hij was best pittig, de modderklimmen maakte het er niet makkelijk op bij droog zou het een super rondje zijn
heb de chrono gedaan maar de benen waren choco
17.04.2016 - 20e La Trace d'Hez - Villers-la-Ville
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- henkdetank
- Mountainbiker
-
pieter90
- Mountainbiker
Re: 17.04.2016 - 20e La Trace d'Hez - Villers-la-Ville
Goed geamuseerd zeker die hele steile klimmetjes.. 1e splitsing gemist en daardoor een km of 68 ipv de volledige en misschien best ook want het was zwaar opt einde.
Vandaag de 53 gereden.
Super tocht. Single tracks, goed berijdbare wegen en die steile klim angs de autosnelweg mocht er zijn.
Iemand soms de tracks van de 77 km ?
Thanks
Super tocht. Single tracks, goed berijdbare wegen en die steile klim angs de autosnelweg mocht er zijn.
Iemand soms de tracks van de 77 km ?
Thanks
Super tocht, het venijn zat het vooral in het begin en op het einde!
Modder vond ik zwaar en maakte de afdalingen technisch door het geglibber..
Perfecte organisatie, super bevoorrading (nog nooit een stuk vlaai gehad op een toertocht)
Weet iemand waar ik de foto's kan vinden die onderweg getrokken zijn? Ik wil mijn moddersmoeleke wel es zien
Modder vond ik zwaar en maakte de afdalingen technisch door het geglibber..
Perfecte organisatie, super bevoorrading (nog nooit een stuk vlaai gehad op een toertocht)
Weet iemand waar ik de foto's kan vinden die onderweg getrokken zijn? Ik wil mijn moddersmoeleke wel es zien
Vermoed dat de foto's op hunne website zullen komenJonetteke wrote:Weet iemand waar ik de foto's kan vinden die onderweg getrokken zijn? Ik wil mijn moddersmoeleke wel es zien
http://www.latracedhez.be" onclick="window.open(this.href);return false;
idd, fotos staan er al http://www.latracedhez.be/index.php/fr/ ... album-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
de tocht deed zijn reputatie alle eer aan
technisch&leuk, modder was er maar niet echt storend
fysiek is er nog niet dus de 53km gedaan
en op tijd afgestapt om niet in het rood te gaan
Tobogan was de max, kerel voor mij liet de hoogste bochten rechts liggen
zonde, want imho is de Tobogan best veilig te noemen
was de eerste TT met de 27,5Plus en ondanks de modder had ik alle vertrouwen
't is een hardtail en jumps zijn natuurlijk wel minder comfy bij de landing
maar verder: de max; meer grip/compliance voor iets meer gewicht, rolweerstand is imho verwaarloosbaar (maar ik rij met meer druk dan de gemidd biker), cijfermateriaal van fabrikanten bewijst dat ook,
maar bovenal: zoveel leute op een hardtail, nooit gedacht!!!
onderweg nog leuke mensen tegengekomen, oa een pa met zijne kleine van 10jaar
amaaaaaaai, dat ventje kon rijden, mist wat tips van een trainer wordt dat een topper
sympa vader ook
na afloop nog een pain sossise binnengeslagen terwijl de hagel op de tent sloeg
anyway, supertochtje, enorm blij met de Plus-bike
technisch&leuk, modder was er maar niet echt storend
fysiek is er nog niet dus de 53km gedaan
en op tijd afgestapt om niet in het rood te gaan
Tobogan was de max, kerel voor mij liet de hoogste bochten rechts liggen
zonde, want imho is de Tobogan best veilig te noemen
was de eerste TT met de 27,5Plus en ondanks de modder had ik alle vertrouwen
't is een hardtail en jumps zijn natuurlijk wel minder comfy bij de landing
maar verder: de max; meer grip/compliance voor iets meer gewicht, rolweerstand is imho verwaarloosbaar (maar ik rij met meer druk dan de gemidd biker), cijfermateriaal van fabrikanten bewijst dat ook,
maar bovenal: zoveel leute op een hardtail, nooit gedacht!!!
onderweg nog leuke mensen tegengekomen, oa een pa met zijne kleine van 10jaar
amaaaaaaai, dat ventje kon rijden, mist wat tips van een trainer wordt dat een topper
sympa vader ook
na afloop nog een pain sossise binnengeslagen terwijl de hagel op de tent sloeg
anyway, supertochtje, enorm blij met de Plus-bike
- BuRNx88
- Mountainbiker
Prachtige tocht! Enkele pittige klims en een paar goede modderstroken, maar ik vond het er nog goed bij liggen voor het weer de afgelopen weken. Ook de bevoorradingen waren top. Er was sportdrank voorzien en keuze genoeg wat eten betrof.
Ben wel ontgoocheld wat de afpijling betreft. We waren vertrokken voor de 77km, maar na 68km stonden we met onze fiets alweer in de abdij. Blijkbaar een eerste lus gemist. Jammer. Ook was het soms alles toesmijten omdat je ineens zonder verwittiging een klein wegje moest indraaien. (Simpele regel voor het afpijlen van elke TT: een verwittigende pijl voor de afslag, een pijl aan de afslag en een bevestigende pijl na de afslag)
Nog één klein puntje van kritiek: Er was ergens een klein wegje achter een haag waar je moest indraaien en een draaimolen stond. Deze was totaal niet zichtbaar en er stond geen gevarenbord. Ik kwam er met een redelijke snelheid aangereden en moest alles toesmijten om er niet in te vliegen. Ook bij mijn achtervolgers scheurde het rubber van de banden bij het afdraaien. Ik hoop oprecht dat er daar geen ongelukken gebeurd zijn.
Volgend jaar zien ze mij zeker en vast terug. En als ze aan de afpijling werken gaan ze van mij een uiterst gelukkige mens maken.

Ben wel ontgoocheld wat de afpijling betreft. We waren vertrokken voor de 77km, maar na 68km stonden we met onze fiets alweer in de abdij. Blijkbaar een eerste lus gemist. Jammer. Ook was het soms alles toesmijten omdat je ineens zonder verwittiging een klein wegje moest indraaien. (Simpele regel voor het afpijlen van elke TT: een verwittigende pijl voor de afslag, een pijl aan de afslag en een bevestigende pijl na de afslag)
Nog één klein puntje van kritiek: Er was ergens een klein wegje achter een haag waar je moest indraaien en een draaimolen stond. Deze was totaal niet zichtbaar en er stond geen gevarenbord. Ik kwam er met een redelijke snelheid aangereden en moest alles toesmijten om er niet in te vliegen. Ook bij mijn achtervolgers scheurde het rubber van de banden bij het afdraaien. Ik hoop oprecht dat er daar geen ongelukken gebeurd zijn.
Volgend jaar zien ze mij zeker en vast terug. En als ze aan de afpijling werken gaan ze van mij een uiterst gelukkige mens maken.