Beskidy mtb trophy 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Sir Kermit
Mountainbiker

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Post by Sir Kermit »

Op 5 edities nog geen probleem mee gehad.
swakkeandy
Mountainbiker

Post by swakkeandy »

Wie wil, er zijn 2 inschrijvingen over te nemen.

PM.
Sir Kermit
Mountainbiker

Post by Sir Kermit »

iemand met het vliegtuig geweest? Zoek ervaringen.
Autorit met 2 was hel dit jaar ](*,)
Brugse Racer
Mountainbiker

Post by Brugse Racer »

Sir Kermit wrote:iemand met het vliegtuig geweest? Zoek ervaringen.
Waardoor precies een hel? De afstand? Slechte wegen? Files?

Zijn er verder nog mensen die hun ervaringen willen / kunnen delen over de editie van dit jaar (of voorgaande).
Ik overweeg sterk om in 2017 eens deel te nemen.
Kverbeec
Mountainbiker

Post by Kverbeec »

Brugse Racer wrote:
Sir Kermit wrote:iemand met het vliegtuig geweest? Zoek ervaringen.
Waardoor precies een hel? De afstand? Slechte wegen? Files?

Zijn er verder nog mensen die hun ervaringen willen / kunnen delen over de editie van dit jaar (of voorgaande).
Ik overweeg sterk om in 2017 eens deel te nemen.
Wat mij betreft viel de autorit wel mee. Uiteraard is het een serieuze afstand en zit je lang in de wagen (vliegtuig zal wel sowieso sneller zijn).

Indien je met de wagen wil gaan volgende tip: Ga met je GPS eerst naar Dresden in Duitsland en van daaruit verder naar Istebna (racedorp). Het is niet heel veel verder maar toch een stuk comfortabeler.

Mijn GPS stuurde mij in het oprijden door Tsjechië... Onze Belgische autosnelwegen zijn op bepaalde plaatsen niet echt geweldig.. Maar in vergelijking met die Tsjechische traktorwegen is het Belgisch wegdek een biljartlaken...

Wat de tocht zelf betreft kan ik alleen maar lovend zijn!

Schitterend parcours, deftige bevoorradingen, geen filevorming onderweg, ongelofelijk mooie vergezichten en heel veel variatie in het parcours.

Zo was dag 1 en 4 vooral in bosrijke omgeving (wondermooie wouden). Dag 2 en 3 werd dan weer meer gereden over "skigebied" met schitterende uitzichten en een iets meer open karakter (minder bos).

Je mag je niet laten in slaap wiegen door het hoogteprofiel stickertje dat je op je bovenbuis plakt. Elke dag weer opnieuw dacht ik na de hoogste beklimming van ok.. Het zwaarste hebben we weer gehad.. Viel dat tegen, de Poolse organisatie heeft 0,0 medelijden en de hellingen op het einde (maar ook de andere) zijn als kilometers durende muren waar je moet op rijden.

Daartegenover staat dat er in de afdalingen ook zelden wat kan uitgerust worden. Zeer technische trails naar beneden (ook bergop). De enkele afdalingen die niet onder de noemer "technisch" vallen zijn dan weer pijlsnel waardoor concentratie enorm belangrijk is. Je krijgt zelden het gevoel op een "rustig tussenstuk" te rijden.

Wij verbleven in het "Chata Istebna" op een km of 3-4 van het startpunt. Schitterende service, prachtig ontbijt (eigenares bakte elke dag pannekoeken). Als je het vriendelijk vraagt deed de dame zelfs met heel veel plezier onze was.

Avondeten kan je best doen in het enige restaurant van Istebna zelf. Eten is er enorm lekker en de wachttijden zijn er niet lang.

Voor de prijs van de wedstrijd zelf, het verblijf en de plaatselijke restaurantbezoeken hoef je het zeker niet te laten. Voor dit geld kan je geen betere meerdaagse wedstrijdorganisatie vinden in Europa.

Kortom een geweldige ervaring en ik ga zeker ooit nog eens terug!

Als je nog meer info wilt mag je mij altijd een pm sturen.

groetjes,
el rojo
Mountainbiker

Post by el rojo »

Heb me ingeschreven voor 2017.. is deze goed te berijden met een hardtail jongens? :-D
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

el rojo wrote:Heb me ingeschreven voor 2017.. is deze goed te berijden met een hardtail jongens? :-D
Ik heb dit jaar de Sudenty gereden en blijkbaar zou deze van het zelfde niveau zijn
Ik heb hem zelf gereden met een Fully, dit is toch een technische meerdaagse moest ik hem rijden met een hardtail zou ik zeker een dropper nemen.
Ooit ga ik deze of terug de sudenty rijden dan zal het zowel met een fully zijn en ook met een dropper dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Ik heb zelf ook wel last van de rug, dus voor mij is het vooral voor het comfort.
Kverbeec
Mountainbiker

Post by Kverbeec »

el rojo wrote:Heb me ingeschreven voor 2017.. is deze goed te berijden met een hardtail jongens? :-D
Ik heb hem dit jaar gereden met een hardtail en dit is zeker te doen.

Een fully zal uiteraard wat comfortabeler zijn maar ik vond het echt doenbaar.

Wij waren met vijf personen daar waarvan er vier uitgereden hebben op een HT.

Lijkt me dus zeker haalbaar!!

Prachtig parcours trouwens :bounce:
KleinGuy
Mountainbiker

Post by KleinGuy »

Ik wil me dit jaar ook inschrijven voor de beskidy mtb trophy.

Kan iemand een vergelijking maken met de roc d'azur marathon?
Aangezien een enkele etappe in verhouding meer hoogtemeters bevat, zal het idd wel zwaarder zijn. Maar hoe veel zwaarder :wink: ?
Sir Kermit
Mountainbiker

Post by Sir Kermit »

15%
Post Reply