29.05.2016 - Buggenhout - MTB 6é Bergpallieterstocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Z29
- Mountainbiker
Re: 29.05.2016 - Buggenhout - MTB 6é Bergpallieterstocht
Deze ochtend hier d 75 gereden,inderdaad vlamparcourske waarbij de grond op enkele plaatsen na er perfect bijlag. 1 opmerking misschien, op de 75 had er op bepaalde plaatsen best iets meer gesnoeid mogen worden. Soms zag men gewoon niet waar men reed en dat zorgde soms voor gevaarlijke situaties... Voor de rest leuke tocht en zwaar genoeg want de laatste km was het vaatje leeg 
Ook op 75 km gezeten ,en voor ons in de buurt van Asse echt een thuisparcour , BV ok,afspuitstand en bepijling ok, en de passage in het bos in Buggenhout is voor ons altijd een aangename snelle rit ,juist oppassen voor de vele bosloopsters en gefocust blijven.
Volgend jaar terug van de partij.
Volgend jaar terug van de partij.
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Op deze plek wil ik graag een hulde brengen aan al de organisaties die een tocht organiseren;
vandaag hoorde ik dat dit jaar de tocht in Bornem van de greenbikers in juni nieet doorgaat en de organisatie beraad zich op de wintertocht in december zoals ook dit jaar organiseren de muddevils hun jaarlijkse tocht in oktober maar over die van volgend jaar gaan zij zich beraden, dit wegens gebrek aan vrijwilligers en dat is jammer en triest want beide organisaties hebben toch een mooie reputatie opgebouwd in de loop van de jaren, dus daarom hulde en, en.... een schrale troost; ik bied mij aan als vrijwilliger, binnen een uur rijden van Breda. voor wat het waard is.
Over de tocht van vandaag is van alles te zeggen, maar bovenal heb ik genoten en daar gaat het om en daar dank ik de bergpallieters voor uit de grond van mijn hart.
vandaag hoorde ik dat dit jaar de tocht in Bornem van de greenbikers in juni nieet doorgaat en de organisatie beraad zich op de wintertocht in december zoals ook dit jaar organiseren de muddevils hun jaarlijkse tocht in oktober maar over die van volgend jaar gaan zij zich beraden, dit wegens gebrek aan vrijwilligers en dat is jammer en triest want beide organisaties hebben toch een mooie reputatie opgebouwd in de loop van de jaren, dus daarom hulde en, en.... een schrale troost; ik bied mij aan als vrijwilliger, binnen een uur rijden van Breda. voor wat het waard is.
Over de tocht van vandaag is van alles te zeggen, maar bovenal heb ik genoten en daar gaat het om en daar dank ik de bergpallieters voor uit de grond van mijn hart.
-
MrBojangles
- Mountainbiker
Post by MrBojangles »
Wreed goe geamuseerd op de 50 km. Top organisatie.
2 vreemde momenten: bij het inslaan van een boerenwegel kwam ik ineens een bende motorcrossers tegen. Als ik 2 sec later was geweest, zat ik er boem op. Een bende lomperikken waren het: ze raasden naar beneden, bleven in het midden van de baan rijden en stenen sprongen alle kanten uit.
Een paar km verder kwam ik een paar ruiters tegen in dezelfde richting als ik, juist aan de voet van een heuvel op een smal paadje. Deze waren wel vriendelijk, toen ze me zagen komen gingen ze over in galop. Wel spectaculair, zo'n beest omhoog zien lopen op een glibberig paadje. Een paard klimt dus beter dan ik. Eigenlijk klimt alles beter dan ik
2 vreemde momenten: bij het inslaan van een boerenwegel kwam ik ineens een bende motorcrossers tegen. Als ik 2 sec later was geweest, zat ik er boem op. Een bende lomperikken waren het: ze raasden naar beneden, bleven in het midden van de baan rijden en stenen sprongen alle kanten uit.
Een paar km verder kwam ik een paar ruiters tegen in dezelfde richting als ik, juist aan de voet van een heuvel op een smal paadje. Deze waren wel vriendelijk, toen ze me zagen komen gingen ze over in galop. Wel spectaculair, zo'n beest omhoog zien lopen op een glibberig paadje. Een paard klimt dus beter dan ik. Eigenlijk klimt alles beter dan ik
Vandaag met 19 muddevils gestart op 2 verschillende afstanden de 50km en de 75km ,prima afgepeild ,goede bevoorrading en prima afspuit stand .
