Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Reflex
Mountainbiker

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Post by Reflex »

Rit 3 op dag 1 doen is niet haalbaar. Niet iedereen kan al vanaf Donderdag naar daar rijden om zo Vrijdag om 10 uur te kunnen starten.

Rit 1 ken ik uit mijn hoofd vanwege de 3 edities waarbij deze nagenoeg onveranderd is gebleven en inderdaad kun je deze volledig privé rijden als ik het goed heb.

The-edge60, volgens mij heb jij het over een ander punt. Het punt waar de meesten verkeerd reden liep op een gegeven moment dood bij een huis. Was dus slechts een klein beetje extra gelukkig. Een extra kruis op het pad waar we opzaten en een pijltje (scherp naar rechts ipv flauw) is inderdaad de oplossing. Maar nogmaals dit is enkel opbouwend, de bepijling is al jaren super!

@stubbe, ik weet niet in hoeverre je invloed hebt op het parcours (anders mail ik Koenraad wel) maar de aanpassingen op de 2e rit waren perfect. Niet meer de steile wortelafdaling richting het smalle beekje met daarna het onmogelijke loopstuk maar rechtdoor en later een mooi wortelstuk was een aangename verrassing. Net als het omdraaien waardoor het allemaal nieuw was.

Enkel jammer dat het vervelende stuk wat er in dag 2 geschrapt was in dag 3 gestoken was. Net na de oversteek van de Ourthe en de lange klim erna. Dat stuk is er echt over en zorgt voor frustratie. Ik kan mij niet voorstellen dat er veel daar gefietst hebben. Het stuk daarna was dan weer wel de moeite waard. Dus mocht er een mogelijkheid zijn om zonder dat kleine beekje en die onmogelijke klim daar te komen dan zou het perfect zijn.

Over het algemeen aangenaam verrast over de aanpassingen op dag 2 en 3!
bert9
Mountainbiker

Post by bert9 »

mmm ok bedankt.

Binnenkort misschien deze rit toch eens gaan rijden. :-)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

4 editie en terug top.
Op 3de dag 1 min41sec buiten tijd binnengekomen = DNF , volgend jaar een piske minder doen :-)
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Mooie ritten.
Als 'k dan toch een punt van kritiek mag geven, dan is het de wandeltocht
op dag1.
Verder was deze editie super.
the-edge60
Mountainbiker

Post by the-edge60 »

The-edge60, volgens mij heb jij het over een ander punt. Het punt waar de meesten verkeerd reden liep op een gegeven moment dood bij een huis. Was dus slechts een klein beetje extra gelukkig. Een extra kruis op het pad waar we opzaten en een pijltje (scherp naar rechts ipv flauw) is inderdaad de oplossing. Maar nogmaals dit is enkel opbouwend, de bepijling is al jaren super!

Ja dat klopt daar was ik ook verkeerd gereden. Wat ik bedoel was bij de ca 90 km ik als ik zo op strava kijk bij Maboge net voor je dat brugje over ging. Daar was dacht ik een camping te zien. Op strava zie ik daar een pad lopen waar ik kort vanaf ben gegaan. Het was echt een downhill stukje voor de serieuze dalers zeg maar.
Simon_L
Mountainbiker

Post by Simon_L »

slammens wrote:Moe maar voldaan na 3 zware dagen. Het is niet van mijn gewoonte om drie dagen na elkaar dit soort van tochten te rijden en dat was op dag 2 al heel duidelijk. Mijn rug liet het volledig afweten. Door een of ander mirakel (& andere manier van rijden) dan toch dag 3 nog kunnen overleven.

Qua parcours was dag 3 zonder twijfel de mooiste en dag 1 de minste. Organisatie & bepijling waren top. Enige "foute" pijl was die op dag 3 na 85km waar de ene na de andere biker rechtdoor ging en niet rechtsaf.

Verschillende keren op de 3 dagen in de omgeving gereden van 2 mensen met mountainbike.be kleding waar de ene vaak wat moest inhouden voor de andere ... dat moet dan Reflex geweest zijn. ;)

Volgend jaar opnieuw? We zullen zien!
En ik was de slak van Mountainbike.be :lol:

Wat ik te vertellen heb over de BeMC leest u hier: http://mountainbike.be/nieuws/detail/re ... e-vaantjes" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar heeft niet iedereen die singletrack naar het brugje in Maboge gedaan (met de stenen, in mijn geval al nat door de late regen, en met ernaast enkele kombochtjes van een downhilltrackje)? Da's dan jammer, want wat mij betreft is het de topper van de BeMC (o) Vraag me nu alleen af of die eigenlijk tot het parcours behoort of niet...
s-biker gert wrote:4 editie en terug top.
Op 3de dag 1 min41sec buiten tijd binnengekomen = DNF , volgend jaar een piske minder doen :-)
Da's balen... Tijdslimiet mocht wat mij betreft wat langer, want mits pech of regen was het bij mij ook nipt geweest...
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Volgens mij hoorde die wel tot het parcours. Ik heb hem in elk geval gedaan. Al zag ik beneden ineens wel iemand van links komen, ik ging ervan uit dat de track gesplitst was.
slammens
Mountainbiker

