21-22.05.2016 - Rollegem-Kapelle - Gezinssport MTB tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cujo
Mountainbiker

Re: Gezinssport MTB tocht

Post by cujo »

Daze tocht gedaan na gisteren de herdermararhon. Mooie tocht en dan vooral het stuk tussen de twee bevoorradingen met de technische brugflanken die ondanks de regen er goed bijlagen , de stroken bij Gullegem waar sommige beklimmingen niet te doen waren wegens te glibberig en dan weer een mooi uitgetekend technisch parcours door een mini-bosje. Zeer vriendelijke ontvangst en bevoorrading.
JustForFun
Mountainbiker

Post by JustForFun »

Vandaag voor de eerste keer in Rollegem-Kapelle gereden en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Er was vrij weinig volk en dat is eigenlijk jammer want het is een zeer mooi parcours waarbij het maximum uit de streek gehaald wordt. Proficiat aan de parcoursbouwer!

We hadden op het einde 40 km in de wielen hoewel deze afstand eigenlijk niet op de kaart stond. Als je na de eerste bevoorrading het parcours van de 58 km volgt, kom je na een aantal km terug op het parcours van de 32 km en kom je aan een totaalafstand van 40 km. Als de organisatie dus volgend jaar na de eerste bevoorrading een pijl van 40 km toevoegt, krijg je een tussenafstand. Ik vermoed dat sommige bikers niet gekomen zijn omdat 32 km te kort en 58 km te lang is en dat is ten onrechte.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Alvast bedankt aan alle aanwezigen , bij deze de foto's van zowel zaterdag als zondag vers van de pers.

https://goo.gl/photos/ehM6saqj4Zw1RDCu7
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Zaterdag om 11.15u gestart voor de full - house met 2. Lekker weertje (24°) en een stevig windeke #-o Op het ganse parcour slechts 2 bikers tegengekomen,ene mee lange mouwen #-o en ene zonder helm [-X Achterna hoorden we dat er slechts 170 bikers gestart waren :-? Mooie stukken offroad,netjes aan elkaar gebreid door mensen die hun streek kennen.Ook zot veel werk in het bos parcour gestoken in Moorsele...merci Kuba!! =D> Aan de grote baan Roeselare/Menen nog eventjes een ommetje gemaakt naar Van Eyck om een intussen kapot stukje te kopen en te vervangen voor in de trapas. Terug gereden en terug op het parcour richting Dadizele. Alles bolde vlot al hadden we op de technisch brugflanken wel wat miserie mee onze 29". Gelieve de volgende keer de boompjes een 20 cm verder uit elkaar te zetten!! :lol: Na de brugklanken een gestrande Erica biker tegengekomen mee materiaal pech. Babbelke mee gedaan en terug verder...na een kleine 80 km,aangekomen in Rollegem-Kapelle. Douche'ke genomen en nog een pintje of 2 gedronken op de winderige buiten terras. Genoten van een alweer geslaagde toertocht,georganiseerd door mensen met een hart voor de mountainbike sport!! =D> Bedankt voor jullie enthousiasme,sympathieke medewerkers aan de bevooradingen en perfecte organisatie!!! =D>Khoop dat jullie op zondag toch nog een beetje opkomst hadden want jullie verdienen meer en beter!! tot de volgende...
dingo 8)
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Deze voormiddag naar de tocht van Kurt gefietst. Had gezien dat er niet veel meer motregen ging vallen dus ofroad! Wat ik niet wist was dat het deze nacht heel wat geregend had, maar ik was daar nu. Ik was alleen, nog wat gewacht aan de start, een blikje op de GSM, en dan maar vertrekken iets na 8h30.Het was eigenlijk goed te doen. De bermen lagen er prima bij maar het stukje aan de alufabriek daar kon ik niet overal op. Tegen de grond gegaan in een stijl stukje naar beneden, die korte bocht na dat stukje was er te veel aan. Ook de bergjes aan de autostrade lukten me niet om verder dan 1/2 boven te rijden. De rest viel dan weer goed mee. Kuba en Gregory gespot aan het kubaantje dat mooi aangelegd was en ook prima te doen. En toen ,... moet ik een pijltje gemist hebben. Een eerste splitsing was ok en plots zag ik dat ik op de 58 zat. Ik dacht van nog een nieuwe splitsing te krijgen maar nee, aangekomen met 60km voor de TT. Eentje gedronken en naar huis. Pluimke voor de parcourbouwer(s) Spijtig van de regen de nacht daarvoor. Maar toch genoten van al jullie technische stukjes ! Bedankt voor de foto's Kurt
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

