28.08.2016 - Maisnil-lès-Ruitz (Parc D'Olhain - Fra.)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 28.08.2016 - Maisnil-lès-Ruitz (Parc D'Olhain - Fra.)
Rit viel toch wa tegen, en is totaal niet te vergelijken met Lapugnoy uit het verleden.
Om te beginnen was de bepijling barslecht, echt veel te weinig pijlen en vaak onopvallend geplaatst, en niks van bevestiging.
Deze rit was duidelijk uitgepijld en uitgekiemd door wielertoeristen: geen pijl is rechtdoor, een bos moet je naast rijden, single tracks moet je danger bordjes plaatsen.
Te bedenken dat je 9 eur betaald voor zowel 40-60 of 90km, met vrij povere ravitos ... .
Strafste vanal was zelfs dat het bos van Olhain (Course ch'tis) niet gebruikt werd
Dan maar zelf wat gespeeld op deze prachtige single tracks.
Oja, ik weet waar alle bricollon en badkamer-tegel-afval naartoe gaat: regio Lens/Houdain
Man man wat een pest is dat ginder. Tal van bikers langs de kant met doorzeefde banden door de vele stenen en bouwafval.
Maar we hebben ons geamuseerd
Ga ik terug in 2017? No way.
Om te beginnen was de bepijling barslecht, echt veel te weinig pijlen en vaak onopvallend geplaatst, en niks van bevestiging.
Deze rit was duidelijk uitgepijld en uitgekiemd door wielertoeristen: geen pijl is rechtdoor, een bos moet je naast rijden, single tracks moet je danger bordjes plaatsen.
Te bedenken dat je 9 eur betaald voor zowel 40-60 of 90km, met vrij povere ravitos ... .
Strafste vanal was zelfs dat het bos van Olhain (Course ch'tis) niet gebruikt werd
Dan maar zelf wat gespeeld op deze prachtige single tracks.
Oja, ik weet waar alle bricollon en badkamer-tegel-afval naartoe gaat: regio Lens/Houdain
Man man wat een pest is dat ginder. Tal van bikers langs de kant met doorzeefde banden door de vele stenen en bouwafval.
Maar we hebben ons geamuseerd
Ga ik terug in 2017? No way.
Wat een ontgoocheling, trok op niets die bepijling.
Eerste ravito aan 20 dan 30 en dan moest je wachten tot aan de 68.
Zo vele die hebben misreden.
Aan sommige kruispunten moest je stoppen om de pijl te zoeken.
Na de laatste stop rij ik een bos in (pijl was die richting maar blijkbaar moest je er langs
),
zie ik een gezin met kinderen die aan het wenen waren.
Die waren gewoon verdwaald in da bos en zaten op de 90km.
Da was gewoon een tt voor de kas te spijzen.
Eerste ravito aan 20 dan 30 en dan moest je wachten tot aan de 68.
Zo vele die hebben misreden.
Aan sommige kruispunten moest je stoppen om de pijl te zoeken.
Na de laatste stop rij ik een bos in (pijl was die richting maar blijkbaar moest je er langs
zie ik een gezin met kinderen die aan het wenen waren.
Die waren gewoon verdwaald in da bos en zaten op de 90km.
Da was gewoon een tt voor de kas te spijzen.
-
lapie
- Mountainbiker
Wij wilden de 60 km rijden maar na 70 km kwam het uit dat we op de 90 km zaten. De bepijling was heel slecht. Het aantal keren dat we misreden is niet op 2handen te tellen. Het parcours volgde bijna overal een soort bloso route. We reden LANGS prachtige singletracks en terrils. Maar geen enkele was in het parcours opgenomen. Zeer zeer ontgoochelende tocht. En dit voor de schandalige prijs van 9euro
- Single Tracker
- Mountainbiker
Post by Single Tracker »
Bedankt voor jullie feedback. Nu weten we dat we deze rit voor eens en voor altijd mogen schrappen in onze persoonlijke kalender. Mét dikke alcoholstift. 
Hier gestart in de hoop dat deze even mooi ging zijn dan lapugnoy
Viel dat even tegen
Vooral krieren, veldwegels en vaste mtb routes gezien spijtig want dit is nochthans een mooie mtb streek
Vooral de bepijling in de laatse 40km was slecht en was meer een zoektocht
Tussen 2 ravitos misreden waardoor ik 40 km gereden heb zonder bevoorading
Stikkappot als een van de laatste aangekomen met 102km op de teller
Steven 2
Viel dat even tegen
Vooral krieren, veldwegels en vaste mtb routes gezien spijtig want dit is nochthans een mooie mtb streek
Vooral de bepijling in de laatse 40km was slecht en was meer een zoektocht
Tussen 2 ravitos misreden waardoor ik 40 km gereden heb zonder bevoorading
Stikkappot als een van de laatste aangekomen met 102km op de teller
Steven 2