je kan onderweg beslissen : aan km 67 moet je beslissen voor welke afstand je gaatBunga wrote:ik twijfel een beetje tussen de 95 en 115, heb onlangs de bocq marathon gereden (105) is die te vergelijken of is rdhf nog een serieuze categorie hoger?
26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)
Lowie , gij als local .lowie wrote:geweldig !
nu het geleuter over de bandenkeuze stilaan is uitgestorven ....
hebben we weer iets anders om over te leuteren nu de industrie en de volgzame boekskes eindelijk de triple hebben kunnen verbannen![]()
Ik ben vorig weekend in Stoemond gaan mtb'ken .
Daar volstonden mijn cantilevers en vaste vork , gaat dit ook lukken in Malmedy ?
moet lukken, maar ik zou de voetriempjes enkel aantrekken voor de sprintSupernaut wrote:Lowie , gij als local .lowie wrote:geweldig !
hebben we weer iets anders om over te leuteren nu de industrie en de volgzame boekskes eindelijk de triple hebben kunnen verbannen![]()
Daar volstonden mijn cantilevers en vaste vork , gaat dit ook lukken in Malmedy ?
Daar had ik nog niet aan gedacht , dank U voor de tiplowie wrote:moet lukken, maar ik zou de voetriempjes enkel aantrekken voor de sprintSupernaut wrote:Lowie , gij als local .lowie wrote:geweldig !
-
JorritBux
- Mountainbiker
- Location: Trek Emonda SL6 Pro 2017 - Trek Superfly 8 2016 - Specialized Allez Elite 2012
Ik begin al schrik te krijgen met mijne 32 vooraan
.
Maar... wie ni waagt ni wint zeker
.
Moest het niet lukken dan ben ik diegene die naar boven wandelt é, dan weten jullie in elk geval waarom
.
Maar... wie ni waagt ni wint zeker
Moest het niet lukken dan ben ik diegene die naar boven wandelt é, dan weten jullie in elk geval waarom
Gisteren een korte fotoreportage op de FB-pagina van de RDHF geplaatst :
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 933&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 933&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Brugse Racer
- Mountainbiker
Post by Brugse Racer »
Toevallig zitten wij met onze fietsclub in Malmedy wanneer de RDHF plaats vindt. Merendeel van onze leden heeft zich dan ook ingeschreven. (65K)
Nu heb ik in het verleden al enkele keren de Houffamarathon, Grand Raid Godefroy, Ardennes Trophy en Bataille des Ardennes gereden. Enkele jaren terug reed ik de LCMT.
Ook de laatste 2 edities van Les Cimes de Waimes was ik er bij.
Nu lees ik links en rechts dat de RDHF de zwaarste is van allemaal... is het parcours dan zo veel technischer? Zijn de klims veel steiler? Afdalingen zotter? Of zijn het vooral de extra hoogtemeters die deze rit zo veel lastiger maken?
Nu heb ik in het verleden al enkele keren de Houffamarathon, Grand Raid Godefroy, Ardennes Trophy en Bataille des Ardennes gereden. Enkele jaren terug reed ik de LCMT.
Ook de laatste 2 edities van Les Cimes de Waimes was ik er bij.
Nu lees ik links en rechts dat de RDHF de zwaarste is van allemaal... is het parcours dan zo veel technischer? Zijn de klims veel steiler? Afdalingen zotter? Of zijn het vooral de extra hoogtemeters die deze rit zo veel lastiger maken?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik vind het toch de zwaarste van allemaal die ik al gereden heb (de 115), en bovenstaande heb ik ook allemaal gedaan uitgezonderd de LCMT
Er zit gewoon geen recuperatie in : ofwel omhoog, ofwel omlaag. De 1000'en boomwortels maken het er niet makkelijker op, je ziet hierdoor zelfs links en rechts mensen op rechte stukken vallen. Bij nat weer vind ik het een twijfelgeval, is zo al glad genoeg.
- Reindert
- Mountainbiker
Inderdaad.
Dat zijn de laatste 3 weken, minder zelf, die zijn ingegaan: het aantal liter/m2 dat per dag over het parcours valt mag wel eens beginnen afnemen :) :)
Dat zijn de laatste 3 weken, minder zelf, die zijn ingegaan: het aantal liter/m2 dat per dag over het parcours valt mag wel eens beginnen afnemen :) :)
Vorig jaar voor de tweede maal de 65K gereden in natte omstandigheden, droog weer de dagen voordien, maar de nacht zelf serieus geregend. Resultaat, modderige omstandigheden en zoals men al zei, de boomwortels en rotsen zijn dan schaatsbanen...
Toch nog tevreden met mijn 56ste plaats bij Master2 vd 191 gezien de omstandigheden.
Wel nog nooit zo kapot geweest als toen...de laatste helling langs het fabriek en pijpleiding is een killer
Houffamarathon ook al tweemaal gereden, maar die is idd minder technisch en meer recup stukken tussen de velden...
RDHF is afzien vanaf de eerste klim tot de finish!
Wel een uitdaging!
Toch nog tevreden met mijn 56ste plaats bij Master2 vd 191 gezien de omstandigheden.
Wel nog nooit zo kapot geweest als toen...de laatste helling langs het fabriek en pijpleiding is een killer
Houffamarathon ook al tweemaal gereden, maar die is idd minder technisch en meer recup stukken tussen de velden...
RDHF is afzien vanaf de eerste klim tot de finish!
Wel een uitdaging!