28.03.2016 - Zele - MBC 't Zonhoekje
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
moorken
- Mountainbiker
28.03.2016 - Zele - MBC 't Zonhoekje
Is er reeds enige info geweten omtrent deze rit van maandag 28 maart in Zele? Zelfde parcours dan andere jaren? Vorig jaar was ik niet van de partij, maar 2 jaar geleden leek het alvast prachtig weer (rit viel toen wel 3 weken later) Mijn korte samenvatting van toen in 2 minuutjes: MTB tZonhoekje 2014
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: 28.03.2016 - Zele - MBC 't Zonhoekje
Post by BerggeitCasualFietser »
Heb deze al een keer of drie vier gereden, vorig jaar ook niet dacht ik, maar al die keren wel hetzelfde parcours voor de wielen gekregen.
Sowieso wel altijd goed gevarieerd, en afhankelijk van de weersomstandigheden bolt het goed of supergoed.
Als er veel wind staat, kan het pijn doen, maar is wel altijd genieten. Afhankelijk van die omstandigheden, zal het afkomen met de fiets zijn, op met de auto ter plaatse gaan.
Sowieso wel altijd goed gevarieerd, en afhankelijk van de weersomstandigheden bolt het goed of supergoed.
Als er veel wind staat, kan het pijn doen, maar is wel altijd genieten. Afhankelijk van die omstandigheden, zal het afkomen met de fiets zijn, op met de auto ter plaatse gaan.
- Dickie
- Mountainbiker
Vorig jaar deze gereden, eerste keer dat het vertrek aan de sporthal in de Lange Akker plaatsvond.
Daarom ging het eerst wel over een flink stuk asfalt om uit Zele te geraken, verder ging het over de dijkpaden langs de Schelde, de veldwegen in Berlare en Overmere...het off-roadgehalte verbeterde gaandeweg.
Als 't weer meezit zou ik wel met de fiets afkomen, nadeel is wel dat er geen bewaakt fietspark voorzien is, in dat geval bol ik liever direct terug naar huis ipv me op de aprés zitten af te vragen of ze ondertussen het fietsslot nog niet hebben doorgeknipt
Bij mooi weer vond ik de vroegere startplaats(en) wel gezelliger want in die sporthal kwam geen streepje daglicht binnen, maar 't is de tocht die telt
.
Daarom ging het eerst wel over een flink stuk asfalt om uit Zele te geraken, verder ging het over de dijkpaden langs de Schelde, de veldwegen in Berlare en Overmere...het off-roadgehalte verbeterde gaandeweg.
Als 't weer meezit zou ik wel met de fiets afkomen, nadeel is wel dat er geen bewaakt fietspark voorzien is, in dat geval bol ik liever direct terug naar huis ipv me op de aprés zitten af te vragen of ze ondertussen het fietsslot nog niet hebben doorgeknipt
Bij mooi weer vond ik de vroegere startplaats(en) wel gezelliger want in die sporthal kwam geen streepje daglicht binnen, maar 't is de tocht die telt
Op mijn jaarlijkse 2e paasdagtocht mag ik niet ontbreken, 60km gereserveerd...
Diit weekend is er weinig keuze...., toch maar eens aan Dorst denken?
Diit weekend is er weinig keuze...., toch maar eens aan Dorst denken?
Last edited by TaurineR on Fri 25 Mar 2016 00:29, edited 1 time in total.
De tocht loopt grotendeels over hetzelfde parkoers als de vorige jaren.
Alle stukken zijn goed berijdbaar.
Er zijn douches voorzien.
Tot maandag
http://www.mbctzonhoekje.be
Alle stukken zijn goed berijdbaar.
Er zijn douches voorzien.
Tot maandag
http://www.mbctzonhoekje.be
-
the one and lonely
- Mountainbiker
Post by the one and lonely »
indien er geen pakken sneeuw uit de hemel vallen probeer ik eveneens aanwezig te zijn voor de km.