29.05.2016 - Buggenhout - MTB 6é Bergpallieterstocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bokske
Mountainbiker

Re: 29.05.2016 - Buggenhout - MTB 6é Bergpallieterstocht

Post by bokske »

francesco II wrote:
dirty wrote:Vandaag met 19 muddevils gestart op 2 verschillende afstanden de 50km en de 75km ,prima afgepeild ,goede bevoorrading en prima afspuit stand . =D>
Wij zijn van de streek en toch hebben we weer nieuwe paadjes ontdekt dus was het een geslaagde toertocht .
Tip : op de gevaarlijke singletracks eens met een bosmaaier overgaan zodat de diepe sporen duidelijker worden ,er stond wel op één van die gevaarlijke plaatsen een bordje met gevaar =D>
Het bleek wel nodig ikzelf ben er tegen de vlakte gegaan en een paar bikers achter mij zag ik er één over kop de beek ingaan .
verder niets dan lof voor de bergpallieters =D> =D> =D>

El Toro volledig in oranje , inclusief fiets , mooi man !
ik ben helaas één van de slachtoffers die op een singletrack met een te diepe geul kennis heeft gemaakt met de prikkeldraad langs de zijkant. gevolg 7 draadjes in gezicht onder kaakbeen en een kapotte linkerarm. voor de rest was het een leuke tocht met bekende en soms minder bekende tracks. Volgend jaar terug van de partij!
Amaai, dan ben ik er goed vanaf gekomen.
Ook prikkeldraad meegehad door het missen van het goede spoor.
Knie met 4 dikke schrammen en schouder vol schrammen.

Veel beterschap !!
de_fret
Mountainbiker

Post by de_fret »

Als KBF-lid (Bergpallieters) vond ik het een must om hier aanwezig te zijn.
Zoals gewoonlijk een mooi parcours.
Voor de sporen was het inderdaad wel oppassen (vind ik écht niet leuk), maar gelukkig goed doorgekomen. Op de 75 ben ik maar 1 iemand tegengekomen die ik heb ingehaald :-"
Aan de afspuitstand stond ik dan ook alleen. Hopelijk hebben jullie dus toch genoeg volk gekregen voor de werk dat erin is gestoken!

Voor mij toch een (serieus) min/werk-puntje: De bepijling!!
Ik ben precies de enige hier, maar ik vond deze écht ondermaats!!
Kan mij niet meer herinneren of dit de voorbije jaren ook zo was, maar ik hoop dat dit verbeterd wordt.

Sowieso: volgend jaar ben ik uiteraard terug van de partij!
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Ging deze verleden jaar niet op een zaterdag door?
Wegen heel laat gestart heb ik nergens nog bikers gezien op de route wel een super tochtje in de buurt
Strijkijzer
Mountainbiker

Post by Strijkijzer »

patje2 wrote:Ging deze verleden jaar niet op een zaterdag door?
Wegen heel laat gestart heb ik nergens nog bikers gezien op de route wel een super tochtje in de buurt
Ik heb deze inderdaad vorig jaar op een zaterdag gereden
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

volgens bronnen vernomen dat er tussen de 500 a 600 bikers waren , in het verleden een 200 a 300.
.Dus je ziet maar wat dat kan doen ipv zaterdag op een zondag organiseren
einstijn
Mountainbiker

Post by einstijn »

dirty wrote:volgens bronnen vernomen dat er tussen de 500 a 600 bikers waren , in het verleden een 200 a 300.
.Dus je ziet maar wat dat kan doen ipv zaterdag op een zondag organiseren

640 bikers om precies te zijn! Vorig jaar was het eerste jaar dat we de MTB-tocht op zaterdag organiseerden. Deels vanwege het slechte weer en het feit dat deze op zaterdag doorging hadden we vorig jaar inderdaad slechts een goeie 200-tal deelnemers. Alle medewerkers dik tevreden met de grote opkomst dus dit jaar!

Over het afpijlen zullen we ons naar volgend jaar toe beraden. Het is altijd moeilijk voldoende helpers te vinden en sommige afpijlers hadden eigenlijk geen tourtocht ervaring. Werkpuntje naar volgend jaar dus (alsook de sporen duidelijker aangeven/gras maaien)!
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

Aan de bevoorrading in Asbeek, als je vertrok voor de 'grote' lus, was er dadelijk een steile klim (met bordje 'Technische klim, afstand houden').
Zijn er onder jullie die daar (al dan niet vlot) op zijn geraakt? Indien zo : "Knap . Chapeau!".
De aanloop was nog te doen (plankjes), maar dan een kort, smal en steil stuk met blootliggende wortels en stenen.
'k zie het mezelf niet doen en vroeg het me gewoon af...
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

HardTail Charlie wrote:Aan de bevoorrading in Asbeek, als je vertrok voor de 'grote' lus, was er dadelijk een steile klim (met bordje 'Technische klim, afstand houden').
Zijn er onder jullie die daar (al dan niet vlot) op zijn geraakt? Indien zo : "Knap . Chapeau!".
De aanloop was nog te doen (plankjes), maar dan een kort, smal en steil stuk met blootliggende wortels en stenen.
'k zie het mezelf niet doen en vroeg het me gewoon af...
Boven geraakt :-D wel maar heel nipt en ik kende de helling al
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

patje2 wrote:Boven geraakt :-D wel maar heel nipt en ik kende de helling al
=D> =D> ('k ben uit de buurt, zal het nog eens gaan proberen... [-o< )
Post Reply