Tubeless
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
pompierke 349
- Mountainbiker
Re: Tubeless
Post by pompierke 349 »
Dat mag normaal geen probleem zijn.
Ik leg mijn strandbanden tubeless op mijn koerswielen met een opengesneden 24inch binnenband.
Misschien dat eens proberen.
Ik leg mijn strandbanden tubeless op mijn koerswielen met een opengesneden 24inch binnenband.
Misschien dat eens proberen.
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Wanneer ik echt veel moeite heb de banden tubeless te krijgen, dan is dit voor mij ook de truc die het hem uiteindelijk doet.hANDYman wrote:Ge kunt ook eerst de binnenband er insteken, band opppompen tot em goed op zen plaats plopt, terug aflaten, 1 zijde losmaken, binnenband eruit, los ventiel erin en dan verder terug tubeless maken.
- aresius
- Mountainbiker
+1Bebop wrote:...Tip van mijn wielbouwer: yellow tape dubbel leggen. En ja hoor, lukte daarna bij eerste poging.
Hetzelfde hier, zelfs een set conti 2.4 banden tubeless gekregen op normale velgen. Niks van moderne tubeless ready dingen enzovoort. Met een high volume vloerpomp en ventielkern eruit.
Naar het schijnt zijn deze heel moeilijk tubeless te krijgen..
Maar een dubbele of driedubbele laag tape deed het werk.
Al bijna een jaar zonder problemen mee gereden en de banden hebben het ook uitgehouden na een dagje Filthytrails kunst- en vliegwerk.
- KrisMaes76
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom
Post by KrisMaes76 »
bij conti scheelt het veel of je de racesport of de protection versie hebt, racesport is prulwerk en de protection heb je nauwelijks last meearesius wrote:+1Bebop wrote:...Tip van mijn wielbouwer: yellow tape dubbel leggen. En ja hoor, lukte daarna bij eerste poging.
Hetzelfde hier, zelfs een set conti 2.4 banden tubeless gekregen op normale velgen. Niks van moderne tubeless ready dingen enzovoort. Met een high volume vloerpomp en ventielkern eruit.
Naar het schijnt zijn deze heel moeilijk tubeless te krijgen..
Maar een dubbele of driedubbele laag tape deed het werk.
Al bijna een jaar zonder problemen mee gereden en de banden hebben het ook uitgehouden na een dagje Filthytrails kunst- en vliegwerk.
Die wat vrij goed tubeless ging was de racesport versie. Nu heb ik de "gewone" Xking liggen en krijg die niet dicht aan de zijkanten.
Of ligt dat aan het product dat ik gebruik? Dat van Continental zelf.
Of ligt dat aan het product dat ik gebruik? Dat van Continental zelf.
- KrisMaes76
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom
Post by KrisMaes76 »
de zijflanken van beide racekings hebben 3 dagen gezweet en lucht verloren. Heb ondertussen een 6-tal protections liggen en die hebben daar nog geen seconde last van gehadReflex wrote:Met alle 2 nergens last mee. Verklaar u nader, wat is er zo prul aan?