Grand Raid Cristalp 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
SBIKER
Mountainbiker

Re: Grand Raid Cristalp 2016

Post by SBIKER »

Heb dat niet 2x11
Rij al 5j met een enkel blad van voor
mijn eerste keer daar was met een 39/26 xx
en dat was pas stampen om het einde te halen
en tis nu voor de 3de keer met een 1x11
robbe
Mountainbiker

Post by robbe »

SBIKER wrote:Ik rij met een 28t vooraan
in het begin zal een 30t genoeg maar vanaf madelon gaat het toch heel lang naar boven
en als het naar beneden gaat is 50p/h zonder bij te trappen voor mij snel genoeg
het stuk naar esson en dan naar la veille is echt steil daar kan je zeker een 28t gebruiken
Het stuk van evolen tot de top van pas de lona is 27km dacht ik en dat is berg op
grt
Inderdaad een 28t is misschien nog realistischer. Dank u om uw ervaring te delen!
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Yes!! Het is me gelukt! Maanden in het kopje. En eindelijk de bevrijding. 11uur en 8min. Fantastische ervaring. Onvergetelijk de start in Verbier, de aanmoedigingen in de stations, de klim naar la vieille, pas de lona en een afdaling waar mijn vingers nog v erkrampten terwijl ik er alleen keihard wou zijn :)).

Het was mijn eerste keer en voorlopig de laatste keer :)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ik had het geluk om de fantastische prestatie van Carabin en Pirard van nabij te volgen.Heb de assistance gedaan in Evolène.

Donderdag zijn wij vertrokken om het parcour in omgekeerde richting te doen in 2 dagen,Grimentz-Hérémce,Hérémence-Verbier.Carabin is met ons meegereden tot Lac de Moirry daar is hij alleen verder gereden tot Basset de Lona.Vond dit toch wel een beetje overdreven als opwarming voor de wedstrijd,maar ja,hij zal wel weten wat hij moet doen.Bij aankomst in Verbier konden wij dan de wagen ophalen van een deelnemer om die terug te brengen naar Grimentz.Blijft toch wel altijd een soep met dat gedoe van vervoer tussen Verbier en Grimentz .

6u21min voor Carabin,een goeie 23min.achter de winnaar die een nieuw record heeft gereden in 5u 58min .Op Lakata de wereldkampioen geeft hij maar 15min prijs en dit voor zen eerste deelname,is wel een prestatie van wereldniveau.

Alice Pirard is als 4° geeindigd,ze mag fier zijn met dit resultaat.Beloofd voor de toekomst van beide rijders.Spijtig dat de media dit niet wat meer in de picture brengt.

Toch wel uniek om zo de Cristalp te beleven met dank aan Merida Wallonie team.
marre71
Mountainbiker

Post by marre71 »

yes, ook uitgereden (125) met nog mijn vaste voorvork!! #-o had een geveerde voorvork besteld (de nieuwe fox32) maar ni op tijd binnen gekomen 8-[ prachtig weertje gehad een beetje regen gehad rond 10u30
koen83
Mountainbiker

Post by koen83 »

Is er eigenlijk al een datum bekend voor volgend jaar?
SBIKER
Mountainbiker

Post by SBIKER »

normaal 19 aug
Post Reply