02.10.2016 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 02.10.2016 - Waasmunster

Post by BerggeitCasualFietser »

Ideaal gekend parcours om mijn nieuw masjien te ontdekken :bounce:
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Is het de superfly geworden?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Deze ochtend een leuke tt gereden in Waasmunster.
Op wat gedruppel na is het ook droog gebleven, parcours lag er kurkdroog bij en de zandbakken kregen 'strand'-allures.
De mannen van Just-Ridin hebben hun gemeente iig goed uitgepuurd.
Overal net ietsje meer dan hetgeen we van andere tochten geserveerd kregen.
Bepijling duidelijk genoeg en voldoende, uitgebreide bevoorrading, op het einde nog een pannenkoekje.
Dat de organisatie een goede reputatie heeft bewees de grote opkomst, de brandweerkazerne zat goed vol voor de aprés.
Met de wind in de rug terug naar Beveren gepeddeld na een geslaagde mtb-ochtend.
fluppeke
Mountainbiker

Post by fluppeke »

top parcour =D> =D>
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

zeer lovende woorden van de muddevils die gestart zijn te Waasmunster , Just Ridin is de top tocht van de ronde van het waasland !
=D> =D> =D>
MrBojangles
Mountainbiker

Post by MrBojangles »

Het was weeral in orde. De pannenkoeken waren wel op toen ik aankwam, het zal mij leren van zo laat te vertrekken.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Dickie wrote: Bepijling duidelijk genoeg en voldoende....
En toch weet den deze verkeerd te rijden ;) Maar het was dan ook weer lang geleden dat ik een toertocht had gereden. Ik vond toch de gele pijlen veel duidelijker hoor. Wie verzint dat nu, witte pijlen?

Maar verder een mooi tochtje zoals altijd bij die mannen.
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Ja ik vond de witte pijltje ook niet echt superduidelijk, maar heb niks gemist, alleen op langere stukken mag er van mij wel eentje extra om aan te geven dat je nog juist bent. Wat ik wel super vond waren die kalklijnen die onduidelijke paadjes aangaven. (o)

Goed geamuseerd en ik was verbaasd dat er eens de autosnelweg terug over, er nog dik 12km aan padjes doorheen de villawijk was uitgetekend.
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Thuisritje... droog goed bollende ondergrond. Goede bevoorrading. Voor herhaling vatbaar.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

vedet wrote:Is het de superfly geworden?
Jep, Superfly 7, en nog gelukje, de new season kleur, rood.

Hier ook gestart op de alom gekende wegeltjes en bospaden om zo te kijken wat de 29er te bieden heeft in vergelijking met de oude 26 er.
Af en toe beetje zoeken naar de juiste versnelling, opletten dat je met het bredere stuur niet blijft hangen etc.
Alles goed doorlopen, en genoten van het thuisritje. Alles is al gezegd, goed bollend, en af en toe leek het net Waas beach, maar met de illusie in het achterhoofd dat ik eind van het jaar de Hel van Kasterlee wil uitdoen, leek me dit een leuke extra oefening in rijden door los zand.

Knappe invulling van het bmx parcours aan de E17, excuus aan de achterligger na het nemen van de plotse bocht en niet direct snelheid kunnen maken. Kalklijnen waren inderdaad een meerwaarde, al vond ik aan de pijltjes niks mis mee, al is het altijd beetje twijfelen bij langere stukken zonder pijl (is bij elke tt wel zo).
Onderweg nog buitje in de nek gehad, en regenvestje vergeten, dus moest het even uitzitten. Wou nog wat extra offroad doen op weg naar huis maar na dat buitje toch maar gepast.

Na de pannenkoek terug huiswaarts gebolst in het gezelschap van Cokeman.
Post Reply