Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by RigolleM »

chrisper wrote:ik begrijp het, en ik heb dit ook al eens geprobeerd, maar dan krijg je weer geen waarschuwing (geluid) en dan moet je regelmatig op het scherm kijken
Ik krijg toch geluid bij een afslag, hoef zelfs niet op het scherm te tikken.
chrisper wrote:dit vooral als je 2 bochten of straten vlak na elkaar hebt, op dat ingezoomde venster dat je krijgt staat je huidige positie dan bvb bovenaan het scherm en rijd je omgekeerd of zo, dat vind ik niet handig
Vorige week ook de navigatie gebruikt omdat een andere weg hadden gekozen om terug te keren, en ik ergerde mij dood aan die ingezoomde vensters, zeker als er meerdere bochten na elkaar komen, heb je geen flauw idee welke richting het was. Geef mij maar die koerspunten... lekker eenvoudig en altijd een overzicht van de kaart met track!
WillyW
Mountainbiker

Post by WillyW »

Mannen,

We rijden niet te hard maar als je met een groep van ca. 10 man met 35+ op een splitsing aan komt, is 150 mtr wel kort en moet je op laatste moment gaan reageren 9en schreeuwen) dat laatste is zeker niet onze stijl van rijden is, we staan per slot van rekening niet op de markt is het motto.
Vandaar mijn vraag. Ik had ook al overal gezocht of ik iets kon vinden om dit aan te passen.
Jammer dat het niet mogelijk is
WillyW
Mountainbiker

Post by WillyW »

Ik krijg ook piepsignaal dat er een afslag etc. aankomt, gebeurt automatisch. ook het omspringen van scherm naar kaart geschiedt. Allemaal super, enkel het moment van scherm naar kaart switchen geschiedt m.i. te laat (150 mtr)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Het scenario 9 man @ 35 km/u aanstormend op een splitsing en niet willen schreeuwen is wellicht iets waar Garmin geen rekening heeft mee gehouden :-D Ik denk dat jullie als groep zich gaan moeten aanpassen dan andersom.
Jochen74
Mountainbiker

Post by Jochen74 »

Iemand info?

Wanneer ik een rit rij, bewaar ik deze en zet ik ze later op Garmin Connect.

Ik heb laatst al mijn gereden ritten gewist op mijn toestel. Hoe krijg ik 1 van die ritten terug op mijn GPS vanop Connect?

Heb zitten proberen maar geraak er niet.

Thx
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

In de activiteiten open je de rit, ga naar het tandwiel en kies verzend naar toestel.
Jochen74
Mountainbiker

Post by Jochen74 »

Het werkt!

Zo simpel en niet gevonden.

Thx
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

dju toch, na de nieuwste update hebben al mijn opgeslagen koersen terug de standaard blauwe kleur.
ik had die allemaal een kleur gegeven volgens type route enz....
nu met de update staan die allemaal terug op standaard blauw.
dat is hatelijk aan een update, dat je terug je instellingen moet checken.
sennevh
Mountainbiker

Post by sennevh »

mijn edge 1000 vergeet sinds een tijdje de weg naar huis. als je bij navigatie "terug naar start" "via meest directe route" kiest, altijd een error.
gewoon navigeren op adres lukt soms, soms niet...

jullie hier ervaring mee?
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Mijn Edge 1000 vraagt steeds bij opstart om de software update 9.1 te installeren.
Als ik ja zeg, doet hij het niet, en de volgende keer komt hij weer zeuren voor zijn update.
Nu heb ik versie 8.3.
Hebben jullie dat ook?
Post Reply