Tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Breght
Mountainbiker

Re: Tubeless

Post by Breght »

Continental Xking 2.2 29".
pompierke 349
Mountainbiker

Post by pompierke 349 »

Dat mag normaal geen probleem zijn.
Ik leg mijn strandbanden tubeless op mijn koerswielen met een opengesneden 24inch binnenband.
Misschien dat eens proberen.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

hANDYman wrote:Ge kunt ook eerst de binnenband er insteken, band opppompen tot em goed op zen plaats plopt, terug aflaten, 1 zijde losmaken, binnenband eruit, los ventiel erin en dan verder terug tubeless maken.
Wanneer ik echt veel moeite heb de banden tubeless te krijgen, dan is dit voor mij ook de truc die het hem uiteindelijk doet.
Boebbel
Forum beheerder

Post by Boebbel »

Bij mij springt die meestal toch los met die methode. Een paar dagen zo met een binnenband laten om de vorm er wat in te zetten doe ik wel.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Bebop wrote:...Tip van mijn wielbouwer: yellow tape dubbel leggen. En ja hoor, lukte daarna bij eerste poging.
+1

Hetzelfde hier, zelfs een set conti 2.4 banden tubeless gekregen op normale velgen. Niks van moderne tubeless ready dingen enzovoort. Met een high volume vloerpomp en ventielkern eruit.
Naar het schijnt zijn deze heel moeilijk tubeless te krijgen..

Maar een dubbele of driedubbele laag tape deed het werk.
Al bijna een jaar zonder problemen mee gereden en de banden hebben het ook uitgehouden na een dagje Filthytrails kunst- en vliegwerk.
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

aresius wrote:
Bebop wrote:...Tip van mijn wielbouwer: yellow tape dubbel leggen. En ja hoor, lukte daarna bij eerste poging.
+1

Hetzelfde hier, zelfs een set conti 2.4 banden tubeless gekregen op normale velgen. Niks van moderne tubeless ready dingen enzovoort. Met een high volume vloerpomp en ventielkern eruit.
Naar het schijnt zijn deze heel moeilijk tubeless te krijgen..

Maar een dubbele of driedubbele laag tape deed het werk.
Al bijna een jaar zonder problemen mee gereden en de banden hebben het ook uitgehouden na een dagje Filthytrails kunst- en vliegwerk.
bij conti scheelt het veel of je de racesport of de protection versie hebt, racesport is prulwerk en de protection heb je nauwelijks last mee
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Met alle 2 nergens last mee. Verklaar u nader, wat is er zo prul aan?
Breght
Mountainbiker

Post by Breght »

Die wat vrij goed tubeless ging was de racesport versie. Nu heb ik de "gewone" Xking liggen en krijg die niet dicht aan de zijkanten.
Of ligt dat aan het product dat ik gebruik? Dat van Continental zelf.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

De band goed ontvet? Als je ze goed ontvet dan moet het geen probleem zijn. Verschillende Racesport en protection versies gemonteerd zonder problemen.
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

Reflex wrote:Met alle 2 nergens last mee. Verklaar u nader, wat is er zo prul aan?
de zijflanken van beide racekings hebben 3 dagen gezweet en lucht verloren. Heb ondertussen een 6-tal protections liggen en die hebben daar nog geen seconde last van gehad
Post Reply