Wij zijn van de streek en toch hebben we weer nieuwe paadjes ontdekt dus was het een geslaagde toertocht .
Tip : op de gevaarlijke singletracks eens met een bosmaaier overgaan zodat de diepe sporen duidelijker worden ,er stond wel op één van die gevaarlijke plaatsen een bordje met gevaar
Het bleek wel nodig ikzelf ben er tegen de vlakte gegaan en een paar bikers achter mij zag ik er één over kop de beek ingaan .
verder niets dan lof voor de bergpallieters
El Toro volledig in oranje , inclusief fiets , mooi man !
Wij zijn van de streek en toch hebben we weer nieuwe paadjes ontdekt dus was het een geslaagde toertocht .
Tip : op de gevaarlijke singletracks eens met een bosmaaier overgaan zodat de diepe sporen duidelijker worden ,er stond wel op één van die gevaarlijke plaatsen een bordje met gevaar
Het bleek wel nodig ikzelf ben er tegen de vlakte gegaan en een paar bikers achter mij zag ik er één over kop de beek ingaan .
verder niets dan lof voor de bergpallieters
-
francesco II
- Mountainbiker
Post by francesco II »
ik ben helaas één van de slachtoffers die op een singletrack met een te diepe geul kennis heeft gemaakt met de prikkeldraad langs de zijkant. gevolg 7 draadjes in gezicht onder kaakbeen en een kapotte linkerarm. voor de rest was het een leuke tocht met bekende en soms minder bekende tracks. Volgend jaar terug van de partij!dirty wrote:Vandaag met 19 muddevils gestart op 2 verschillende afstanden de 50km en de 75km ,prima afgepeild ,goede bevoorrading en prima afspuit stand .![]()
Tip : op de gevaarlijke singletracks eens met een bosmaaier overgaan zodat de diepe sporen duidelijker worden ,er stond wel op één van die gevaarlijke plaatsen een bordje met gevaar![]()
verder niets dan lof voor de bergpallieters![]()
![]()
![]()
Bedankt aan alle deelnemers! Jullie kwamen in groten getale aan de start.
Jammer voor diegenen die, al dan niet met letsels tot gevolg, ten val kwamen!
We nemen jullie opmerkingen zeker mee naar volgend jaar!
Jammer voor diegenen die, al dan niet met letsels tot gevolg, ten val kwamen!
We nemen jullie opmerkingen zeker mee naar volgend jaar!
Idd die 'sporen' samen met het overgroeide gras is soms gevaarlijk..
ook aan de aankomst net voor de splitsing afspuitstand stond zo een houten paal aan de zijkant van het paadje , maar deze was volledig verstopt in het hoge gras en onkruid , hoop dat hier niemand vol opgereden is!
ook iets na de 2de bevoorrading op 75 km traject in een 'afdaling' moest naar links worden gereden , maar heel veel reden hier rechtdoor , kwamen op een straat zonder pijltjes , reden dan de verkeerde kant op en misten zo dik 10 km parcours als ze niet terugkeerden! raar dat dit hier nog niet gezegd is.. gelukkig zelf wel het goede traject gevonden
voor derest mooie tocht , soms één van de pijltjes heel vroeg , de andere afslag stond dan maar 1 pijltje , maar geen probleem indien een beetje focus.
Heel tevreden om opnieuw deze tocht te kiezen ( twijfelde met zelzate ) , en onverwacht 'mooi' fietsweer tijdens de tocht!
ook aan de aankomst net voor de splitsing afspuitstand stond zo een houten paal aan de zijkant van het paadje , maar deze was volledig verstopt in het hoge gras en onkruid , hoop dat hier niemand vol opgereden is!
ook iets na de 2de bevoorrading op 75 km traject in een 'afdaling' moest naar links worden gereden , maar heel veel reden hier rechtdoor , kwamen op een straat zonder pijltjes , reden dan de verkeerde kant op en misten zo dik 10 km parcours als ze niet terugkeerden! raar dat dit hier nog niet gezegd is.. gelukkig zelf wel het goede traject gevonden
voor derest mooie tocht , soms één van de pijltjes heel vroeg , de andere afslag stond dan maar 1 pijltje , maar geen probleem indien een beetje focus.
Heel tevreden om opnieuw deze tocht te kiezen ( twijfelde met zelzate ) , en onverwacht 'mooi' fietsweer tijdens de tocht!
Bedankt voor het mooie parcours! Niet veel volk gezien op het extra stuk voor de 75km maar het was de "moeite" waard. Tot volgend jaar.