Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
stubbe
Mountainbiker

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Post by stubbe »

Reflex wrote:Dat de pijlen op het punt van Zondag effectief in orde waren kun je toch niet zeggen als daar meer dan de helft van de renners verkeerd zit. Er hing 1 pijl flauw naar rechts en dat pad was afgekruisd, het pad waar wij op zaten ging ook een beetje met een bochtje dus ging iedereen door. Het werkelijke pad was 90 graden af en was eigenlijk geen echt pad. De snelheid waarmee je daar afkomt vraagt toch meerdere pijlen en dan zeker niet flauw naar rechts maar gewoon echt naar rechts. Toch kan dit gebeuren en is dat zeker geen aanval richting "Stubbe" of iemand anders. Na 3 edities achter elkaar te hebben meegemaakt is dit de eerste keer dat het een beetje verwarrend was. Tijdens de hele BeMC ben ik altijd verbaasd over de hoeveelheid pijlen die er hangen en hoe duidelijk het allemaal is.

Van dag 1 weet ik het niet. Maar die route is ondertussen al in mijn geheugen gegraveerd dus kan ik zonder pijltjes rijden :lol:
Heb je ergens je GPS track van Zondag online staan?
Gewoon om exact te weten waar het is misgelopen, dan houden we daar extra rekening mee volgend jaar. (Dat stuk van het parcours heb ik vant weekend nie gereden, dus kan het me nie direct inbeelden waar het exact is)
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

kristof gilis wrote: Misschien tip voor volgend jaar, draai de ritten eens om, rit dag 3 wordt dan op dag 1 gereden,....

+1

en etappe 2 inkorten maar evt met meer hoogtemeters ofzo, die ligt mij niet, dat knallen op die lopende stukken :-p
Davidoff
Mountainbiker

Post by Davidoff »

Goohooni wrote:
kristof gilis wrote: Misschien tip voor volgend jaar, draai de ritten eens om, rit dag 3 wordt dan op dag 1 gereden,....

+1

en etappe 2 inkorten maar evt met meer hoogtemeters ofzo, die ligt mij niet, dat knallen op die lopende stukken :-p
Zo zie je maar hoe verschillend iedereen is :-) Dag 2 was deze keer de beste bij mij. Zowel van gevoel als van volume :-)
Ik begrijp zeker dat dag 3 voor de meeste bikers een topper is. Ik persoonlijk ben geen held in extreme afdalingen en stap dus waarschijnlijk nogal vlug af. Kben nogal groot en zit dus hoog op de fiets waardoor ik al een aantal keer over men stuur ben gegaan met pijnlijke afloop. Daarom dat ik dus nogal inhoudend ben op heel stijle afdalingen.
Het mag gerust zo blijven, ik geraak er zo ook wel en aangezien ik niet bij de snelle mannen zit houd ik ook niemand op bij de extreme afdalingen:-)

Ik had wel de indruk dat deze editie zwaarder was als die van 2014, al kan daar de geboorte van onze tweeling met alle trainingsgevolgen van dien ook wel voor iets tussen zitten!

Voor de rest, chapeau voor de gehele organisatie!
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Goohooni wrote:

+1

Inkorten hoeft voor mij niet, ritten omdraaien ook niet, dat zou volgens mij de afdalingen minder interessant maken. Elke dag stukje zwaarder mag gerust voor mij, zondag dat is zo'n beetje de kroon op het werk! :-D

Zoals ik al eerder zei, er zit voor elk wat wils in, technisch, steil, vlakkere stukken, knallen tegenwind, wortels, stenen, bossen, open velden, ... er zijn ook stukken die me minder liggen, maar uiteindelijk hoort dat erbij.

Ik kan maar een ding zeggen, chapeau voor de organisatie om dit op touw te zetten, het was mijn 4e jaar en elk jaar worden ze nog een stukje beter... Buiten 1 pijl op dag 3 is er niets waar ik op kan neuten volgens mij, dus die ene pijl is voor mij rap vergeven en een schoonheidsfoutje...
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Heb je track ondertussen al gevonden. Dat is daar inderdaad niet echt een duidelijk pad de bocht 90° naar rechts.
Vroeger gingen we iets verder rond een chalet rechts de bossen in, maar die chalet is verkocht en we mochten daar niet meer passeren. Ze zijn daar serieus bomen aan het kappen en de situatie veranderd daar elke werkdag. We hebben daar dus een beetje moeten improviseren om er nog rond te geraken. Heb de bepijling daar ter plaatse niet gezien maar idd, als er veel volk mis rijdt is het omdat het niet 100% duidelijk is. Misschien dat een kruis rechtdoor en een extra bevestigingspijl in het pad van 90° dit simpel had kunnen oplossen. Tstaat genoteerd voor volgend jaar!

Geluk bij een ongeluk is dat het pad rechtdoor dood liep :-)
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Davidoff wrote: Kben nogal groot en zit dus hoog op de fiets waardoor ik al een aantal keer over men stuur ben gegaan met pijnlijke afloop. Daarom dat ik dus nogal inhoudend ben op heel stijle afdalingen.
!
zelfde probleem met mijn 1m95 op steile afdaling continue zo dat gevoel hij gaat kantelen :lol:
kristof gilis
Mountainbiker

Post by kristof gilis »

Dropper monteren. Probleem opgelost :-) ben zelf ook groot maar sinds ik dropper heb heb ik probleem van het kantelen niet meer.
Wel "extra" gewicht :-)
the-edge60
Mountainbiker

Post by the-edge60 »

Ik was ook verkeerd gereden bij 85 km. Paar km verder kwamen we bij een afdaling waar je onderaan bij een riviertje over de brug moest. Op die afdaling hield iedereen een beetje rechts tussen de bomen door, maar omdat ik iets hoger aan de linker kant een bord met 3 pijlen naar beneden zag pakte ik die. Dat was het mooiste stukje downhill van de hele route. Heel steil, korte bochten en uitzicht op de rivier. Nog mooier dan die bij Houffalize. Ik weet niet of die er nu wel of niet in zat, ik denk het niet want er stond verder geen bord, maar was erg gaaf! Onderaan ging ik weer rechts door het gras en kwam ik op de route.
Davidoff
Mountainbiker

Post by Davidoff »

kristof gilis wrote:Dropper monteren. Probleem opgelost :-) ben zelf ook groot maar sinds ik dropper heb heb ik probleem van het kantelen niet meer.
Wel "extra" gewicht :-)
Dat was ik inderdaad ook van plan.
Op mijn volgende bike gaat er zowieso ene zitten :-)
bert9
Mountainbiker

Post by bert9 »

De organisatie geeft geen GPS-tracks vrij zodat er niet over prive-grond gereden wordt.
Wordt er dan zoveel over prive-grond gereden hiermee?

Ik zie dat Reflex zegt dat hij rit 1 zo goed als vanbuiten kent. Ik vermoed dat je dit dan toch wel eens meer gaat rijden in je vrije tijd? Is het mogelijk om 1 van de ritten na te rijden zonder ruzie te krijgen met één of andere Waal?
Post Reply