30.04.2016 - Herzele - 4e Willems Veranda's Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cujo
Mountainbiker

Re: 30.04.2016 - Herzele - 4e Willems Veranda's Classic

Post by cujo »

inderdaad een van de betere tochten in deze streek , heel veel offroad , continu op en af en zo weinig recuperatie zones , slechts een baggerstrook. Goede organisatie met bewaakte bike parking, seingevers en ruime bevoorradingen
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

heb ook nietveel mtbers gezien denk hoop en al een stuk of tien mtbers gezien onderweg,en was inderdaad een mooie tt met zeer weinig asfalt erin ,ik kom zekers nogterug(als het doorgaat e)
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

Morgen is deze tocht ook toch nog ?
slebbe
Mountainbiker

Post by slebbe »

Ja supermooie MTB tocht. Zowat het mooiste uit de streek gehaald en zowat elke hoogtemeter benut. Ik had deze tocht reeds gedaan , maar in drogere omstandigheden. Deze editie was echt zwaar , maar nog te doen. Goed uitgedokterde bevoorradingen met overvloed zorgden ervoor dat we de man met de hamer net gemist hebben.
Genoten van de groentinten van de lente. De laatste prachtveldjes bosanemonen tegen gekomen in het Baleiboske. Altijd leuk meegenomen die Spielereistukjes in de schaarse stukjes bos die de omgeving rijk is.
Zeer mooie tocht en bijzondere dank aan de seingevers en de mensen achter de diverse tafels.
't Was echt genieten in het frisse voorjaarszonnetje.
Bedankt Willems Veranda's en bijzondere dank aan de organiserende Wijngaardvrienden (ik heb de wijngaarden vandaag gemist op de 75, of mss was het licht uit) en ook altijd een woordje van dank aan Badisco en zijn toyo's, die zijn ook altijd van de (sponsor)partij.
Met wat geluk tot morgen en anders tot 2017.
Thx.
:-({|= :-({|= :-({|=
Moorwroeter
Mountainbiker

Post by Moorwroeter »

Eerste keer dat ik deze tocht rij.
Een aanrader. Proficiat aan parcoursbouwer. Ik wist niet dat er zoveel tracks lagen.
Geen moment rust gehad op de 55km.
Spijtig dat er zo weinig mtb kers waren. Blijven volhouden. Wordt een topper
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

ik heb hier niet gereden, tot mijn spijt, want heel dicht tegen huis en inderdaad heel mooie tocht meestal.
maar de reden dat ik niet kwam was de regen van de voorbije periode, en ik weet dat het daar nogal kleigrond is
dus ik vreesde voor opnieuw een baggertocht (na desselgem) en daar had ik even geen zin in
echt jammer voor mezelf, als ik dit hier zo lees viel het nog goed mee
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Prima organisatie daar in Herzele. Weinig mtbers, wel veel baanfietsers. Ik was de nadars nog maar net gepasseerd toen een groepke van die gasten mij een halt toeriepen. Ik moet ergens op een plaatselijke vedette lijken want ze hielden me duidelijk voor iemand anders :lol: . Ze vroegen zelfs waarom ik nu op een mountainbike reed ipv de koersvélo #-o . Ons gesprek was uiteindelijk toch niet van lange aard aangezien die niet ging over wonderbaarlijke visvangsten, noch over blondines met lange haren die ze net ros geverfd hadden . De grootste reden van ons stilgevallen gesprek was misschien ook wel mijn ligt westvlamse utsproake en wok de reklame van oarelbeeke ip min boajke. Rond 8 uur daar vertrokken voor de 55 km met +- 440 hm. Bergen zijn er daar vaneigens niet maar als het niet bergop gaat, dan gaat het wel bergaf. Ik vond zelfs dat er meer bergaf inzat dan bergop :-k . Dat moest wel aan mijn conditie liggen. Waarschijnlijk daarmee dat die indruk maar 10 km heeft geduurd :oops: . Vettige ondergrond daar in die bospassages. Bandendruk noch type band speelden een rol. Glijden deed je toch. Dit zorgde wel voor enkele technische momenten. Na 28 km eerste bevoorading. Tot dan toe had ik al 1 biker gezien en nog een groepke Krierecrossers. Met die gasten ben ik dan nog enkele km doorgereden maar dan toch mijn eigen tempo verdergezet. Een mooie streek daar rond Herzele. Er werd ons dan ook heel veel offroad voorgeschoteld. Seingevers waren aanwezig op gevaarlijke punten. Nog een tombola , drinkbus en een drankje gekregen in de tent . Prima rit. Cya.
wim1598
Mountainbiker

Post by wim1598 »

Het was regelmatig baggeren en stapvoets fietsen... niet echt mijn ding.
Timing van bevoorrading kan veel beter. 1ste bevoorrading na 34km en de 2de op 5km van finish,nog nooit meegemaakt!
Parcours oké, wel te veel smalle paadjes met links en rechts prikkeldraad, veel te gevaarlijk.
Kortom ik betaal liever 8€ voor de Safety jogger classic dan 3€ voor zo'n tocht.
nieterap
Mountainbiker

Post by nieterap »

Proficiat, prachtige organisatie! Top ik heb de siclo gereden en zeer goed uitgepijld,ik hoor dat de MTb ook goed was.volgend jaar kom ik met de mtb.dit is de best georganiseerde tocht die ik al gereden heb.bevoorrading 10 op 10.het enige minpunt is dat er enkele sijngevers zoals eerder reeds gezegd er niet veel zin in hadden.al bij al top bedankt!en tot volgend jaar!
marie 66
Mountainbiker

Post by marie 66 »

Het was een prachtige tocht. =D>
Inderdaad wat weinig volk op de vtt...
Bij deze mijn sfeerbeeldjes onderweg op het 55 km parkoers;

https://picasaweb.google.com/1052279472 ... 2414676161" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes en nog veel fietsplezier.
Post Reply