21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vani
Mountainbiker

Re: 21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Post by vani »

Mister No Chaïn wrote:Het ziet er allemaal top uit daar! Misschien moet de organisatie er toch maar is over denken om zondag te organiseren zodat zaterdag-werkende mensen ook kunnen meerijden O:) O:)
Maar dan geraak je moeilijker aan volk voor de opkuis nadien :-)
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Mister No Chaïn wrote:Het ziet er allemaal top uit daar! Misschien moet de organisatie er toch maar is over denken om zondag te organiseren zodat zaterdag-werkende mensen ook kunnen meerijden O:) O:)
Vraag is of men een vergunning kan krijgen voor 2 dagen. Er zal dan ook rekening worden gehouden met hoe moeder aarde herstelt van al die deelnemers die passeerden. Als het droog is zal dat wel meevallen, maar bij minder goed weer is, heb je een volledig ander beeld.

Ik begrijp dat het voor sommigen beter zou zijn op zondag. Ik werk zelf 1 weekend op 2, en moet zo veel tochten aan me laten voorbij gaan.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

De fotograaf in het Livierenbos ,was dit ook van Sportograf?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

JL157 wrote:Mooi filmke Uncle Sam.. En vooral ook een stevig klimtempo!
Je had precies wel minder geluk bij sommige technische passages, van mij was er een stuk minder volk te bespeuren.
GoPro op het stuur geeft een ietwat vertekend beeld, in het echt iets trager :wink:
"Minder geluk" is nog zacht uitgedrukt. Iedere leuke passage of technisch paadje was het bumperkleven.
Stoorde mij niet echt, maar frons toch mijn wenkbrauwen als ik zie voor wat sommigen de remmen gans toetrekken of zelfs compleet afstappen, ook op de 100 & 120km lus.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

uncle sam wrote: GoPro op het stuur geeft een ietwat vertekend beeld, in het echt iets trager :wink:
"Minder geluk" is nog zacht uitgedrukt. Iedere leuke passage of technisch paadje was het bumperkleven.
Stoorde mij niet echt, maar frons toch mijn wenkbrauwen als ik zie voor wat sommigen de remmen gans toetrekken of zelfs compleet afstappen, ook op de 100 & 120km lus.
Ik mag hopen dat ik niet teveel mensen heb doen afremmen. Ik heb ook één passage aan me laten voorbij gaan (misschien kon ik dat wel aan, maar op dat moment was de durf er niet). Ik stond op dat moment echter ook al in de wachtrij. Tot mijn eigenste verbazing heb ik het Livierenbos tot een goed einde gebracht zonder zelfs één keer voet aan de grond te zetten. Dat ik dat stuk toch heb gedaan is een overwinning op mezelf. Ik heb vorig jaar een lelijke val gemaakt, met gekneusde ribben als gevolg, en dan ga je toch 2 keer nadenken. Als je jong bent durf je veel meer (denk ik). Vanaf een bepaalde leeftijd begin je meer na te denken over sommige zaken, en neem je wat gas terug. Ik spreek wel voor mezelf. Anderen heb daar misschien minder last van.

Vorige week trouwens ook gevallen (omgeving Heuvelland) in een spoor. En ik voel ook hiervan nog steeds de naweeën. Ik was al des te blij dat ik de 100km heb kunnen rijden.

Wat ik met zekerheid weet, is dat ik nog kom biken in deze wondermooie streek. Met de koersfiets kwam ik hier al heel veel, maar met de MTB werd dat een complete openbaring.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

vani wrote:
Maar dan geraak je moeilijker aan volk voor de opkuis nadien :-)
Maar wel vlotter aan volk voor de opstart op zaterdag, het is maar te zien hoe je het bekijkt :-).

Als je in een winkel werkt (waar zaterdag logischerwijs de drukste dag is) is het niet altijd zo simpel om verlof te krijgen op die dag. Het is niet dat dit onmogelijk is hé maar volgend jaar is het de week na de herdermarathon bijvoorbeeld al een communie in de familie.

Ik zal wel eens naar deze contreien afzakken bij aan andere organisatie, iemand een aanrader?
bushman
Mountainbiker

Post by bushman »

Zaterdag vroeg gestart voor de 80, want ik moest 's middags thuis zijn. Voordeel : weinig volk en geen files op het parkoers, en overal mijn ding kunnen doen op de technische stukken. Nadeel : 's nachts waren er net voor Ellezelles flink wat pijlen verdwenen. Dan maar zelf de goeie richting gezocht naar het heksenpad, en daar een paar Herders kunnen verwittigen. Als ik de commentaren lees hebben ze dat snel opgelost en hebben de latere starters niets meer gemerkt =D>

De organisatie en parkoers waren zoals ieders jaar af ! Bedankt organisatie, en tot volgend jaar, dan probeer ik nog maar eens om de volledige passage in het livierenbos te doen zonder een voet aan de grond te zetten :-D Het is me verdorie deze keer ook weer net niet gelukt.

Voor de liefhebbers : binnen 3 weken is er de transcollines in Flobecq, iets minder strak georganiseerd (maar ze leren snel bij !) maar wel in dezelfde streek en even technisch !
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

Thx =D> =D> =D> =D> =D> =D>
wim1598
Mountainbiker

Post by wim1598 »

Ik lees niets anders dan positieve reacties.
Het was dan ook een super editie met een zon van de partij, wat (tegen)wind, maar vooral een parcours om U tegen te zeggen. Dikke proficiat aan de herdertjes, echt chapeau hoe jullie dit hebben georganiseerd.
Ik heb wel 1 mini minpuntje die voor verbetering kan, nl. de bevoorradingen. Kan er naar volgend jaar toe eventueel voor meer afwisseling gezorgd worden? Want 5x hetzelfde eten is voor mij niet te vatten.. Dit is mijn persoonlijke mening en zal waarschijnlijk niet bij iedereen in de goede smaak vallen. Maar een beetje afwisseling van eten op de bevoorradingen kan echt geen kwaad.
Tot volgend jaar.
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

wim1598 wrote:Ik lees niets anders dan positieve reacties.
Het was dan ook een super editie met een zon van de partij, wat (tegen)wind, maar vooral een parcours om U tegen te zeggen. Dikke proficiat aan de herdertjes, echt chapeau hoe jullie dit hebben georganiseerd.
Ik heb wel 1 mini minpuntje die voor verbetering kan, nl. de bevoorradingen. Kan er naar volgend jaar toe eventueel voor meer afwisseling gezorgd worden? Want 5x hetzelfde eten is voor mij niet te vatten.. Dit is mijn persoonlijke mening en zal waarschijnlijk niet bij iedereen in de goede smaak vallen. Maar een beetje afwisseling van eten op de bevoorradingen kan echt geen kwaad.
Tot volgend jaar.
T is inderdaad een voetnoot in een toporganisatie, maar ik volg je wel. De 5de keer was het knabbelen omdat het moest.
Post Reply