12.06.2016 - Berlare - Ronde van het Waasland VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
luc dv
Mountainbiker

Re: 12.06.2016 - Berlare - Ronde van het Waasland VTT

Post by luc dv »

waar kunnen wij de foto's bekijken
Z29
Mountainbiker

Post by Z29 »

Met alle respect voor de organisatie maar dit was echt een lelijke rit. Ik heb genoeg brede dreven gezien voor de rest van het jaar. Waarom zat het enige funstukje de konijnenberg er niet in? De 64 gereden met een gemiddelde de 25 km/h, dit zegt op zich al genoeg. Bepijling en bevoorradingen waren wel in orde.
hylco
Mountainbiker
Location: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Post by hylco »

Z29 wrote:Met alle respect voor de organisatie maar dit was echt een lelijke rit. Ik heb genoeg brede dreven gezien voor de rest van het jaar. Waarom zat het enige funstukje de konijnenberg er niet in? De 64 gereden met een gemiddelde de 25 km/h, dit zegt op zich al genoeg. Bepijling en bevoorradingen waren wel in orde.
+1
Blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
lorenzom
Mountainbiker

Post by lorenzom »

Z29 schreef:
Met alle respect voor de organisatie maar dit was echt een lelijke rit. Ik heb genoeg brede dreven gezien voor de rest van het jaar. Waarom zat het enige funstukje de konijnenberg er niet in? De 64 gereden met een gemiddelde de 25 km/h, dit zegt op zich al genoeg. Bepijling en bevoorradingen waren wel in orde.

+1
Dit wordt +2
Uit deze streek valt heus wel meer te halen. Omdat deze rit zo saai en lelijk was, hebben we er zelf maar de Konijnenberg aangebreid, 2 x zelfs :bounce:
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

hylco wrote:
Z29 wrote:Met alle respect voor de organisatie maar dit was echt een lelijke rit. Ik heb genoeg brede dreven gezien voor de rest van het jaar. Waarom zat het enige funstukje de konijnenberg er niet in? De 64 gereden met een gemiddelde de 25 km/h, dit zegt op zich al genoeg. Bepijling en bevoorradingen waren wel in orde.
+1

Ik kan je ergens begrijpen, als je van de streek bent en je rijdt mooie zones voorbij, dan blijf je ietwat op je honger zitten.
Ik ben niet van jullie streek, en heb in het verleden de tochten met start aan de "scheve villa" (x1) of dienne vrijdagavondtocht met doortocht door café gereden (x3). Kan me niet meer inbeelden dat daar zoveel verschil inzat met hier. Het lag in de lijn van mijn verwachtingen.
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

Vond het parcours niet echt de moeite. Punt.

Maar voor wie het toch nog eens wil herbeleven: https://youtu.be/C5Hcui5_jTg
cannondude
Mountainbiker

Post by cannondude »

Kwam voor de kilometers, dus op zich wel goed dat de langste afstand 65 was ipv 55.

Parcours weinig uitdagend, maar anderzijds toch weer het streekje rond wanzele-lede leren kennen.

En die dreven, laat het ons positief bekijken, goeie krachttraining, spieren opspannen en er zo vlug als mogelijk doorsjesen.

Konijnenberg moet er altijd inzitten mijn gedacht als je een tocht organiseert in Berlare, wat er hier is misgelopen is me een raadsel, ik dacht dat ze ons als toetje er nog gingen oversturen, had perfect gekund, maar niet dus, onbegrijpelijk, tenzij ze geen vergunning zouden hebben natuurlijk.

Ik kwam voor wat conditie te kweken na 14d conge, dus op zich geen spijt van de keuze voor Berlare.
slebbe
Mountainbiker

Post by slebbe »

Altijd leuk deze tocht van t schooltje en de voetbalploeg van Berlare.
Mooi parcours voor de regio, een beetje 'camino'-stijl met lange veldwegels.
Goed verzorgde bevoorradingen en een mooie afstand: thuis-+-thuis via de lokale veldwegels toch 98.8km.
Ze hebben -de konijnenberg terzijde gelaten- toch wel alles uit de streek gehaald.
Trots de vele minus-kritiek heb ik tenvolle van deze tocht genoten.
Voor hetzelfde geld waren de weergoden tegen en werd het een regen-en-plenspartij.
Bedankt mensen van de organisatie.
Ik kom volgen jaar alvast terug.
:-({|= :-({|= :-({|=
dikken
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Post by dikken »

Vlamparcours, was (s)tof.
Ondanks het gebrek aan hoogtemeters toch leeg op de 65 km (+27km/u gem).
Wie hoogtemeters wil moet niet naar Berlare komen natuurlijk en die moet daar ook niet over zagen.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Deze gekozen omdat de weerberichten steeds maar het zuiden en centrum van het land blijven veroordelen met slecht weer, terwijl het in het westelijk deel dro(o)g(er) zou blijven.
Ik was zelfs verwonderd om hier en daar zandbakken tegen te komen.
Qua parcours treed ik de meningen hierboven bij.
Positief is wel dat de organisatie iets nieuws heeft willen aanbieden, over smaken en goestingen kun je niet discussiëren, maar iedereen zal wel de moeite die ervoor gedaan werd appreciëren.
Nog een paar andere traditionele 'musts':
De spannende passage langs de vaart waar sommigen al eens een ongewild bad genomen hebben.
Ook het stukje gr128 in Schoonaarde met het steile klimmetje en dito afdalingkje bracht vroeger al eens wat variatie, maar das een zeldzaamheid dat men er door mag.
Voor de Konijnenberg-zone was er geen toelating denk ik, want zat er vroeger altijd in.

Eens weer terug werden we getrakteerd op een gratis boterham.
De accomodatie was ook prima in orde.
Alles samen vond ik het een gezellige tt.
Op naar de volgende.
Post Reply