Echter, ik denk dat de gemiddelde biker meer bijdraagt aan het budget natuur en bos (we betalen even veel belasting als een andere Belg/Vlaming en betalen nog een pak BTW op als onze uitrusting). Het lijkt me dan ook logisch dat wij evenveel recht hebben (niet meer maar ook niet minder) op het gebruik van die gebieden.
Waarom mogen wij niet op wandelpaden rijden en wandelaars wel op mtb paden wandelen?
Ik stel voor dat iedereen welkom is op alle paden, maar dat er gebieden worden gemaakt. In een wandelgebied kan biken, maar heeft de wandelaar voorrang en omgekeerd. Trouwens, respect voor andere gebruikers van de open ruimte moet een basis principe zijn van elke gebruiker.
Ik ga ook wel eens op 'wandelpaden' biken, maar ben steeds hoffelijk indien ik andere mensen ontmoet. Even vertragen ,goeiedag zeggen en rustig weer verder.
Ik heb wel het gevoel dat we nooit verdedigd worden door mensen die echt iets van mtb begrijpen. In het hoofd van veel mensen staat mtb gelijk aan crossen in de modder. We krijgen dan als routes meestal die paden toegewezen waar geen enkle wandelaar nog wil lopen omdat het altijd te moddering is of in zeer slechte staat.
er is nog werk aan de winkel.