Gezellig daar achterin zo te zien, gelukkig ging het er voorin veel collegialer aan toeReflex wrote:Je duwde je fiets tot 3 keer toe opzij toen ik je voorbij wou. Ik heb daarna inderdaad gezegd dat je moet leren fietsen als je voor de eerste plaatsen wilt strijden. Jouw gedrag de rest van de dag (steeds naar mij roepen) is pas kinderachtig te noemen. Maar ik ga hier geen hele discussie over houden. Stuur mij een berichtje als je het er nog over wilt hebben. Het was een mooi weekend en ik heb lekker getraind. Ik hoop dat jij ook nog hebt genoten.
Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016
En toch was het achteraan ook eens leuk hoor. Genoeg gelachen en gezellig gepraat met mensen. Zo bijzonder was dit nu ook weer niet. Wat mij betreft dan ook zeker geen discussie waard. Van al die uren op de fiets en al die mensen die ik ben tegengekomen/ingehaald was er 1 vervelend momentje wat 10 sec duurde. Lekker belangrijk, als je jezelf hier al druk om moet maken 
Ik had de indruk dat het dit jaar echt wel beter was, niet dus. Ik begrijp je frustratie, ben een paar jaar terug ook eens de week na de BEMC met rug- en vuilzak op pad geweest. 2 grote vuilzakken en een rugzak vol gellekes, bidons, kettingen, banden,... was het resultaat.stubbe wrote:Iets om over na te denken...:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest er dit jaar opnieuw zo'n opruimactie zijn, wil gerust nog eens meedoen want vind het verschrikkelijk erg, als die mensen ook eens rond hun zouden kijken naar het prachtige landschap en de natuur waarin ze mogen rijden, dan zou het al wat minder zijn, maar ja too many pseudo pro's en dan krijg je dat...
Ivm het zinnetje dat niemand iets ziet of komt melden, ik heb er ene gezien en ook heel erg hard hierover aangesproken, maar het deert die mensen toch niet, de reactie was nogal lauwtjes van jaja niet zagen man... Is bovendien ook niet erg plezant om iemand aan de galg te gaan praten... maar in dit geval en gelet op zijn reactie: PB
Is mijn gebruikelijke tactiekReflex wrote:Op de laatste dag heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om na een 30tal km van de achterkant van het pak (200e ofzo) naar voren te rijden (70) waardoor ik het deelnemersveld eens kon overzien.
Als ik me goed herinner was dat thans in de laatste 15-20 km, heb je erna nog iets voor gehad?
De gelletjes etc leken mij ook minder als andere jaren. Neemt niet weg dat iedere verpakking die weggegooid wordt er 1 te veel is. Het is nu toch niet zoveel gevraagd om ze in je zak terug te stoppen en op de bevoorrading weg te gooien?
Bidons heb ik wel veel gezien maar dat zal natuurlijk niet expres zijn. Toch snap ik niet dat er zoveel bidons wegvliegen. Allemaal slechte bidonhouders? Ik ben er in 3 edities van de BeMC (en ook in andere marathons) nog geen 1 verloren.
Bidons heb ik wel veel gezien maar dat zal natuurlijk niet expres zijn. Toch snap ik niet dat er zoveel bidons wegvliegen. Allemaal slechte bidonhouders? Ik ben er in 3 edities van de BeMC (en ook in andere marathons) nog geen 1 verloren.
Ik was er wel eentje verloren de derde dag. Had het helemaal niet gemerkt, totdat ik wilde drinken en erachter kwam dat mijn bidon weg was. Gelukkig zat ik maar een paar km voor de volgende bevoorrading, waar ik een nieuwe bidon had klaarstaan.
Was jij diegene met het zwarte truitje met rode baan met Specialized erop? Volgens mij was het nog eerder dan 80km, eerder 65/70. Ik weet niet meer precies waar je mij weer terug hebt ingehaald maar ik heb nog verkeerd gereden en heb de laatste klimmen rustig aan gedaan om niet kapot binnen te komen. Vanavond nog een wegwedstrijd. Maar jouw tempo was ook goed hoor, jij hebt er ook nog veel ingehaald.flip wrote:Is mijn gebruikelijke tactiekReflex wrote:Op de laatste dag heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om na een 30tal km van de achterkant van het pak (200e ofzo) naar voren te rijden (70) waardoor ik het deelnemersveld eens kon overzien., we hebben nog een paar keer haasje over gespeeld. Eerste keer dat ge me voorbij reed dacht ik van onder welk stof komt die nog uitgevlamd? Zo'n vitesse dat daar op zat...
