Ik zou graag deze XT der willen kopen... maar in de handleiding op shimano.com staat enkel de installatie voor met dual control shifters...
werkt deze dan niet op normale shifters?
http://www.actionsports.de/shop/catalog ... cts_id=580
Shimano FD-M761 Dual Pull
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mijn fietsenmaker beweerd dat het onmogelijk is een 2004 XT te installeren op mijn fiets (gary fisher marlin)... en nog omwel volgende redenen:
1) dat is een down-pull derailleur en ge heb een top-pull nodig!
2) XT derailleurs met maar gewone deore shifters ... dat gaat ni samen! (edit: plus da schakeld omgekeerd)
mijn mening:
1 -> een xt 2004 (760 of 761) is een dual pull derailleur dus het maakt ni uit
2 -> zou geen probleem mogen zijn....
wat denken jullie hierover?
1) dat is een down-pull derailleur en ge heb een top-pull nodig!
2) XT derailleurs met maar gewone deore shifters ... dat gaat ni samen! (edit: plus da schakeld omgekeerd)
mijn mening:
1 -> een xt 2004 (760 of 761) is een dual pull derailleur dus het maakt ni uit
2 -> zou geen probleem mogen zijn....
wat denken jullie hierover?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
De enige reden waarom het niet zou kunnen marcheren is omdat de klem niet op het frame past (de verdikking van de drinkbushouder in de weg, of de "chain stay" hoek die niet klopt)!
-
moddereter
- Mountainbiker
Post by moddereter »
Ik ben nog een leek en kocht een nieuwe voorderailleur. Bij het installeren heb ik echter problemen. Misschien kocht ik wel verkeerde derailleur.
Er staat op dat het een dual pull is dus ik veronderstel dat toppull en downpull mogelijk zijn.
Nu weet ik niet wat een topswing of down swing precies is. Kan mij dat iemand uitleggen. Als zou blijken dat ik verkeerde heb kan ik dat dan nog gaan inruilen.
de shifters die ik staan heb zijn van alivio.
Er staat op dat het een dual pull is dus ik veronderstel dat toppull en downpull mogelijk zijn.
Nu weet ik niet wat een topswing of down swing precies is. Kan mij dat iemand uitleggen. Als zou blijken dat ik verkeerde heb kan ik dat dan nog gaan inruilen.
de shifters die ik staan heb zijn van alivio.