15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Brummi
Mountainbiker

Re: 15.05.2016 - Wolfsdonk-Langdorp - 3Action Classic

Post by Brummi »

touchdownbiker wrote:
Brummi wrote:Supertocht, jammer genoeg in het gras op de parking heeft mijne maat zijn steekas kwijt gespeeld moest iemand die toevallig gevonden hebben dan graag een seintje!

Alvast bedankt

Gr.

Geert
weet u welke parking of waar u ongeveer stond ( plaatsbeschrijving) zal ik nog is gaan kijken moet toch nog de papierkes op die weilanden gaan oprapen.

Op de hoek van de Wezel en de Haagstraat , als je de parking op kwam links tweede rij links ongeveer in het middel.

Dikke merci voor de moeite!

Gr.

G.
LordRiffenstein
Mountainbiker

Post by LordRiffenstein »

In eigen dorp starten (200m van mijn deur) is natuurlijk altijd leuk en hoewel ik vele paadjes in de omgeving ondertussen ontdekt heb (rij nog geen jaar) toch wel leuk om ze eens allemaal aan mekaar te breien :lol:

Tegen beter weten (#1) toch gestart want ik zat/zit met een serieuze neus-verkoudheid. Ademen door de mond is niet optimaal, gelukkig niet te veel extra 'vlees' binnengekregen 8)

Tegen beter weten (#2) de 45km gereden, rij meestal 35-40km met af en toe eens een uitschieter nr 42-43 maar dat zijn dan Bloso routes. 45km in onze gemeente kan al pittig zijn.

Laat vertrokken, net op het moment dat het begon te regenen, in de 1ste 500m bijna op mijne smikkel wegens onoplettenheid, op de Rode Berg in Testelt 2 keer moeten stoppen vanwege probleem voorste derailleur en last van een ontbijt dat niet wou verteren. De wind op kop en de plensbui op het stuk langs de Demer deden mij goed want ik vergat er mijn maagpijn van :lol: Tegen dat ik bij de bevoorrading kwam begon het eindelijk een beetje te draaien (letterlijk en figuurlijk).

Ik wist dat het na de bevoorrading een stuk lastiger zou worden en had me dus ingehouden, ik MOEST die 45km uitrijden, gemiddelden zijn voor statistieken etc. In de klimmetjes toch een paar keer mezelf tegengekomen maar ook alweer wat bijgeleerd. Ergens rond de 32-33km was het vat eigenlijk al bijna af (of last van een serieuze dip). Het laatste stuk bos voor de modderstrook aan de spoorweg was AFZIEN (en de 3de plensbui hielp ook niet) en begon ik kramp te krijgen.

Vanaf dan kwamen er heel leuke single tracks in bossen die ik ken maar waar er zoveel wegjes zijn, dat je altijd wel weer een ander parcour rijdt. Het ging me hier beter af tot er, even na de Heimolen, een kramp schoot in mijn bovenbeen en ik bijna het decor indook. Effe stretchen en voorzichtig verder, slingeren door de bossen via vele leuke single tracks en gelukkig rustig terug tot in ons dorp kunnen bollen.

Het was een rit met hindernissen maar een mens moet af en toe zijn (pijn)grenzen verleggen. Geweldig rit om te rijden en het deed me weer eens beseffen wat voor een fijne, MTB-vriendelijke streek we hier hebben. Organisatie was super, bepijling dik in orde, bevoorrading net op het goeie moment en hoe geweldig om een dorp voor 1 dag volledig ingepalmd te zien worden voor en door de MTB. Dikke pluim voor de mensen van WOEW. I´ll be back!! 8)
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Gisteren hier ook aangezet voor de 45km, heb er uiteindelijk 4km extra bijgekregen waardoor er op de teller 49km/370Hm stond bij aankomst wat ik me in Wolfsdonk nooit beklaag :wink: Blijft inderdaad 1 van de betere/leukere TT in de streek. Het weer was alleen een spelbreker voor het terras dat er opvallend rustig bij lag dit jaar, ik herinner mij de vorige jaren nog met telkens een stralende zon en een afgelaten vol terras.
dennisVO
Mountainbiker

Post by dennisVO »

Bulls69 wrote:Gisteren hier ook aangezet voor de 45km, heb er uiteindelijk 4km extra bijgekregen waardoor er op de teller 49km/370Hm stond bij aankomst wat ik me in Wolfsdonk nooit beklaag :wink: Blijft inderdaad 1 van de betere/leukere TT in de streek. Het weer was alleen een spelbreker voor het terras dat er opvallend rustig bij lag dit jaar, ik herinner mij de vorige jaren nog met telkens een stralende zon en een afgelaten vol terras.
ik had op de 45km (46 op de teller) 580hm … ?
das wel een verschil.
touchdownbiker
Mountainbiker

Post by touchdownbiker »

Dickie wrote:Ik heb eig 2 kleurkes gezien...iig kan best zijn dat ze hun recept hebben veranderd, nog nooit van mijn leven zo'n krampen gehad.
2 kleuren kan niet orange is orange. heb je op de laatste post voor de guarana nog een energie gel genomen? Indien ja is het misschien teveel pepmiddel op te korte tijd, dat is er maar 10km vanaf.
Petter
Mountainbiker