ja hopelijk leest iedereen deze positieve commentaren voor volgend jaar want deze organisatie verdiend zekers veel meer deelnemers.Ikzelf heb hem de zaterdag en zondag .Eenmaal poerdroog en eenmaal nat.Toch ongelooflijk da er in de winter in deze streek een tocht is die veel minder erin steekt 5keer meer volk heeft en in het zomerseizoen deze tocht.......ja westvlaanderen en mtb.....soit het gaat over deze tocht ,mannen vree goe bezig ,zowel parcour als derest(fietsbewakinkg,bevoorraading.....overal vriendelijk).
filmke volgt nog van de mooie stukken
bullsmbker
Mountainbiker

Post by bullsmbker »

deze morgen gestart van thuis (Menen) naar rollegem-kappelle langs de oude tramlijn en daar kruiste ik al het parcour. ik heb al veel tochten gedaan in de streek ( Gullegem, moorsel, wevelgem, heule) maar wat zij hier uit hun toverhoed schudden , amai. proficiat aan de organisatie

=D> . ik kom hier zeker terug en die hier niet komen rijden hebben .... in hun ogen :-D bij leven en welzijn tot de volgende
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

spiermassa wrote:.Toch ongelooflijk da er in de winter in deze streek een tocht is die veel minder erin steekt 5keer meer volk heeft en in het zomerseizoen deze tocht.......
Ik heb daar ook al zitten aan denken... Met alle respect, maar die wintertocht in het nabijgelegen Moorslede trekt echt op niets in vergelijking met deze in Rollegem-Kapelle.

Organiseer deze rit op een mooie datum in de winter, beperk het parcours tot 45 km (mét alle mooiste stukjes er in) en er komt 1000 man op af!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Single Tracker wrote:
spiermassa wrote:.Toch ongelooflijk da er in de winter in deze streek een tocht is die veel minder erin steekt 5keer meer volk heeft en in het zomerseizoen deze tocht.......
Ik heb daar ook al zitten aan denken... Met alle respect, maar die wintertocht in het nabijgelegen Moorslede trekt echt op niets in vergelijking met deze in Rollegem-Kapelle.

Organiseer deze rit op een mooie datum in de winter, beperk het parcours tot 45 km (mét alle mooiste stukjes er in) en er komt 1000 man op af!
Het probleem is ook dat er in de zomer een deel mountainbikers wegvallen omdat ze op de weg rijden (eigenlijk moet je het omgekeerd bekijken: het zijn wegliefhebbers die in de winter wat mountainbiken voor de conditie). Bovendien zijn er in de zomer dan vaak nog prachtige tochten in andere streken, die op mountainbikegebied net dat tikkeltje meer te bieden hebben omdat ze in een interessante mountainbikestreek doorgaan. Zelf heb ik deze rit in het verleden gereden en ik was er ook heel tevreden over. Wanneer die echter samenvalt met een Herdersmarathon in droge omstandigheden kies ik voor die laatste. Toch alle respect voor de mensen die zoveel inspanningen doen om hier een zeer aangename rit aan te bieden. Bij iets minder concurrentie zou ik zeker voor deze rit kiezen.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

dark dingo wrote: Gelieve de volgende keer de boompjes een 20 cm verder uit elkaar te zetten!! :lol:
Werd nochtans succesvol getest met een 29'er met 740mm breed stuur 8) , ik zij nog ...we kunnen het gerust zo laten want heb langs weerszijden nog ruim 5mm over :lol: :lol: :wink:
Post Reply