Als ik me goed herinner was dat thans in de laatste 15-20 km, heb je erna nog iets voor gehad?
Ik heb de eerste 2 dagen rustig aan kunnen doen ivm het samenrijden met een maat. Ik heb enkel wat gas geven op de Specialized klimmen waar ik de 2e dag de eerste in onze categorie was (5e Fun klasse inclusief masters) en de tweede dag 4e in onze categorie (van plaats 167 naar 85 gereden op die klim dus veel moeten wachten).
Zondag heb ik na 30km mijn maat achtergelaten om mijn eigen tempo te nemen. Dat was de reden dat ik van achteruit kwam en nog wat meer tempo kon maken
Inderdaad dat was ik. Ik denk dat het inderdaad daar was waar we 90° rechts af moesten, ik ben daar ook recht door gereden. Afdaling na Hubermont op km 85. Als ik me niet vergis was jij en nog 1 persoon degene die me tegengereden kwamen en zeiden dat ik moest omdraaien, eerst geloofde ik het nog niet eens omdat ik schuin rechts een kruis had zien staan...Reflex wrote: Was jij diegene met het zwarte truitje met rode baan met Specialized erop? Volgens mij was het nog eerder dan 80km, eerder 65/70. Ik weet niet meer precies waar je mij weer terug hebt ingehaald maar ik heb nog verkeerd gereden en heb de laatste klimmen rustig aan gedaan om niet kapot binnen te komen. Vanavond nog een wegwedstrijd. Maar jouw tempo was ook goed hoor, jij hebt er ook nog veel ingehaald.
Ik heb de eerste 2 dagen rustig aan kunnen doen ivm het samenrijden met een maat. Ik heb enkel wat gas geven op de Specialized klimmen waar ik de 2e dag de eerste in onze categorie was (5e Fun klasse inclusief masters) en de tweede dag 4e in onze categorie (van plaats 167 naar 85 gereden op die klim dus veel moeten wachten).
Zondag heb ik na 30km mijn maat achtergelaten om mijn eigen tempo te nemen. Dat was de reden dat ik van achteruit kwam en nog wat meer tempo kon maken
Laatste dag heb ik inderdaad nog veel ingehaald, zeker in het algemeen klassement, van plaats 89 naar plaats 70 gegaan in de laatste etappe... Vertrek eigenlijk altijd met de laatste 20-30 en kwam voorgaande jaren altijd ergens rond de 100e aan, maar dit jaar ging het pak beter, ondanks feit dat ik minder getraind heb (huis gekocht en gerenoveerd afgelopen half jaar).
Enfin op naar de volgende ...
Klopt pijl stond flauw naar rechts en dat paadje was inderdaad afgekruisd bleek het scherp naar rechts te zijn. Er waren er veel verkeerd gereden in elk geval.flip wrote: Inderdaad dat was ik. Ik denk dat het inderdaad daar was waar we 90° rechts af moesten, ik ben daar ook recht door gereden. Afdaling na Hubermont op km 85. Als ik me niet vergis was jij en nog 1 persoon degene die me tegengereden kwamen en zeiden dat ik moest omdraaien, eerst geloofde ik het nog niet eens omdat ik schuin rechts een kruis had zien staan...![]()
Laatste dag heb ik inderdaad nog veel ingehaald, zeker in het algemeen klassement, van plaats 89 naar plaats 70 gegaan in de laatste etappe... Vertrek eigenlijk altijd met de laatste 20-30 en kwam voorgaande jaren altijd ergens rond de 100e aan, maar dit jaar ging het pak beter, ondanks feit dat ik minder getraind heb (huis gekocht en gerenoveerd afgelopen half jaar).
Enfin op naar de volgende ...
Het is in zo een weekend constant doseren. Als je te rap start kom je jezelf toch wel tegen. Daarom is het inderdaad slim om (tenzij je voor een topklassering wilt gaan) vanachter te starten en je eigen tempo te pakken. Veel beter voor je moraal ook :D
Maar achteraf had ik beter wat bij jou gebleven op de open stukken. Alleen tegen die wind koste toch wel wat kracht.