09-10.04.2016 - Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rubber Duck
Mountainbiker

Re: 09-10.04.2016 - Rillaar

Post by Rubber Duck »

pexexpres wrote:Volgend jaar nog beter doen???,
t was nu al perfect (het verkeerde pijltje van zaterdag niet mee gerekend :-D )
Dat was een verborgen promotiestunt vd Rillaarse Bikers: meer voor dezelfde prijs :-).
Zoals elk jaar wordt er een grondige evaluatie gemaakt van de positieve, negatieve en verbeterpunten. Daarom is t goed om alle opmerkingen via dit forum mee te geven zodat we volgend jaar nog dat beetje beter kunnen trachten te doen
Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

dennisVO wrote:top ritje in prachtig zonnetje!!
vorig jaar de 36, dit maal de 44.

als ik 2 kleine (onbelangrijke) minpuntjes mag geven:
- modderstrook aan dat wijnkasteel was echt niet nodig, dat is enkel goed om je fiets kapot te rijden vind ik.
geen meerwaarde
Zo ziet ge maar dat mensen verschillen hé :lol:

Wij vonden met ons 4 dat dit net de kers op de taart was, en geen enkele fiets is gesneuveld. Zoiets hoort er toch bij? :lol:

Mss een tip voor volgend jaar aan de organisator: splits de route op dat punt op in 'Dry' en 'Wet' :-D In Bertem had ge zo een stuk waar ge kon kiezen voor 'Soft' en 'Extreme'. Maar daar ging het over de beklimming :lol:

De opmerking van de spuitstand kan ik me wel in vinden. Ik ben desondanks het modderploeteren zelf nog redelijk proper aangekomen, maar na de kuisstand ben ik zeiknat naar huis gegaan.
dennisVO
Mountainbiker

Post by dennisVO »

Free_ltd wrote:
dennisVO wrote:top ritje in prachtig zonnetje!!
vorig jaar de 36, dit maal de 44.

als ik 2 kleine (onbelangrijke) minpuntjes mag geven:
- modderstrook aan dat wijnkasteel was echt niet nodig, dat is enkel goed om je fiets kapot te rijden vind ik.
geen meerwaarde
Zo ziet ge maar dat mensen verschillen hé :lol:

Wij vonden met ons 4 dat dit net de kers op de taart was, en geen enkele fiets is gesneuveld. Zoiets hoort er toch bij? :lol:

Mss een tip voor volgend jaar aan de organisator: splits de route op dat punt op in 'Dry' en 'Wet' :-D In Bertem had ge zo een stuk waar ge kon kiezen voor 'Soft' en 'Extreme'. Maar daar ging het over de beklimming :lol:

De opmerking van de spuitstand kan ik me wel in vinden. Ik ben desondanks het modderploeteren zelf nog redelijk proper aangekomen, maar na de kuisstand ben ik zeiknat naar huis gegaan.
als ik een bordje met keuze soft-hard zie, zal ik altijd voor de moeilijkste route gaan, kwestie van grenzen te verleggen.
maar op 100m je remblokjes oprijden vind ik niet nodig, het leidde ook nergens naartoe.
soit, ik erger me er niet aan, en het zal me ook niet tegenhouden terug te komen.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik heb hier al enkele keren een tocht mogen meepikken en deze 85km-editie was voor mij de mooiste en ook de zwaarste.
Even met iemand van de streek samen gereden en hij zei ook dat ie in de 25jaar dat hij er al tt reed nog nooit zo topper had gereden, dat kon ik alleen maar beamen.
De opeenvolging van de talloze 'Het-lukt-net-wel' klimmetjes hakten er stevig in.
Uiteraard veel herkenbare stukken, maar ook veel nieuwigheden.
Bepijling was ook prima, aangevuld met veel kalklijnen of linten werden we perfect door de regio gegidst.
Op de 3 bevoorradingen gretig toegetast om weer de nodige energie binnen te krijgen.
Die modderstrook aan het wijndomein kon me niet deren na zoveel moois.
Leeg en tevreden binnengebold, na de douche even uitgepuft in het zonnetje met een 'jacob' alvorens weer naar huis te tuffen.
't Was super.
In Cube We Trust
Mountainbiker

Post by In Cube We Trust »

Gisteren gewoonweg een sublieme tocht gereden, mede door de dito organisatie! Net voor 10u samen met het vriendinnetje vertrokken. Even samen 6km warm gereden om dan te splitsen. Ik voor de marathon en de vriendin voor de 36km. Had uiteindelijk 87km op de tellen met een kleine 1200hm en een avg van 19,8km/h. Werkelijk alles uit m'n kas gereden 8-[ . De modderpoel aan het kasteel was voor mij dan ook niet echt meer nodig, maar we namen het er graag nog bij :wink: . Enorm genoten van elke km onder een mooi zonnetje (de armstukken moesten al gauw uit :-) ). Ook de vriendin was tevreden over de gereden km's en ze heeft 'slechts' anderhalf uur en 4 consumpties moeten wachten op jullie zonnig terras :-D .
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Kan het zijn dat de 66 deze strook niet deed? Ik heb namelijk amper modder gezien.
jeanke855
Mountainbiker

Post by jeanke855 »

Ik kan alleen maar alle bovenstaande positieve reacties bevestigen. Ik rijdt wekelijks 1 of meerdere toertochten (marathons) maar deze in rillaar is toch wel één van de toppers. Zalige rit zonder recuperatie momenten en me daardoor toch wel volledig leeg kunnen rijden onder een stralend zonnetje in een schitterend landschap. Super ook om de marathon (84km) te kunnen rijden zonder al te veel volk op het soms wel technische parcours. Soms waande ik me even alleen op deze mooie aardbol. Ook super om weer enkele mede transactievelingen tegen te komen onderweg. Dank u rillaarse bikers =D> =D> , dit was weer een schitterende training voor mijn aankomend doel, namelijk de transcondroz van transactief. (http://www.transactief.be" onclick="window.open(this.href);return false;) =D> =D> =D>
Rubber Duck
Mountainbiker

Post by Rubber Duck »

Mister No Chaïn wrote:Kan het zijn dat de 66 deze strook niet deed? Ik heb namelijk amper modder gezien.
Klopt. Op zaterdag zaten hazenberg, haksberg en deel kleine tienbunder wel in de 60 maar zondag hebben we jullie de andere kant opgestuurd.
robken
Mountainbiker

Post by robken »

Toprit. Wij komen hier al enkele jaren rijden en steeds een prachtige vtt gereden. Dit jaar heb ik de 66 gereden wegens tijdsgebrek. Zoals steeds alles perfect in orde. Voor wie het nog eens wil herbeleven : https://www.youtube.com/watch?v=ImM4uzZJtM0
Crish Biker
Mountainbiker

Post by Crish Biker »

Toprit !!!!
Voor het eerst afgezakt naar Rillaar en inderdaad fantastisch parcours + organisatie.
Nog nooit in deze streek een TT gereden, in ieder geval de moeite waard.

Enkel de laatste km viel ("letterlijk") wat tegen : omver gereden door een auto die gehaast was en dus geen voorrang van rechts kon verlenen.......
Zelf wonderwel zonder kleerscheuren vanaf gekomen, den MTB das wat anders.....
Post Reply