspuit, douche's, après, ... . Misschien de ravito iets meer reserve geven.

En nu op de terugweg, onder sms dwang van mijn dochters, de ma opnieuw gaan ophalen. Docks krioelt van' t volk. Gelukkig hadden we afgesproken aan een bepaalde winkel, en na 5 minuten lebberen keren we voldaan huiswaarts.
sixpack
Mountainbiker

Post by sixpack »

Hele leuke toer 53km op de teller!
Sijngevers top, je kon op de meeste plaatsen zo de baan oversteken en zeker niet onbelangrijk is de bevoorrading. .. bij stop 1 alleen maar water... sportdrank was op en een stukje banaan of mueslireep. Als je daar op rekent is dit wel pijnlijk... dus hop naar de 2de bevoorrading en daar was het weer van dat alleen nog erger nu alleen water en banaan. Dit is mijn 4de toertocht op rij en de ik zeg het nog is qua parcour echt nice maar de bevoorrading was in de andere toertochten veel veel beter voorzien.. appelsien., cake , banaan, peperkoek en sportdrank en dit voor 5 euro. Als je start met met 1 bus sportdrank omdat je ervan uitgaat dat je wel kan bijtanken.. lesje geleerd? Al bij al heb ik wel genoten!!!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Ik laat me niet graag negatief uit over mensen die ons een mooie zondag proberen bezorgen maar dit was toch een van de zwakkere organisaties van de voorbije maanden. Ontgaat mij waarom hier steeds zo veel volk op af komt. Toegekomen om 9u: chaos aan inschrijving, aanschuiven van af buiten. Bevoorrading 1 geen drank, bevoorrading 2 enkel nog banaan. Onbegrijpelijk na zo veel edities.
Parcours veel asfalt, stukje modder langs spoorweg was enige technische. Pechnummer stond te groot op bandje waardoor de laatste cijfers onleesbaar waren door de sluiting.
Voor degenen onder de 50km was de naam van de tocht zelfs een leugen.
Positief: afspuitstand, bepijling, seingevers, eenrichtingsverkeer

De tocht van mei heeft heel ander karakter
Roedie
Mountainbiker

Post by Roedie »

Hierbij dank aan alle 1800 mensen die deelgenomen hebben en zeker ook aan diegenen die hier een woordje (positief of negatief ..allebei goed :-) ) hebben achtergelaten. Verleden jaar waren er andere pijnpunten (oa ivm bewaakte fietsparking) waaraan gewerkt is geworden dit jaar. Zo zal dit ook gebeuren met de minder positieve opmerkingen van dit jaar (en met stip de bevoorradingen dus) naar volgend jaar toe.
Wij hebben ook te lijden gehad - en ondanks 4 kontroleploegen verspreid in tijd - aan redelijk wat weggenomen/verdraaide pijlen .. vandaar ook de grote verschillen in afstand op de 66km ... Groeten !
Braeckie
Mountainbiker

Post by Braeckie »

Overall gezien heb ik hier een leuke zondagvoormiddag beleefd op de 50km (54km, 750hm uiteindelijk).

Positief:
- Vriendelijke seingevers aan de gevaarlijke oversteken
- Voldoende afspuitstanden
- Bewaakte fietsparking goed georganiseerd
- Ondanks het vele volk was de après goed georganiseerd en moesten we niet wachten op onze drank.

Parcours:
- Afstand en hm waren leuk en het is niet makkelijk om voor iedereen goed te doen. Ik vond het stukje langs de spoorweg zelfs heel plezant. Eindelijk een stukje technischer!
Ik vraag me echt af wie de mensen zijn die hierover klagen. Van pakweg 500m door modder te rijden gaat een degelijke mtb niet stuk.

- Wat ik me nog wel afvraag: is het Zoniënwoud zozeer beschermd dat je enkel over de bestaande Bloso route mag rijden? Indien niet, vind ik dit toch een gemiste kans. De Bloso route (Nero-route) is mooi, maar een echte beginnersroute met veel brede dreven, en weinig technische tracks. Als de organisatie de titel "Dwars door het Zoniënwoud" als visitekaartje gebruikt, zou ik toch meer verwachten van het traject door het Zoniënwoud. Ik keek vaak links en rechts van die dreven en zag daar toch hier en daar potentieel MTB speelterrein. Nu was het stuk door het Zoniënwoud niet meer dan in een treintje aan 30km/h doorknallen. Plezant, maar dat zoek ik niet als ik met de MTB door een bos rijd.
Post Reply