mtb wielen advies

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Crowns
Mountainbiker

mtb wielen advies

Post by Crowns »

Ik ben op zoek naar een lichter setje 29 inch mtb wielen, rij op dit moment met Mavic Crossride. Op zich best tevreden van maar daar kan ik wel wat gewicht winnen.

Na wat rond te kijken zie ik eigenlijk niet heel veel verschil in de velgen, je hebt alles onder rond een 300 Euro en alles boven de 900 Euro lijkt me.

Iemand die een goed advies kan geven voor iets rond de 300 a 400 Euro? Ze mogen ook tweedehands zijn mits goede staat.
G-m@n.
Mountainbiker

Re: mtb wielen advies

Post by G-m@n. »

een setje met crest velgen en dt swiss/hope naven zitten ronde de 500€ nieuw.
Dan heb je een mooi degelijk en niet al te zwaar setje ;-)
LittleWhiteDog
Mountainbiker

Post by LittleWhiteDog »

G-m@n. wrote:een setje met crest velgen en dt swiss/hope naven zitten ronde de 500€ nieuw.
Is dat iets wat je dan on-the-fly moet laten maken door een fietsmaker ofzo?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

LittleWhiteDog wrote:
G-m@n. wrote:een setje met crest velgen en dt swiss/hope naven zitten ronde de 500€ nieuw.
Is dat iets wat je dan on-the-fly moet laten maken door een fietsmaker ofzo?
zijn er bij die fabriekssetjes hebben staan, die zijn niet slecht gespaakt over het algemeen.
bij 4bikes in westerlo hadden ze die staan, maar er zijn er meer hoor ;)
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Denk dat er maar heel weinig fietsenmakers zijn die je een wielset "on-the-fly" maken :-D

Je kan ze (al dan niet handgespaakt) kant en klaar in setvorm kopen (online of bij de LBS). Of je laat ze gewoon op maat maken.
LittleWhiteDog
Mountainbiker

Post by LittleWhiteDog »

Wacky-S wrote:Denk dat er maar heel weinig fietsenmakers zijn die je een wielset "on-the-fly" maken :-D

Je kan ze (al dan niet handgespaakt) kant en klaar in setvorm kopen (online of bij de LBS). Of je laat ze gewoon op maat maken.
Wel tis dat dat ik bedoelde. Nie echt ter plekke waar je bij staat maar "op maat" ... omdat je sprak over velgen X en naven Y . Wist niet dat dat mogelijk was, maar je moet misschien gewoon je plekjes kennen hé
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

500€, waar vind je die nieuw? een jaar of 3 geleden wel, nu mag je toch zeker een 650 à 700€ tellen hoor. Tenzij gespaakt door een crappy webshop.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

https://www.bakkerracingproducts.nl/wie ... -3-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wel met ztr naven
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

die rommel :)
Als ik effe bereken met steekassen, yellow tape, deftige nippels, kom ik ook 574 € hoor!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ook nog Action sports, krijgen toch vrij goede reps?
Ong zelfde prijsniveau (590) als swannie berekende maar dan met Hope naven, dt rev spaken en alu nippels!
Online enkel bestellen imo als je zelf een slag uit het wiel kan halen, een spaak vervangen of gewoon kan checken of er geen al te grote spaakspanningsveschillen in zitten en deze indien nodig ook kunt beteren.
Een garantiegeval is toch weer poespas als dat wiel moet opgestuurd worden en bovendien ben je het een tijd kwijt.

Anders beter opteren voor een goede wielbouwer.
Als je even meldt uit welke regio je bent, ga je hier gegarandeerd tips krijgen over kandidaten in je buurt.
Post Reply