Post by slammens »

Reflex wrote:
slammens wrote:Moe maar voldaan na 3 zware dagen. Het is niet van mijn gewoonte om drie dagen na elkaar dit soort van tochten te rijden en dat was op dag 2 al heel duidelijk. Mijn rug liet het volledig afweten. Door een of ander mirakel (& andere manier van rijden) dan toch dag 3 nog kunnen overleven.

Qua parcours was dag 3 zonder twijfel de mooiste en dag 1 de minste. Organisatie & bepijling waren top. Enige "foute" pijl was die op dag 3 na 85km waar de ene na de andere biker rechtdoor ging en niet rechtsaf.

Verschillende keren op de 3 dagen in de omgeving gereden van 2 mensen met mountainbike.be kleding waar de ene vaak wat moest inhouden voor de andere ... dat moet dan Reflex geweest zijn. ;)

Volgend jaar opnieuw? We zullen zien!
Mooi dat je genoten hebt. 3 dagen achter elkaar tochten van deze aard rijden is inderdaad zwaar. Menig andere meerdaagse tipt niet aan de zwaarte van de BeMC, dus nu kun je bijna alles aan :wink:

Wat vind je niet mooi aan de eerste rit? Dit is juist wat mij betreft een heel mooie rit, al is rit 3 natuurlijk wel een topper.
Ik bedoelde niet dat rit 1 geen mooie rit was maar voor mij wel de minste van de drie door de overvloed aan brede paden en beperkt aantal technische stukken in vergelijking met de tweede en zeker met de derde rit.
slammens
Mountainbiker

Post by slammens »

bert9 wrote:De organisatie geeft geen GPS-tracks vrij zodat er niet over prive-grond gereden wordt.
Wordt er dan zoveel over prive-grond gereden hiermee?

Ik zie dat Reflex zegt dat hij rit 1 zo goed als vanbuiten kent. Ik vermoed dat je dit dan toch wel eens meer gaat rijden in je vrije tijd? Is het mogelijk om 1 van de ritten na te rijden zonder ruzie te krijgen met één of andere Waal?
Enkele dagen voor de start heb ik een mail ontvangen met mijn startnummer en ook een link naar de GPX files. In die mail stond ook het volgende:

"We willen er u aan herinneren dat het in Wallonië, behoudens uitdrukkelijke toelating, verboden is om op onverharde paden te fietsen. Gelieve de parcoursen dan ook enkel tijdens de BeMC te rijden!" Ik dacht nog steeds dat alles mocht in Wallonië. Niet dus! :)
TimW
Mountainbiker

Post by TimW »

Simon_L wrote: Blijkbaar heeft niet iedereen die singletrack naar het brugje in Maboge gedaan (met de stenen, in mijn geval al nat door de late regen, en met ernaast enkele kombochtjes van een downhilltrackje)? Da's dan jammer, want wat mij betreft is het de topper van de BeMC (o) Vraag me nu alleen af of die eigenlijk tot het parcours behoort of niet...
De afdaling van Maboge zit er elk jaar in hoor.

Ik ben ondertussen ook bekomen van de 3 dagen afzien, het stijf gevoel is eindelijk uit de benen.
Het was afzien en genieten tegelijkertijd! Van de 3 edities dat ik heb gedaan, vond ik deze de beste qua parcours. Vooral door het omdraaien van dag 2. De rotklimmen dat er in zaten, zijn nu leuke afdalingen geworden. Houden zo ;)

Qua organisatie is dit toch de top in België! Bepijling perfect, als je dan leest dat er soms 4km aan pijlen verdwijnen, is het een serieuze prestatie om dit ’s morgens allemaal te herstellen.
Bevoorradingen waren ook top, drinkbus werd gevuld terwijl je aan het eten was, wat wil een mens nog meer. En de pannenkoeken aan de finish vlogen er ook goed door.

Op dag 2 heb ik naar jaarlijkse gewoonte een serieuze tik gekregen na +/-50km. Op die moment denk ik dan, dit is de laatste keer dat ik mee doe.
Dag 3 was dan de beste qua gevoel en ook qua uitslag en dan denk je, volgend jaar komen we terug 8)
Post Reply