afstelling smp zadel?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
mud devil
Mountainbiker

afstelling smp zadel?

Post by mud devil »

Hoi

Iemand ervaring met het afstellen van een smp zadel? momenteel ben ik de dynamic aan het testen. ik heb het zadel op dezelfde afstand tov bracket gezet als bij mijn slr zadel. de horizontale afstelling is geen probleem - dat is op gevoel aanpassen tijdens rijden..

ik heb wel de indruk dat ik nu " te ver " naar achteren zit.... volgens de site van smp moet je je zadel 0 - 15 mm naar voor zetten.. maar 0 of 15 mm is wel een heel verschil.... iemand een idee hoe je dit aanpakt?

thx!
De Wreter
Mountainbiker

Re: afstelling smp zadel?

Post by De Wreter »

Moeilijk.

Maar je moet er van uitgaan dat je bij de SMP vooral in het middendeel zit. Je gaat normaal niet schuiven naar voor of achter of je moet het bewust doen. Dus eigenlijk zien wat je knieën doen (loodlijn enz...) tov je pedalen als je gewoon "in" het zadel zit.

PS.: Breedte is erg belangrijk bij dit zadel. Na een paar ritjes mag je echt geen pijn meer voelen.
Post Reply