21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Turfke
Mountainbiker

Re: 21.05.2016 - Schorisse (Maarkedal) - 9de HerderMarathon

Post by Turfke »

Hier ook nog eens voor de zoveelste maal van start gegaan, ditmaal met de copains uit Oostende :-D
Gekozen voor de 100. Blijft na al die jaren een prachtige rit en organisatie.
Al heb ik het vermoeden dat er ieder jaar, om welke reden dan ook, wel ergens een stuk is waar er geen toelating meer voor gekregen wordt. Jammer.
Soit, volgend jaar bij leven en welzijn en bij mooi herdersweer 8) 8) 8) , terug van de partij.
=D> =D> =D> =D>
lorenzom
Mountainbiker

Post by lorenzom »

Tof ritje, genoten van de eerste meter tot en met km 68 :-D De extra optielus op het einde was een ABSOLUTE MEERWAARDE !!!!!! = Muziekbos aan 30% = SUPERRRRRLEUK =D> Pas om 13.20 uur vertrokken wat garant staat voor nergens bottlenecks op het parcours, nergens aanschuiven en op de technische stukjes lekker kunnen doorrijden omdat er niemand meer was (o) De 'Hard'-afdaling ergens in een bos ook vollen bak meegenomen, amaai, mijn achterwiel heeft de grond daar niet geraakt (o) Héérlijk weer, super op alle vlak. Proficiat aan de organisatie :-) Vanwege 'zoon en vader' uit 'Kalken' =D>
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Na jaren afwezigheid (reed de eerste 2 edities) hier nog eens aan de start.
Vorige week 140km in wervik vlot verteerd, hier 120km van een heel ander kaliber. Twas na de laatste bevoorrading echt wel helemaal op.
Maar we kregen van de herders voorgeschoteld wat we konden verwachten. Een parcours vol met uitdagingen en uitstekende bevoorradingen. Een prachtige organisatie door een topteam =D> . Bedankt
@moorken, video doet ons terug dromen van... tof
Volgend jaar nog eens...

Toton, petanker

P.S. zag ook dat iemand in een afdaling gevallen was en werd verzorgd door ambulanciers. Hopelijk alles goed met hem.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

De jaarlijkse herdermarathon zit er weer op en ik heb er opnieuw ten volle van genoten. Wat blijft dit toch een pracht van een tocht. Het uitgestippelde parcours zorgt er voor dat het geen minuut vervelend wordt. De optielus vond ik beter dan vorig jaar. Welke afstand je ook rijdt, het blijft een meerwaarde als je voelt dat er nog een extraatje bij kan. Het herderteam zorgt telkens opnieuw voor een vlekkeloze toporganisatie. Een tocht waar ik jaarlijks graag terugkom. Op naar de 10de jubileumeditie. Bedankt en tot de volgende. =D> =D> =D> =D> =D>
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

Met de fatbike om 7.30u aan een ambitieuze onderneming begonnen.
Vorig jaar voorzichtig de 60 gedaan, dit jaar maar voor de volledige 120 vertrokken.
Geen seconde spijt van gehad : omgeving Brakel is me goed gekend gezien ik in de buurt woon.
De uithoeken in Saint-Saveur waren onontgonnen voor mij, en prachtig.
Super dag gehad met 2 maten.

Intussen al veel regen uitgevallen hier in de buurt van Brakel.
En men spreekt nog van 20 liter de komende 24u.
Enorm geluk met de timing dus voor ons en de organisatie.

Een toporganisatie verdient wat meeval met die ene factor die je niet in de hand hebt. =D> =D> =D>
Na 7 uur biken was het echt op : shortcut genomen en op 105km geëindigd.
Me & my fatbike hebben genoten. Volgend jaar gaan we ook voor de laatste 15.

Dikke merci mannen, benieuwd wat jaargang 10 in petto zal hebben.
Jullie kennende zal er hier of daar wel een specialleke zijn :-D :-D
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

moorken wrote:
vani wrote:En weet iemand hoe dat rotding na de laatste bevoorrading noemt met die uitgekieperde bak kasseiachtige stenen ? :lol:
Yups, de ijskelder is een ****** stoute meneer :-) Vorige week tijdens de Brakelse lentetocht nog vlotjes boven geraakt, maar nu ging het voor geen meter, de lichte regen van de dag ervoor + 1000den rijders die reeds hun slib achtergelaten hebben op de kasseien... respect voor diegenen die vlotjes naar boven geraakt zijn.
Aan de rechterkant was het goed berijdbaar. Ik ging voor de 100 + optielus, maar heb uiteindelijk de optielus niemeer gedaan, de beentjes wilden niemeer mee... Mooie tocht en we hadden serieus sjans met het weer :)
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Op die ijskelder maakte ik een ferme zwieper. Ik stond klaar om terug naar beneden te rijden :-)

Bij leven en welzijn sta ik hier volgend jaar opnieuw an de start. En dan zorg ik ervoor dat ik het in de week vooraf wat rustiger doe. Nu had ik er op dinsdag al 108km in Heuvelland en op donderdag nog eens 80km in de wijde omgeving van Brugge opzitten. De 100 van gisteren erbij (die op mijn Edge 103 km waren) zorgden ervoor dat ik deze week 300km met de MTB achter de kiezen heb.

Ik ben nog steeds aan het nagenieten van de Herders. Na een paar ferme valpartijen vorig jaar heb ik wat schrik gekregen. Gisteren heb ik een paar technische zaken niet gedaan, maar ik ben des te blij dat ik het Livierenbos heb gedaan. Dat heeft me een boost gegeven. En ik kijk zeker uit om nog toertochten te rijden in deze buurt.

Intussen ben ik ook benieuwd naar de foto's. De eerste indrukken die ik zag beloven ook hier veel goeds.

Nogmaals dank aan alle Herders!!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ook ik heb zitten spelen met de GoPro, " onclick="window.open(this.href);return false;
Filemon1
Mountainbiker

Post by Filemon1 »

Amai aan 't beeldmateriaal te zien zijn jullie allemaal naar boven gevlogen. Ikzelf voor het volle pond te gaan nl. de 120km + optie lus. Wel weinig volk gezien op de stukken van 120 en 100km Bij ons in het Waasland is het allemaal vlak. Nu met de 2500hms mezelf toch af en toe tegengekomen, voornamelijk het 4de stuk in een bos dat bleef duren. Wegens genoeg (of teveel) gedoseerd te hebben nog net iets over voor de optie lus te rijden. Nadien moe maar voldaan binnen gerold. Na 2 (verdiende) blonde Enames richting huis gereden waar de zetel mij snel toestemming gaf voor het sluiten van mijn ogen.

Voor de organisatie een dikke pluim. Ik denk dat het niet te onderschatten hoeveel werk en voorbereiding dit vraagt. Omdat alles zo in orde is moet ik volgend jaar wel terug komen.

Bedankt en tot volgend jaar
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

Mooi filmke Uncle Sam.. En vooral ook een stevig klimtempo!
Je had precies wel minder geluk bij sommige technische passages, van mij was er een stuk minder volk te bespeuren.
Post Reply