Post by Petter »

Dit was mijn eerste rit na 2 weken vakantie, geopteerd om de 45km te rijden met de fatbike om rustig te starten. Tot aan de bevoorrading opgereden met iemand die een mooi tempo reed en wat goed te volgen was met de "dikke".
Begin was wat saai, maar na een kilometer of 10 kregen we een mooi lusje met singletracks, op en af, links en rechts, geweldig.
Daarna weer wat landwegetjes en boerenpaden, waarbij ik bemerkte dat ik de banden toch wat te hard had gezet (0,8bar voor en 0,7 achter). De ondergrond was her en der wat harder, wat de "dikke" soms flink deed stuiteren. Mijn voorrijder had het op zijn full suspension Niner iets makkelijker, of in ieder geval, zo leek het.

Maar wat een mooie tocht werd het na de bevoorrading, toen mochten we echt aan de bak met klimmen en afdalen, een van de weinige keren dat ik lang op het 42t blad achter heb moeten rijden.
Door de hogere bandenspanning uiteindelijk wel last van slapende handen, zo erg dat ik een kilometer of wat voor het einde even geen gevoel meer had in mijn rechterhand en maar even ben gestopt.
Toen dit weer een beetje was weggetrokken de laatste kilometers gereden van deze tocht.

Dit is er zeker een toertocht die in mijn agenda komt te staan, want ik vond het beslist de moeite waard om er een klein uurtje voor in de auto te zitten vanuit Nederland. Organisatie en vrijwilligers bedankt voor de mooie tocht en tot volgend jaar.

Oja, nog een vraagje. Ik heb gezien dat we links en rechts over wat vaste routes (blosos) zijn gereden, kan iemand me vertellen welke dit waren? Anders deze van de zomer nog eens een keertje bezoeken.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

110km gereden. Leuk tochtje, vooral het laatste gedeelte met zalige singletracks die er zeer goed bij lagen 8)
Leuk dat er nog zulke langere tochten georganiseerd worden, anders waren we wss niet afgekomen.
Het maakt het wat specialer en ik betaal er graag wat meer voor. Het zou vaker mogen gebeuren :drunk: :drunk:
Er zal veel werk aan zijn om de vergunningen in orde te krijgen en voor zo'n afstand af te pijlen. Dus proficiat aan de organisatie voor al dat werk =D> =D>
Overigens geen 1x verkeerd gereden op 110km ! =D>
Bevoorrading was ook dik in orde (mede dankzij de sponsor denk ik :wink: )

Ook de massage deed deugd.
Bedankt voor een fijn dagje =D>
Staat al op de agende voor volgend jaar :wink:
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Leuke tocht en prima organisatie. Ik herinnerde mij nog iets van enkele jaren geleden dat de tocht afsloot met een 'lange singletrack'. En inderdaad, de laatste 15 km waren de absolute kers op de taart, en tegen dat ik er was (110 km) had ik het bos al zo goed als alleen voor mij :-D De gratis spaghetti smaakte ook zeker =D>

Maar toch was mijn verbazing groot dat we aan de bevoorrading in Horst Ettix kregen op een 3Action Classic :oops: (voor de geïnteresseerden: op de Happy Bikes Days de peche smaak van 3Action gedronken en die was ook zeer lekker)
LordRiffenstein
Mountainbiker

Post by LordRiffenstein »

Ben niet van de organisatie maar wil toch even antwoorden op de vraag ivm de Bloso-stukken.

Tenzij ik me vergis, zijn we op de 45km enkel over een stukje van de rode route van Averbode/Scherpenheuvel gereden en later een paar stukjes van de groene van Langdorp/Aarschot. Maar telkens eigenlijk tegen de richting in. Bv de klim net na de splitsing 45km<>langere afstanden in Langdorp centrum, klim tussen de hagen en daarna langs een weiland, zit in de groene route van Aarschot maar is dan een afdaling :lol:

Eens te meer een bewijs dat WOEW veel werk steekt in het uitstippelen van een eigen route =D>
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

touchdownbiker wrote:
Dickie wrote:Ik heb eig 2 kleurkes gezien...iig kan best zijn dat ze hun recept hebben veranderd, nog nooit van mijn leven zo'n krampen gehad.
2 kleuren kan niet orange is orange. heb je op de laatste post voor de guarana nog een energie gel genomen? Indien ja is het misschien teveel pepmiddel op te korte tijd, dat is er maar 10km vanaf.
Dan zal het mss aan de bekerkes, doorzichtig /ondoorzichtig, of de concentratie gelegen hebben, op de 1ste ravi viel me dat op.
Maakt niet zoveel uit.
Ook geen energie gel genomen, enkel de Guarana.
Peis dat mijn systeem gewoon gevoeliger is geworden. :wink:
Vroeger moest ik nergens op letten, dat lijkt nu wat te veranderen.
Post Reply