BUISSENAL / Frasnes-Lez-Anvaing
VTT de Lamain dans les Monts
Start: 8.00-10.00
30 - 40 - 50 km
STARTLOCATIE
Salle Polyvalente
Place 8 A
7911 Buissenal
ORGANISATIE
Lamain Sports
Eén van de mooiste mountainbike streken van Henegouwen. Alle potentieel voorhanden:
Bos, hoogtemeters, talrijke mtbgezinde wegels en paden, ... .
Wat deze organisatie ervan gaat maken weet ik niet, maar ik had de contactpersoon aan de lijn en die was super enthousiast. Hij zei zeker 5 keer dat ik niet teleurgesteld zal zijn zondag.
Ik probeer nog wat parcoursinfo te bekomen, en hou wie dit topic volgt op de hoogte.
16.10.2016 - Buissenal - Frasnes-Lez-Anvaing
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
- Motorbiker
- Mountainbiker
Re: 16.10.2016 - Buissenal - Frasnes-Lez-Anvaing
Post by Motorbiker »
woord uitleg uit Buissenal:
Bonsoir, voici quelques renseignements concernant notre vtt!
3 circuits 30-40-50km, traversées de chemin agricole, de champ et de bois avec assez bien de dénivelé surtout pour le 40 et 50km! Il y a des parties de circuits roulants mais jamais trop long car nous sommes dans une région a fort dénivelé Vu les conditions climatiques annoncées, il fera bien sec! Je ne sais hélas pas vous donner les déniveler! C la région des collines, frasnes-lez- anvaing, ellezelles, mainvault
Nous sommes vététistes
Bonne soirée en espérant vous rencontrer dimanche!!
Het zijn mountainbikers die inrichten, prachtige streek, denk dat dit niet kan slecht zijn. Integendeel.
Bonsoir, voici quelques renseignements concernant notre vtt!
3 circuits 30-40-50km, traversées de chemin agricole, de champ et de bois avec assez bien de dénivelé surtout pour le 40 et 50km! Il y a des parties de circuits roulants mais jamais trop long car nous sommes dans une région a fort dénivelé Vu les conditions climatiques annoncées, il fera bien sec! Je ne sais hélas pas vous donner les déniveler! C la région des collines, frasnes-lez- anvaing, ellezelles, mainvault
Nous sommes vététistes
Bonne soirée en espérant vous rencontrer dimanche!!
Het zijn mountainbikers die inrichten, prachtige streek, denk dat dit niet kan slecht zijn. Integendeel.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
't Zal pikken worden (feestje zaterdagavond), maar hiervoor wil ik wel eens uit mijn nest rollen...
Ga er zelf niet geraken, maar denk we vorig weekend al veel pijltjes van die tocht zag hangen.
We hadden 500 hm op ons verkenningsritje... 15.2 km, maar het lag dus overal super droog
Deze omgeving bied echt wel mogelijkheden
We hadden 500 hm op ons verkenningsritje... 15.2 km, maar het lag dus overal super droog
Deze omgeving bied echt wel mogelijkheden
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Mijn broer en ikzelf (twee Zwette Maanen) komen ook eens af.
Tot morgen,
Field
Tot morgen,
Field
Samen met Luckyluc deze rit gereden. De eerste 30 km waren voornamelijk krieren en asfalt, weliswaar in een prachtig decor onder een stralende zon. Toch niet direct wat we verwachtten, maar wel leuk door het vele klimmen en dalen. De passage door het kasteeldomein kon ons wel bekoren. De finale, de laatste 20 km van de langste afstand was echter top. Pittige klimmen, prachtige afdalingen en dit alles in een schitterend bosdecor. Nooit overdreven moeilijk, maar aanhoudend tof. Zodoende kunnen genieten van een toch mooie tocht. Pays des Colinnes blijft een topstreek om te mountainbiken. Wel meer modder dan verwacht na één regendag op vrijdag. Blijkbaar is de natuur reeds in volle rust en wordt water niet meer opgenomen. Toch bleef alles prima berijdbaar. Achteraf gehoord dat de organisatie ook rekening houdt met de minder geoefende biker op de korte afstand en dat er daardoor meer baan en veldwegen inzaten in tegenstelling tot de lussen van de langere afstand. Daarom werden in Ellezelles waarschijnlijk ook mooie stukken niet benut (o.a. het heksenpad). Al bij al een mooie toertocht door de prachtige stukken in de laatste 20 km. Mensen die de korte afstand reden bleven misschien op hun honger zitten. Bedankt en tot de volgende.