11.06.2016 - Zwalm - 5e Boekeltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bieste
Mountainbiker

Re: 11.06.2016 - Zwalm - 5e Boekeltocht

Post by bieste »

Wanneer zijn de gpx bestanden voor de mtb tochten beschikbaar? op de site staat in de week van de tochten. Maar ik vind niks terug.
Trekker1
Mountainbiker

Post by Trekker1 »

bieste wrote:Wanneer zijn de gpx bestanden voor de mtb tochten beschikbaar? op de site staat in de week van de tochten. Maar ik vind niks terug.

Beste,

vandaag laatste check gedaan en paar kleine aanpassingen gemaakt.
Alles ligt er goed bij, behalve een stuk in het Brakelbos.
Morgen kan je alle bestanden zien.

succes

Kurt en Stefan
Trekker1
Mountainbiker

Post by Trekker1 »

Trekker1 wrote:
bieste wrote:Wanneer zijn de gpx bestanden voor de mtb tochten beschikbaar? op de site staat in de week van de tochten. Maar ik vind niks terug.

Beste,

vandaag laatste check gedaan en paar kleine aanpassingen gemaakt.
Alles ligt er goed bij, behalve een stuk in het Brakelbos.
Morgen kan je alle bestanden zien.

succes

Kurt en Stefan

Beste Bikers,

de GPX-bestanden zijn beschikbaar op http://www.wikboekel.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!

Kurt en Stefan
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik heb ze net gedownloaded. Bedankt !
Hopelijk valt het weer ook nog een beetje mee.
Tot morgen

bieste
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

Vandaag dan toch maar hier aangezet en 67km gereden om deze nieuwe omloop met alternatieve stukken een kans te geven (volgens de site: "Deze tocht is geschikt voor MTB'ers met een grotere tank en portie technische bagage")
Heb het mij toch wel wat beklaagd dat ik niet gestart was voor de Transcollines...

Gevaarlijke toestanden onderweg zelfs met meerdere keren tegenliggend verkeer van de Transcollines (paar keer zelfs in afdaling en omgekeerd) + daarbij nog is wandelaars op hetzelfde traject!! Onbegrijpelijk dat organisaties hier niet meer in samenspraak werken om eventuele ongelukken en problemen te voorkomen...

Voor de rest was er veel meer uit te halen in deze streek. Veel mooie stukken werden links gelaten en de voorkeur ging naar langere asfaltstroken en technische passages waren voor mij ook ver te zoeken. De alternatieve stukken waren godvergeten baantjes vol wildgroei wat niet echt een meerwaarde betekende. Jammer dat je hiervoor 6€ mag neertellen.

Volgend jaar dus present voor de Transcollines :-D
TomP
Mountainbiker

Post by TomP »

In tegenstelling tot de vorige post vond ik het wel een mooi parcours met veel offroad, zeker de eerste helft (ik reed de 45km) - toch veel stukken die ik niet kende, de tweede helft was meer bekend, oa door herdermarathon. Geen mtb van transcollines tegengekomen, wel wat wandelaars die gewillig plaats maakten.
Enkele verbeterpunten mss voor de organisatie: bepijling was niet overal voldoende, soms was het gokken... aantal tracks in diep gras, met onzichtbare sporen en ernaast prikkeldraad, toch wel gevaarlijk!

Ik kom volgend jaar terug!
wim1598
Mountainbiker

Post by wim1598 »

Vanuit Petegem a/d schelde richting Zwalm gefietst. Dan maar de 65km genomen & terug naar Petegem, 95km op de teller met net geen 1000hm, ideaal.
Moet mij een beetje aansluiten op vorig commentaar. Bepijling kan veel beter, zeker 3 keer mijn kar moeten keren. 1ste bevoorrading te Nukerke gemist…. Gelukkig had ik genoeg drinken & eten mee 8)
Tip: een extra pijl na een moeilijke passage(na een bocht, om bevestiging van richting aan te duiden) kan echt geen kwaad.
Parcours kan inderdaad intenser gemaakt worden, maar dat hoefde voor mij niet. Daarvoor had je maar TT van Flobecq genomen. En het hoge gras met die diepe harde sporen & prikkeldraad langs de zijkant is wel gevaarlijk. Te vermijden, heeft ook geen surplus aan de tocht.
En inderdaad, op de 65km, kwamen we wandelaars & de fietsers van Flobecq regelmatig in de tegenovergestelde richting tegen … ](*,)
Misschien een werkpunt voor de organisatie naar volgend jaar toe om ervoor te zorgen dat niet meer voorvalt.
Toch een dikke proficiat aan de organisatie. Je moet het maar doen hoor.
Kom volgend jaar zeker terug.
Trekker1
Mountainbiker

Post by Trekker1 »

SC179 wrote:Vandaag dan toch maar hier aangezet en 67km gereden om deze nieuwe omloop met alternatieve stukken een kans te geven (volgens de site: "Deze tocht is geschikt voor MTB'ers met een grotere tank en portie technische bagage")
Heb het mij toch wel wat beklaagd dat ik niet gestart was voor de Transcollines...

