09-10.04.2016 - Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker

Re: 09-10.04.2016 - Rillaar

Post by Free_ltd »

Ben al een tijdje thuis, maar kan nu pas reageren :lol:

Veel vergelijken kan ik nog niet, want dit was pas mijn 3de TT. De 36km gedaan omdat we deze namiddag met een aantal nog andere verplichtingen hadden. Voor de bevoorrading een beetje op mijn honger blijven zitten, maar erna was het de max. Perfect dus. Eerst mooi inrijden en dan ervoor gaan. Enorm genoten van de technische parcourkes in de privé-bossen en als kers op de taart op 31km de modderpoelen om door te spartelen. Gewoon de perfecte combinatie.

Voor degenen die wat last hadden van de motoren op de asfalt, dat was een forum rit van mijn andere hobbie die vandaag toevallig ook hun paasrit hadden en blijkbaar sommige stukjes overeen kwamen. Die rit gaat meestal van die kanten uit en deze keer toevallig op dezelfde dag.

In ieder geval probeer ik er volgend jaar ook weer bij te zijn.

Op naar Haacht volgende week.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

El Toro Cycling Club HB wrote:Zo te lezen was het parcours niet zo vettig als in Bornival?
Een overdenking waard voor volgend jaar
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was hè :-)

Zelf de 85 gedaan. Had 1200 hm op de teller. Dat is heel veel voor deze regio. Zegt genoeg over wat we voor de wielen kregen.

Ook goede zet van de organisatie: bij de technische stukken de 66/84 afsplitsen van de kortere afstanden.
Weinig tot geen files gehad.
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Z. wrote:
El Toro Cycling Club HB wrote:Zo te lezen was het parcours niet zo vettig als in Bornival?
Een overdenking waard voor volgend jaar
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was hè :-)

Zelf de 85 gedaan. Had 1200 hm op de teller. Dat is heel veel voor deze regio. Zegt genoeg over wat we voor de wielen kregen.

Ook goede zet van de organisatie: bij de technische stukken de 66/84 afsplitsen van de kortere afstanden.
Weinig tot geen files gehad.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee,
maar allez, U heeft gelijk volgend jaar: Rillaar!
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

Z29 wrote:Wat een toptocht. Geweldige organisatie,geweldig parcours kortom fantastische ochtend gehad. Hier zat echt alles in, dikke pluim voor de organisatie. =D>
+1 (heb de 66km gereden)
Alleen 'zonde' dat sommige privéstukjes anders niet te rijden zijn (ben van de streek en daar zaten ook zeer leuke stukken tussen).
De Broeder Jacob nadien smaakte ook ;-)
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Prachtige tocht =D>
Net als de nachttocht gisteren, topweekend dus.
Idd. heel slim om in de technische stukken enkel de 85'ers toe te laten.

Als gijlie stoeft over rijstvlaai, moet ge wel over de brug komen he mannen. Alles op, spijtig. Denk dat sommigen daar hun pens komen volsteken.
Flupke70
Mountainbiker

Post by Flupke70 »

't Zal de 5e keer zoiets geweest zijn dat we de avond/nachttocht zijn komen rijden en 't was alweer volledig wat we ervan verwacht hadden. Vertrokken om iets na 19u, tot de pauze dus nog in't licht/schemer. Prima bvrd met lekkere pannekoek en zelfs een scheut jaegermeister :drunk: De oude stalling en vuurkorf maakten de setting compleet =D> Nadien dan de nacht in met de noodzakelijke lamp, het heeft toch wel iets speciaals :lol: De konijnenberg was toen helemaal een uitdaging waar 't gas 100% open moest :oops: Chance dat het mooi droog bleef ivgl het westen van het land. Het parcour was goed droog, alleen op't laatst aan dat wijnkasteel was't effe zompig ploeteren. Nadien nog lekker wat nakaarten met den broeder jacob erbij en 't was middernacht toen we voldaan naar huis trokken.
Nen dikke proficiat aan de puike organisatie! =D>
DonManolo
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp Carbon, Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Post by DonManolo »

Vorig jaar heb ik hier bijna letterlijk sterren gezien op mijn allereerste rit met de Mtb! Dit jaar terug van de partij om de 85km te rijden, en oooh wat heb ik genoten van de tocht :drunk:
Het is zeer knap hoe ze toch het uiterste uit de kan halen uit deze streek! Zoals reeds eerder gezegd was het ook een slimme zit van de organisatie om de marathons vanaf het begin te splitsen van de de kortere afstanden zodoende bijna nooit file gehad =D>
Bevoorrading en bepijling was ook in dik in orde. Heb er ontzettend van genoten en kijk al uit naar volgend jaar om hier terug te starten. Hier ook een kort filmpje van de tocht van vandaag : https://youtu.be/0aEPQi9tJ5I
dennisVO
Mountainbiker

Post by dennisVO »

top ritje in prachtig zonnetje!!
vorig jaar de 36, dit maal de 44.

als ik 2 kleine (onbelangrijke) minpuntjes mag geven:
- modderstrook aan dat wijnkasteel was echt niet nodig, dat is enkel goed om je fiets kapot te rijden vind ik.
geen meerwaarde
- afspuitstand: ik was kletsnat doordat alle stands door elkaar stonden en iedereen gewoon door hun fiets door tegen je rug, broek, … ligt te spuiten.
Rillaarse Biker
Mountainbiker

Post by Rillaarse Biker »

Allemaal bedankt voor de reactie's, dit zal ons weer motiveren om volgend jaar nog beter te doen.
Jullie waren talrijk, er waren 2314 deelnemers. Mogen we vragen om geen gebruik te maken van de privé stukken zodat we de volgende jaren deze tracks nog kunnen aanbieden.
Niemand heeft trouwens graag dat er bikers rondtoeren in hunnen hof zonder toelating !
Er werd een GPS gevonden. Je mag hiervoor altijd contact opnemen met een privé bericht.
Tot volgend jaar : 8 en 9 april 2017
pexexpres
Mountainbiker

Post by pexexpres »

Volgend jaar nog beter doen???,
t was nu al perfect (het verkeerde pijltje van zaterdag niet mee gerekend :-D )
Post Reply