voordeel van klikpedaal
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Point7
- Mountainbiker
Vind ik juist niet zulk probleem. Bij het klimmen zie je het wel aankomen dat je gaat stilvallen en dan heb je meestal wel gedacht aan het uitklikken.Geut wrote:Ik vind dat er bij klikpedalen maar 1 nadeel is.
Bij het klimmen stilvalen geeft bijna altijd een val of een serieus spectaculaire beweging.
Elk nadeel heeft z'n voordeel in dit geval vind ik. Omdat ik niet graag uitklik (of val) zal ik nog meer moeite doen om boven te geraken op een steil klimmetje.
akkoord bij een klim zie je het aankomen maar om dan preventief je voet uit te klikken dan is't zeker om zeep en geraak je niet meer boven ...Point7 wrote:Vind ik juist niet zulk probleem. Bij het klimmen zie je het wel aankomen dat je gaat stilvallen en dan heb je meestal wel gedacht aan het uitklikken.Geut wrote:Ik vind dat er bij klikpedalen maar 1 nadeel is.
Bij het klimmen stilvalen geeft bijna altijd een val of een serieus spectaculaire beweging.
Elk nadeel heeft z'n voordeel in dit geval vind ik. Omdat ik niet graag uitklik (of val) zal ik nog meer moeite doen om boven te geraken op een steil klimmetje.
ik heb gewoon geleerd om te vallen en door te gaan totdat het zeer doet :D
-
$mokeyJoe
- el duderino
- Mountainbiker
Post by el duderino »
dit weekend met eggbeaters-pedalen gereden, klikken supermakkelijk vast ivg met mijn shimano's
losklikken gaat ook wel vlotjes ( toch 2x prijs gehad
)
dit worden toch men volgende pedalen denk ik
(eigenlijk ben ik al zeker dat het de volgende worden)
greets

losklikken gaat ook wel vlotjes ( toch 2x prijs gehad
dit worden toch men volgende pedalen denk ik
(eigenlijk ben ik al zeker dat het de volgende worden)
greets
-
ViperBiker
- Mountainbiker
Post by ViperBiker »
je hebt met klikpedalen idd 10% meer kracht op de pedalen, omdat ook de voorwaartse kracht om wordt gezet in neerwaartse.
Ik heb geen klikpedalen, maar zoiets waar je je voet in moet schuiven en dat vertrouw ik veel meer omdat je je voet sneller eruit kunt trekken bij noodsituaties
Ik heb geen klikpedalen, maar zoiets waar je je voet in moet schuiven en dat vertrouw ik veel meer omdat je je voet sneller eruit kunt trekken bij noodsituaties