Gevaarlijke toestanden onderweg zelfs met meerdere keren tegenliggend verkeer van de Transcollines (paar keer zelfs in afdaling en omgekeerd) + daarbij nog is wandelaars op hetzelfde traject!! Onbegrijpelijk dat organisaties hier niet meer in samenspraak werken om eventuele ongelukken en problemen te voorkomen...

Voor de rest was er veel meer uit te halen in deze streek. Veel mooie stukken werden links gelaten en de voorkeur ging naar langere asfaltstroken en technische passages waren voor mij ook ver te zoeken. De alternatieve stukken waren godvergeten baantjes vol wildgroei wat niet echt een meerwaarde betekende. Jammer dat je hiervoor 6€ mag neertellen.

Volgend jaar dus present voor de Transcollines :-D

Beste biker,

misschien zijn uw capaciteiten meer geschikt voor een Transcollines dus begrijp ik je opmerking. Wel beetje raar dat wij ons parcours reeds in maart overmaakten aan de organisatie maar hier werd dus geen rekening mee gehouden, soit.
Ik zou graag weten over welke godvergeten baantjes je het hier hebt.
Wat wij vooral onthouden is de massa postieve feedback direct na de rit bij aankomst. We zijn dan ook maar een kleine organisatie die eerder het recreatieve fietsen voorop stellen.

Maar wie graag racet door de bossen en velden, daarvoor zijn er andere organisaties (al vrees ik dat je daar meer dan 6 € zal betalen. Nog een laatste tip, schaf misschien een vergunning aan.)

mvg

Kurt en Stefan
Trekker1
Mountainbiker

Post by Trekker1 »

TomP wrote:In tegenstelling tot de vorige post vond ik het wel een mooi parcours met veel offroad, zeker de eerste helft (ik reed de 45km) - toch veel stukken die ik niet kende, de tweede helft was meer bekend, oa door herdermarathon. Geen mtb van transcollines tegengekomen, wel wat wandelaars die gewillig plaats maakten.
Enkele verbeterpunten mss voor de organisatie: bepijling was niet overal voldoende, soms was het gokken... aantal tracks in diep gras, met onzichtbare sporen en ernaast prikkeldraad, toch wel gevaarlijk!

Ik kom volgend jaar terug!

Beste,

bedankt voor je bevindingen. Verbeterpunten nemen we zeker mee. We proberen volgend op een later tijdstipt te starten omwille van het lange gras dat pas gemaaid wordt eind juni.

mvg

Kurt en Stefan
Trekker1
Mountainbiker

Post by Trekker1 »

wim1598 wrote:Vanuit Petegem a/d schelde richting Zwalm gefietst. Dan maar de 65km genomen & terug naar Petegem, 95km op de teller met net geen 1000hm, ideaal.
Moet mij een beetje aansluiten op vorig commentaar. Bepijling kan veel beter, zeker 3 keer mijn kar moeten keren. 1ste bevoorrading te Nukerke gemist…. Gelukkig had ik genoeg drinken & eten mee 8)
Tip: een extra pijl na een moeilijke passage(na een bocht, om bevestiging van richting aan te duiden) kan echt geen kwaad.
Parcours kan inderdaad intenser gemaakt worden, maar dat hoefde voor mij niet. Daarvoor had je maar TT van Flobecq genomen. En het hoge gras met die diepe harde sporen & prikkeldraad langs de zijkant is wel gevaarlijk. Te vermijden, heeft ook geen surplus aan de tocht.
En inderdaad, op de 65km, kwamen we wandelaars & de fietsers van Flobecq regelmatig in de tegenovergestelde richting tegen … ](*,)
Misschien een werkpunt voor de organisatie naar volgend jaar toe om ervoor te zorgen dat niet meer voorvalt.
Toch een dikke proficiat aan de organisatie. Je moet het maar doen hoor.
Kom volgend jaar zeker terug.

Beste Wim,

bedankt voor je feedback en de felicitaties. Je weet pas wat het is als je zelf een tocht organiseert.
De tip van de extra pijl na moeilijke passage nemen we zeker mee.
Ook nog een tip van mijn kant. Wanneer jullie merken dat een passage niet duidelijk is gelieve het organisatienummer te bellen zodat we een extra bepijling kunnen voorzien.
Tot volgend jaar!

mvg

Kurt en Stefan
Post Reply