Bandenmaat ETRTO

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
poing
Mountainbiker

Bandenmaat ETRTO

Post by poing »

Ik heb dringend nieuwe buiten banden nodig op mijn MTB, de winkels in de buurt hebben echter niet veel keuze in 26" banden meer, dus wou ik online bestellen.

Momenteel heb ik
- ETRTO: 54-551
- 26x2.20

Ik wou de Continental SpeedKing 2 bestellen, in de webshop staat enkel 26x 2.20 en op de continental site ETRTO voor 26": 55-559.

Dat is een beetje verschil. Geeft dat?
aresius
Mountainbiker

Re: Bandenmaat ETRTO

Post by aresius »

Ben je zeker dat die ETRTO: 54-551 klopt?

Voor 26 inch mtb banden zou dit xx-559 moeten zijn. Het eerste getal is de breedte van de band en de tweede staat voor de binnendiameter (aan de hiel) van de band.

Die 1mm verschil in breedte zal wel lukken.
De meeste mtb frames kunnen wel met 2,2 inch bandjes om.
poing
Mountainbiker

Post by poing »

aresius wrote:Ben je zeker dat die ETRTO: 54-551 klopt?

Voor 26 inch mtb banden zou dit xx-559 moeten zijn. Het eerste getal is de breedte van de band en de tweede staat voor de binnendiameter (aan de hiel) van de band.

Die 1mm verschil in breedte zal wel lukken.
De meeste mtb frames kunnen wel met 2,2 inch bandjes om.

Bedankt voor de info! Ja het was 54-551... Trek Bontrager banden (10 jaar oud denk ik).
Ik heb dan de Continental SpeedKing 2 gekocht, ze liggen er al op & passen prima.

Moet wel zeggen, wat een verschil!!! Onbegrijpelijk dat rubbersamenstelling zoveel verschil kan maken.
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

ter info:
de breedte zal zeker wel passen tussen een mtb frame
maar het is vooral belangrijk dat de max breedte van een band bepaald word door de breedte van de velg
hoe breder de velg, hoe breder de buitenband MAG zijn

zie onderstaande link voor de max breedte van de band:
https://mountainbanden.be/kiosk/cat/adv ... mijn-velg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply