21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Post by BerggeitCasualFietser »

Herder Ben wrote:De foto's van Sportograf zijn reeds beschikbaar: http://www.sportograf.com/nl/shop/event ... athon-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij willen alle 1934 deelnemers bedanken voor hun deelname ... de vele goede commentaren doen echt deugd na enkele weken van hard labeur. We kijken nu reeds uit om jullie te mogen verwelkomen op onze 10de editie :-D
hey,
had dit in een eerder bericht al even gevraagd?
In Livierenbos werden er ook nog foto's genomen, maar deze kan ik niet terugvinden in het overzicht.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Geen idee of dit Sportograf of een Herder was. Ik zal het eens navragen ...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Herder Ben wrote:Geen idee of dit Sportograf of een Herder was. Ik zal het eens navragen ...
dacht iemand met jullie t shirt aan, maar kan het met al dat draaien en keren niet goed gezien hebben.
xcthierry
Mountainbiker

Post by xcthierry »

kitana-racing wrote:Voor de fans van de streek. Volgende zondag ritje in Ogy... die gebruiken deze mooie streek ook :bounce: :bounce: :bounce:

Deze gisteren gereden, en moet zeggen dat deze goed bevallen is.
Sommige stukken waren hetzelfde als herdermarathon maar andere richting.

Ik ga eens meer een tochtje doen aan de waalse kant.
kitana-racing
Mountainbiker

Post by kitana-racing »

xcthierry wrote:
kitana-racing wrote:Voor de fans van de streek. Volgende zondag ritje in Ogy... die gebruiken deze mooie streek ook :bounce: :bounce: :bounce:

Deze gisteren gereden, en moet zeggen dat deze goed bevallen is.
Sommige stukken waren hetzelfde als herdermarathon maar andere richting.

Ik ga eens meer een tochtje doen aan de waalse kant.
Yep, idd veel in de andere richting. Das ook eens plezant vind ik. Alleen jammer dat mijn ketting enorm veel last had van chainsuck. Daardoor heb ik er na 44km de brui aan gegeven. Ik haat het om te voet naar boven te moeten klimmen overal. :evil: :evil:
TheknightwhosaysNI
Mountainbiker

Post by TheknightwhosaysNI »

Om 7u30 voor de 65km gestart.
Na +- 1u nog buitje over ons gekregen.
Hierdoor werd de bospassage van de lus voor de 65km verradelijk glad. Niet meer te vergelijken met de Herdermarathon van vorige week.

Wat mij betreft, aanrader.
skalle
Mountainbiker

Post by skalle »

Dag op dag is het nu net 6 maand geleden dat ik tijdens de marathon in een afdaling zwaar gecrasht ben (op km 95) , helaas had ik hierbij 2 nekwervels gebroken , onmiddellijk kreeg ik na de val een volledige uitstraling naar de rechterarm, ik ben nog een stuk te voet en ondersteunend door mijn fietsmakkers tot aan de openbare weg geraakt , wachtende op de ambulance .In het ziekenhuis van Geraardsbergen kreeg ik het na het nemen van een CT -scan het slechte nieuws te horen , C 6 en C 7 gebroken en zelfs één instabiel die de zenuwwortel beklemde en veel pijn veroorzaakte naar de rechterarm. Ik heb eerste 2 maand een nek brace 24/24 u aangehad, daarna hebben ze een operatie uitgevoerd, C5-6-7 hebben ze vastgezet, een maand verder mocht de brace eindelijk af , Gelukkig na de operatie waren de pijnen in de arm en schouder veel verminderd , helaas zijn er verschillende spiergroepen met atrofie door de zenuwuitval. Nu 4 maand na de operatie heb ik al een hele weg afgelegd wat betreft behandelingen , dry – needling , acupunctuur , laserbehandeling en nu onlangs begonnen met lichte kini en red-cord oefeningen om de nek,schouder en armspieren terug te verstevigen .De kracht is heel langzaam aan t verbeteren maar 100% goedkomen zal niet meer gebeuren ,.
Ik fiets nu meer dan 25 jaar , mtb is mijn passie en ik heb dan ook mijn hart gevolgd .Enkel weken terug dan toch maar voor het comfort een fully aangekocht en al enkele ritten in t waasland kunnen uitrijden met ‘nog’ bijhorende pijn . De schrik zit er nog goed in en ritten met een hoog risicogevaar (oa klimwerk-afdalingen) zullen we in de toekomst moeten vermijden . Ik ben al blij dat we terug kunnen fietsen , het had veel erger kunnen aflopen .
Mag ik iedereen nog hartelijk bedanken die me die dag spontaan hebben bijgestaan en geholpen , ook naar de organisatie toe ! !Dikke duim !!
Sportieve groeten ,
Pascal
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

skalle wrote:Dag op dag is het nu net 6 maand geleden dat ik tijdens de marathon in een afdaling zwaar gecrasht ben (op km 95) , helaas had ik hierbij 2 nekwervels gebroken , onmiddellijk kreeg ik na de val een volledige uitstraling naar de rechterarm, ik ben nog een stuk te voet en ondersteunend door mijn fietsmakkers tot aan de openbare weg geraakt , wachtende op de ambulance .In het ziekenhuis van Geraardsbergen kreeg ik het na het nemen van een CT -scan het slechte nieuws te horen , C 6 en C 7 gebroken en zelfs één instabiel die de zenuwwortel beklemde en veel pijn veroorzaakte naar de rechterarm. Ik heb eerste 2 maand een nek brace 24/24 u aangehad, daarna hebben ze een operatie uitgevoerd, C5-6-7 hebben ze vastgezet, een maand verder mocht de brace eindelijk af , Gelukkig na de operatie waren de pijnen in de arm en schouder veel verminderd , helaas zijn er verschillende spiergroepen met atrofie door de zenuwuitval. Nu 4 maand na de operatie heb ik al een hele weg afgelegd wat betreft behandelingen , dry – needling , acupunctuur , laserbehandeling en nu onlangs begonnen met lichte kini en red-cord oefeningen om de nek,schouder en armspieren terug te verstevigen .De kracht is heel langzaam aan t verbeteren maar 100% goedkomen zal niet meer gebeuren ,.
Ik fiets nu meer dan 25 jaar , mtb is mijn passie en ik heb dan ook mijn hart gevolgd .Enkel weken terug dan toch maar voor het comfort een fully aangekocht en al enkele ritten in t waasland kunnen uitrijden met ‘nog’ bijhorende pijn . De schrik zit er nog goed in en ritten met een hoog risicogevaar (oa klimwerk-afdalingen) zullen we in de toekomst moeten vermijden . Ik ben al blij dat we terug kunnen fietsen , het had veel erger kunnen aflopen .
Mag ik iedereen nog hartelijk bedanken die me die dag spontaan hebben bijgestaan en geholpen , ook naar de organisatie toe ! !Dikke duim !!
Sportieve groeten ,
Pascal
Pascal, als Waaslander zeg ik ook dikke duim voor jou. Na zo'n lijdensweg terug vechten....
jari2057
Mountainbiker

Post by jari2057 »

BerggeitCasualFietser wrote:
skalle wrote:Dag op dag is het nu net 6 maand geleden dat ik tijdens de marathon in een afdaling zwaar gecrasht ben (op km 95) , helaas had ik hierbij 2 nekwervels gebroken , onmiddellijk kreeg ik na de val een volledige uitstraling naar de rechterarm, ik ben nog een stuk te voet en ondersteunend door mijn fietsmakkers tot aan de openbare weg geraakt , wachtende op de ambulance .In het ziekenhuis van Geraardsbergen kreeg ik het na het nemen van een CT -scan het slechte nieuws te horen , C 6 en C 7 gebroken en zelfs één instabiel die de zenuwwortel beklemde en veel pijn veroorzaakte naar de rechterarm. Ik heb eerste 2 maand een nek brace 24/24 u aangehad, daarna hebben ze een operatie uitgevoerd, C5-6-7 hebben ze vastgezet, een maand verder mocht de brace eindelijk af , Gelukkig na de operatie waren de pijnen in de arm en schouder veel verminderd , helaas zijn er verschillende spiergroepen met atrofie door de zenuwuitval. Nu 4 maand na de operatie heb ik al een hele weg afgelegd wat betreft behandelingen , dry – needling , acupunctuur , laserbehandeling en nu onlangs begonnen met lichte kini en red-cord oefeningen om de nek,schouder en armspieren terug te verstevigen .De kracht is heel langzaam aan t verbeteren maar 100% goedkomen zal niet meer gebeuren ,.
Sportieve groeten ,
Pascal
Pascal, als Waaslander zeg ik ook dikke duim voor jou. Na zo'n lijdensweg terug vechten....
doet je toch even nadenken wat er allemaal kan gebeuren tijdens een toertocht nog veel beterschap.
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

Goed te horen dat je weer op de fiets zit. Man, wat een miserie...
Hopelijk komt het zoveel mogelijk weer goed!
Post Reply