31.07.2016 - Thieulain

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

31.07.2016 - Thieulain

Post by filiep72 »

THIEULAIN
VTT Jeunesse de Thieulain
31/07/2016
Start: 7.30-10.30
20 - 35 - 45 - 65 km
STARLOCATIE
Chapiteau
Rue Hinaumetz 11
7901 Thieulain
verry slowwww
Mountainbiker
Location: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 31.07.2016 -Thieulain

Post by verry slowwww »

deze weer gereden , mooie stukken hier en daar , had 70 km mede door in begin daar de 81 te volgen ,en na 20 km weer aan de start te staan :roll: , was de enige ni ,dezelfde pijlen ,kleur enz
bepijling kon beter
ook te vroeg gestart , als ik veld inging ,moesten ze nog linten en paaltjes kloppen #-o
hier en daar toch ferm door elkaar geschud, maar toch schoon ritje , redelijke ravito's ,waar ze ook water te kort hadden telkens :-?
had hem liever gereden met ne fully dak ni heb :oops:
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 31.07.2016 -Thieulain

Post by filiep72 »

Thieulain: zo'n 2-stratengemeentje in the middle of nowhere. Daar moest het vandaag gebeuren.Ik moest rond 12 uur al thuis klaar staan met mijn wit hemd aan . Dus om 7.30 hier al vertrokken. Een beetje fris naar mijn gedacht.Inschrijven aan de feesttent. Er werd in de namiddag ook een rallycross gereden. Daarmee stond mijn racepaard in dezelfde wei als de prostock-serie A van dubbele turbo voorziene racemonsters. Ik kwam enkele paarden tekort. :-k . 45 of 65 km? De tijd zou het wel uitwijzen. Het begin van de rit kan een beetje vergeleken worden met die van Quartes enkele weken geleden. We werden vandaag ook direct het veld ingestuurd. Alleen was de weide van Quartes asfalt in vergelijking met hetgene ik na 500 m onder de wielen kreeg. Gegarandeerd verliezen er daar enkele fietsen wat bouten en moeren. Van de bikers denk ik hetzelfde. Alhoewel ik al een bendeke ken die al niet veel vijzen meer kunnen verliezen :-" . De uitloop van de weide liep naadloos over naar een stoppelveld. Bergop dan nog wel. Beetje fris ? Na 3 km truitje een beetje open. Na 3 km een beetje asfalt en dan de heuvelrug op, langs het maisveld. Na 5 km... Truitje nog een beetje meer open. De kans dat ik op die manier met héél weinig textiel arriveer is reëel. Ondertussen waren we al 3 keer een 2-stratengemeentje gepasseerd. Gelukkig trok de mist wat op en zat ik midden in de heuvels. Ik had een streekpiloot als compagnion gevonden. Zijn vlaams was evenredig met mijn kennis om Chileense worst klaar te maken met Oost- Bulgaarse kruiden. We waren elkaar waard dus :-) . Met wat engels en enkele duitse krachttermen werd duidelijk dat dit nog maar het begin was. Zijn hand steeg tot boven zijn helmpke. Zó hoog moest er nog geklomen werden. Lap... Ik ging vandaag ook eens een beetje opt gemak rondtuffen in de walen. Splitsing na 10 km. De damp aan de binnenkant van mijn bril liet me geen keuze. 45 km zal wel een voldoende oefening zijn na de 60 van gisteren in Wietschate. Mijn kompaan was een streekpiloot, da wist je al, en dat werd duidelijk toen hij de afdaling nam met die tegelpaadjes. Singletrack tussen de bomen op de tegels. Precies of ik zat op een bobsleebaan . Het gebeurt niet veel dat ik mijn voorganger niet kan volgen naar beneden - of hij moet Winnetou noemen ;-) . Enfin, kga er niet veel woorden aan verspillen, alst niet bergop was, dan ging het bergaf. Redelijk veel asfalt maar dan kon de damp uit mijn bril tenmiste verdampen . De 3e bevoorading kwam er na 45 km. Chips,kaasblokjes, salamietjes en ook een fris streekbiertje -Moinette of zoiets-werd ons aangeboden door de organisatie. Ik kon die gastvrijheid niet weigeren en met "Santé!" Was dan ook alles gezegd van mijne kant. Ik dacht dat de laatste kilometer ingezet was en draaide -de rallymonsters al in mijn gedachten- de gaskraan nog eens helemaal open.......twas nog 8 km #-o . Eindelijk de feestent in het vizier alwaar de charmante boerendochters nog net niet op tafel met de rokken omhoog stonden te dansen. Speciaal volk toch, die boerendochters ;-). Toffe rit en tot de volgende. Cya.
TheknightwhosaysNI
Mountainbiker

Re: 31.07.2016 - Thieulain

Post by TheknightwhosaysNI »

Top mountainbiketochtje voor de streek, met de typisch waalsekermissfeer.

Om kwart na 10 vertrokken en overal nog bevoorrading gehad. Niet veel volk meer tegen gekomen. Aangezien het droog lag was het een vlamparcours, met toch de nodige bossen, hoogtemeters en weides.
Op laatste bevoorrading wou men zelfs mijn bidon opvullen met bier...

Achteraf nog wat naar de autocross gekeken.

Mij zien ze hier volgend jaar terug, aangezien het maar een groot half uur rijden is voor mij.
poebe
Mountainbiker

Re: 31.07.2016 - Thieulain

Post by poebe »

Filiep, alweer een prachtige review!!!!
Ik geef je gelijk, hoewel wij de 45 op 52km hebben afgetikt.
Post Reply