1200hm volgens BMB. Vorige week in Quaregnon gereden, en ligt er redelijk vettig bij daar in de streek, dus zal lastig genoeg zijnpeko wrote:Iemand een idee van aantal hoogtemeters op de 85km?
gr
Peko
24.04.2016 Cuesmes-Mons
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
MrJones
- Mountainbiker
- Location: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9
Re: 24.04.2016 Cuesmes-Mons
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
tot nu toe al heel de week redelijk droog en nog altyd mooi weer dus.......filiep72 wrote:verry slowwww wrote:zou graag starten hier ,maar ze geven zo'n slecht weer pffff, beetje zoals quaregnon vorige week,zelfde streek ongeveer...
Inderdaad. Ik ga naar Carvin (Fr). Tis inderdaad een mooie streek daar rond Mons(alst goe weer is)
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
gezien de weersverwachtingen met een klein hartje en lichte tegenzin naar hier gekomen, maar groot was mijn verbazing dat het in Mons droog lag.
Rap de fiets op en het eerste uur geen druppel gezien. Vanaf dan nu en dan een druppeltje, juist genoeg om de asfalt donker te kleuren. Offroad was er niets van te merken. Gelukkig maar. Een schitterende tocht, met flink wat bos, en de onvermijdelijke terrils. Nu en dan steile tot zeer steile hellingen en dito afdalingen. Lastig maar fun. Iedere 10km een bevoorrading op z'n waals: de zondagvoormiddag is aperotime: chips, kaas, olijven, toastjes, gedroogd fruit,.. en grenadine of munt om te drinken. Tijd voor de TT in Maurage, daar hebben we zelfs nog rosé staan drinken aan de bevoorading
. Volgend jaar hopelijk eens in't zonnetje, zodat we de grote afstand kunnen doen.
Rap de fiets op en het eerste uur geen druppel gezien. Vanaf dan nu en dan een druppeltje, juist genoeg om de asfalt donker te kleuren. Offroad was er niets van te merken. Gelukkig maar. Een schitterende tocht, met flink wat bos, en de onvermijdelijke terrils. Nu en dan steile tot zeer steile hellingen en dito afdalingen. Lastig maar fun. Iedere 10km een bevoorrading op z'n waals: de zondagvoormiddag is aperotime: chips, kaas, olijven, toastjes, gedroogd fruit,.. en grenadine of munt om te drinken. Tijd voor de TT in Maurage, daar hebben we zelfs nog rosé staan drinken aan de bevoorading
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Inderdaad zelf ook zeer verbaasd betreft de ligging van het parcours tegenover vorige week.
Parcours zelf was dan ook zo goed als idem aan vorige week maar dat kan niet deren , dergelijk parcours rij ik met plezier iedere week.
Het zit er allemaal in , zowel sommige hellingen als afdalingen zorgen voor vleugje adrenaline.
Top , doe zo verder.
Parcours zelf was dan ook zo goed als idem aan vorige week maar dat kan niet deren , dergelijk parcours rij ik met plezier iedere week.
Het zit er allemaal in , zowel sommige hellingen als afdalingen zorgen voor vleugje adrenaline.
Top , doe zo verder.
Prachtige tocht met heel wat terrils (niet bij te houden hoeveel ) , een zeer leuk bmx parcours aan de derde bevoorrading en tussen in een eindeloos aantal kms en tracks(goed berijdbaar ondanks de regenval)in het bos van Colfontaine. Zeer goede organisatie (parking ,bepijling , bevoorradingen)
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
tlag er zeer goed bij en twas niet te nat......maar dit blijft een heftig parcour.....bijna onmogelijke klimmen ,zotte afdalingen,weinig recuup,en dit jaar omgekeerd dan vorige edities.We dit jaar,afwezigen hadden weer ongelijk.....twasweer supertochtje
amai ben ik blij dat ik bij verschillende mensen lees dat de klimmen zéér pittig waren
Ben toch een paar keer af moeten stappen omdat het voor mij wat te stijl was.
Ik ben pas om 10u30 vertrokken en aan al de bevoorradingen was er nog vanalles voorzien. Vaak zijn deze al verdwenen als je laat vertrekt, dus dikke chapeau!!
Goed afgepijld al moest ik wel goed opletten dus de afwisselende pijlen op de weg en de pijlen die opgingen.
Dat BMX parcours was geweldig!
De afwezigen die weggebleven zijn voor het slechte weer hadden ongelijk! Het viel allemaal reuze mee.
Mijn vriend heeft ondertussen de Wallonia Cup gereden en voor mij, als ook bikester, is dat heel fijn om ondertussen een TT te kunnen rijden.
Was net op tijd om de finish te zien.
Fijne dag gehad!
Ben toch een paar keer af moeten stappen omdat het voor mij wat te stijl was.
Ik ben pas om 10u30 vertrokken en aan al de bevoorradingen was er nog vanalles voorzien. Vaak zijn deze al verdwenen als je laat vertrekt, dus dikke chapeau!!
Goed afgepijld al moest ik wel goed opletten dus de afwisselende pijlen op de weg en de pijlen die opgingen.
Dat BMX parcours was geweldig!
De afwezigen die weggebleven zijn voor het slechte weer hadden ongelijk! Het viel allemaal reuze mee.
Mijn vriend heeft ondertussen de Wallonia Cup gereden en voor mij, als ook bikester, is dat heel fijn om ondertussen een TT te kunnen rijden.
Was net op tijd om de finish te zien.
Fijne dag gehad!