22.05.2016 - Beuvry (Fr) - VTT la terril...ble

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 22.05.2016-Beuvry (Fr)- rando vtt la terril...ble

Post by spiermassa »

enkele jaren geleden

" onclick="window.open(this.href);return false;

filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Beuvry. Toen ik die naam zag verschijnen op de kalender deed dit een belletje rinkelen bij mij. Volgend jaar zullen het hele klokken zijn die ik in de verte al zal horen luiden. De regen dacht van spelbreker te spelen . Vooral in de nacht van zaterdag op zondag met flinke regenvlagen. Veel water is er toen gevallen. Tegen de ochtend was het ergste voorbij. Verschillende buienradars zagen het goed zitten. Ik ook dus ook en spoorslags naar Beuvry. Bijna iedereen was stipt op tijd en eenmaal de rit aangevangen waren we met zijn 8ten. Terrils stonden op het programma, en ook het befaamde 'sous-bois', en ier en daar een verbindingsstrookje. Dit alles hebben we gekregen in het kwadraat. Eenmaal de opwarmingsronde voorbij was het de terrils opknallen dat het geen naam heeft. Ze lagen er vuil bij. En vettig. En verraderlijk. En ook zo skoon =P~ . Beresjiek uitgestippeld. Op sommige momenten een kilometers lange rollercoaster , op en neer, links, rechts, draaien en keren , voorwiel wegglijdend, achterwiel uitbrekend, passe a gauche, zweetdruppelke.... Mazingarbre helemaal tot boven. Een toerke langs de flanken. Afgrondje rechts van xxxmeters. rollercoaster. En dan het moment. Naar beneden zigzag tussen de Fransoosen. Passe a gauche et a droite #-o . Fantastisch. Straffe bikers , mijn maten. Straffe mannen. En ik op mijn tandvlees. Nie plooien. Uit de wind zitten? Wiel pakken van Der Matthias dus :wink: . En de regen? Welke regen? Oja , daardoor waren de verbindingsstroken zo vuil en vol plassen op sommige plaatsen. Meneer Liebherr 914 zou tereke in zwijm vallen bij het zien van zoveel moois :lol: . Ach , ik begrijp hem wel : hij moest persé genaaid worden door één of ander verpleegsterke :-" . Het werd een supervoormiddag en frigorit is hier voor mij wel op zijn plaats.
Cya.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Ne keer of 3 onderweg een fotograaf tegengekomen. Iemand een idee waar de foto's te vinden zijn? :-k
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Jemp wrote:Ne keer of 3 onderweg een fotograaf tegengekomen. Iemand een idee waar de foto's te vinden zijn? :-k
Ze staan er voorlopig nog niet op, maar heel waarschijnlijk zullen ze hier te vinden zijn : http://www.vttbeuvry.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

3u45 en de gietende regen wekt me. Nog anderhalf uur slapen. Het regent nog. Met bakken.
Toch beslis ik op te staan, en controleer facebook op aanwezigen die in laatste instantie gaan plooien. Niemand dus.
Ik rij de wagen om 6uur uit de garage en tegelijk doet de regensensor zijn werk. De voordeur gaat open en enkel gekleed in pantoffeltjes doet mijn vrouw een laatste poging om me met dit vervaarlijk rotweder thuis te houden. Ja, een (zeldzaam) moment van passionele liefde jegens haar echtgenoot - in de voorjaarsperiode met de grote huis- en tuinkarweien - is haar niet vreemd. Ik hou vol en roep haar toe toch beter naar binnen tegaan want ik zie van tussen haar schouders, dat ze koude voetjes krijgt. Rubberscheurend zoals enkel een Combo dit kan, rij ik de straat uit, richting lendelede.

Jaarlijkse rommelmarkt in Lendelede. Honderden standhouders die hun kostbaar goed in alle vroegte enthousiast uitstallen. Dit jaar tel ik er zes. Doornat, de blik naar beneden, triest om zien.

De E 403 staat blank, de regen gutst tot in Rijsel, de radio meldt opklaringen vanuit het Westen.

In Beuvry is het droog en we starten met een stukje asfalt. Hier en daar een trackske dat de fris gewassen duivers doet kirren. Alsmaar beter sous-bois en terril dienen zich aan. Fysiek en technisch uitdagend gepijld, a lot of flow en transpiratie zijn ons deel tot km 40. De regen, een voetnoot, die niet eens stoort. Het is warm, de ondergrond vettig en prettig.

De laatste kms rijden we op een spoorwegbedding. Jachtformatie, groot blad voor, de jongste op kop, iedereen uit de wind, en gaan. Met 55km aangekomen, zwart als moljes gat, maar voldaan.
Een tien voor parcours, een tien voor fun, een tien voor de compagnie, eerlijkheidshalve en tot mijn grote verwondering een tien voor de meteo, en afsluitend een elf voor vuiligheid.
Beuvry was top.
Image
Last edited by Motorbiker on Fri 12 May 2017 19:59, edited 1 time in total.
May
Mountainbiker

Re: 22.05.2016 - Beuvry (Fr) - VTT la terril...ble

Post by May »

Top rit, laat vertrokken dus redelijk vlug in de regen,
toch voor de 75 gekozen.
De extra lus waren dus de tietjes :-D , die er op sommige plaatsen toch wat gladdig bijlagen.
Enig minpunt bij de aankomst geen douches.
En weten dat er nog een hoop achter kwamen.
Post Reply