21-22.05.2016 - Rollegem-Kapelle - Gezinssport MTB tocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
verry slowwww
- Mountainbiker
- Location: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm
Re: Gezinssport MTB tocht
Post by verry slowwww »
passeert voor mijn deur , ik pik in en betaal netjes als ik de inschrijving passeer, waarschijnlijk rij ik deze eens alleen en de zondag met de kleine.
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
Komen ook af....al enkele keren hier gereden(ooit nog eens op een verkiezingszondag
)en telkenmale goed bevonden.We starten iets vroeger dan we gewend zijn voor de 75 km en dit door alcoholische redenen later op de dag!!
sie joe....
dingo
sie joe....
dingo
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
twas weer ferm in orde.....en er werden terug nieuwe stukken bijgevonden.Deze streek wordt veel gebruikt in tochten maar niet zo lijk deze tocht.Super passages.En nergens geen lik water gezien.Hopelijk morgen nog zo .Kubaanf terug een ardennengevoel.....dus nie twijvelen morgen dit is een topritje voo de streek
- Single Tracker
- Mountainbiker
Post by Single Tracker »
Voor het eerst afgezakt naar Rollegem-Kapelle en gekozen voor de 58 km.
Na de start in het "rennersdorp" met bewaakte fietsenstalling, terras, bar,... volgde al meteen een aaneenschakeling van zeer leuke single-tracks in het centrum van Ledegem. Niet veel later werd dit nog eens overgedaan in het centrum van Beitem. Draaien en keren door grintpaadjes, kerkwegels, groene zones,... Na de eerste bevoorrading werd ons technisch vermogen op de proef gesteld, met de formidabele brugflanken waar geen einde leek aan te komen (dik 1,5 km aan single-tracks door de bosjes op de flanken. Een stevige helling leidde ons daarna naar het Steenbeekbos, waar het zalig draaien en keren was! De technische stukjes volgden elkaar nu in snel tempo! Het off-roadpercentage tussen bevoorading 1 en 2 was echt gigantisch hoog! Het hoogtepunt werd bereikt in het bosje in het centrum van Moorsele, een lintenparcours met hoogteverschillen om duimen en vingers van af te likken. Top top top!!!
Tonnen respect voor wat jullie in Rollegem-Kapelle verwezelijken!
Na de start in het "rennersdorp" met bewaakte fietsenstalling, terras, bar,... volgde al meteen een aaneenschakeling van zeer leuke single-tracks in het centrum van Ledegem. Niet veel later werd dit nog eens overgedaan in het centrum van Beitem. Draaien en keren door grintpaadjes, kerkwegels, groene zones,... Na de eerste bevoorrading werd ons technisch vermogen op de proef gesteld, met de formidabele brugflanken waar geen einde leek aan te komen (dik 1,5 km aan single-tracks door de bosjes op de flanken. Een stevige helling leidde ons daarna naar het Steenbeekbos, waar het zalig draaien en keren was! De technische stukjes volgden elkaar nu in snel tempo! Het off-roadpercentage tussen bevoorading 1 en 2 was echt gigantisch hoog! Het hoogtepunt werd bereikt in het bosje in het centrum van Moorsele, een lintenparcours met hoogteverschillen om duimen en vingers van af te likken. Top top top!!!
Tonnen respect voor wat jullie in Rollegem-Kapelle verwezelijken!
- Single Tracker
- Mountainbiker
Post by Single Tracker »
Enkel jammer van de belachelijk lage opkomst vandaag (135 deelnemers?)...
Zo'n organisatie verdient veel beter!!!
Jullie staan natuurlijk tegenover de Herdermarathon, dan weet je dat het moeilijk wordt.
De kalender trekt eigenlijk ook op niets. Volgende week zaterdag bijvoorbeeld is er geen enkele mtb-rit in héél België
!!. Twee weken geleden was er ook geen enkele rit in West-Vlaanderen tijdens het weekend.
Een nieuw plaatsje op de kalender is voor jullie echt een must!
Zo'n organisatie verdient veel beter!!!
Jullie staan natuurlijk tegenover de Herdermarathon, dan weet je dat het moeilijk wordt.
De kalender trekt eigenlijk ook op niets. Volgende week zaterdag bijvoorbeeld is er geen enkele mtb-rit in héél België
Een nieuw plaatsje op de kalender is voor jullie echt een must!
- bullsmbker
- Mountainbiker
Post by bullsmbker »
morgen aanwezig voor de middelmoot want ik vertrek uit menen dus heen en terug plus 54 km zal genoeg zijn voor mij. inderdaad ik vind ook dat de organisaties beter een beetje afspreken met elkaar wat datums betreft. de ene week alles en de andere week niets meer in w.vl.
. allè tot morgen
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Bedankt vor deelname en mooie commentaren , zal het doorgeven aan mijn schoonvader (Danny Vandewalle) want dat is uiteindelijk de man achter het parcours. Lintenbosje in moorsele is wel van mijn hand , en kleine adviserende rol in de andere technische zone's.
-
Witten79
- Mountainbiker
Vandaag de 50kms gedaan.
Idd niet veel volk maar idd veel concurrentie.
Maar genoten van de tocht en van de 2 bv'en.
Afspuitstand was 4 maar veel druk.
Liever zo dan 10 of meer en geen druk.
De kas wat gesponsord door wat te nuttigen in de apres.
Tot volgende
Gr Robert en Walter
Idd niet veel volk maar idd veel concurrentie.
Maar genoten van de tocht en van de 2 bv'en.
Afspuitstand was 4 maar veel druk.
Liever zo dan 10 of meer en geen druk.
De kas wat gesponsord door wat te nuttigen in de apres.
Tot volgende
Gr Robert en Walter
Ik heb mijn duurtraining op de weg ingeruild voor dit tochtje vanwege het vuile weer.
Het was een goede organisatie, jammer van de weinige deelnemers.
Ik was behoorlijk laat gestart en op de 75 only stukken waren wel heel weinig sporen te zien.
Mvg,
Niki
Het was een goede organisatie, jammer van de weinige deelnemers.
Ik was behoorlijk laat gestart en op de 75 only stukken waren wel heel weinig sporen te zien.
Mvg,
Niki