13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vissie2
Mountainbiker

Re: 13.03.2016 - Bertem - 16de 3-Valleien MTB Toertocht

Post by Vissie2 »

Inderdaad mooie tocht in een echte MTB-streek, met een beetje voor iedereen wat wils.
Die lange brede dreven, daar kan je toch ook jezelf eens deftig pijn doen :lol: en da's perfect als training.
Door de droge ondergrond best wel een vliegwedstrijd bij momenten, vlot onder de 3 uur op de lange afstand. In natte omstadigheden is het andere koek :-)
De vele seingevers deden ook schitterend werk zodat je niet steeds moest stoppen bij de (gevaarlijke) oversteekpunten!

Wel een tijdje samen gereden met enkele brommers (lees, e-MTBs). Die gaan vlot bergop en zorgen (althans bij mij) toch wel voor enige frustratie. je zit daar het beste te geven van jezelf en die mannen komen al babbelend voorbij gereden, om een beetje verderop terug voorbijgestoken te worden als het wat technischer wordt bergaf bijvoorbeeld...
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Vissie2 wrote: Wel een tijdje samen gereden met enkele brommers (lees, e-MTBs). Die gaan vlot bergop en zorgen (althans bij mij) toch wel voor enige frustratie. je zit daar het beste te geven van jezelf en die mannen komen al babbelend voorbij gereden, om een beetje verderop terug voorbijgestoken te worden als het wat technischer wordt bergaf bijvoorbeeld...
E-MTB is in mijn ogen een andere tak van onze sport. En ja, het helpt mensen om te genieten, te bewegen en fun te beleven.

Een toertocht is nog altijd een recreatieve activiteit. Waarom het dan voor frustratie bij u zorgt, zie ik niet zitten.
En ja, ik heb er ook ene. Maar ik heb er in Bertem niet mee gereden. Die dient hoofdzakelijk voor woon/werk.
rx-ke
Mountainbiker

Post by rx-ke »

Frustraties...... veel mensen rijden mij voorbij bergop en tegenwoordig nog meer bergaf!
Dit zijn vaste waarden voor iedereen als je heel kort bij je 60 verjaardag komt :-D
Maar genieten doe ik veel meer dan veertig jaar geleden,toen moest alles snel,bergop en nog meer bergaf..........
Toen waren we ook onsterfelijk :wink:
WS
Mountainbiker

Post by WS »

Zijn de foto's van die fotograaf in Egenhovenbos ergens te zien?
WK Wringers Bertem
Mountainbiker

Post by WK Wringers Bertem »

rx-ke wrote:Frustraties...... veel mensen rijden mij voorbij bergop en tegenwoordig nog meer bergaf!
Dit zijn vaste waarden voor iedereen als je heel kort bij je 60 verjaardag komt :-D
Maar genieten doe ik veel meer dan veertig jaar geleden,toen moest alles snel,bergop en nog meer bergaf..........
Toen waren we ook onsterfelijk :wink:
Daarvoor wil ik direct voor tekenen !
WK Wringers Bertem
Mountainbiker

Post by WK Wringers Bertem »

WS wrote:Zijn de foto's van die fotograaf in Egenhovenbos ergens te zien?

Die foto's staan sinds gisteren op onze facebook pagina.

https://www.facebook.com/groups/113444112020064/" onclick="window.open(this.href);return false;
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Post by triumph_st »

Vissie2 wrote: Wel een tijdje samen gereden met enkele brommers (lees, e-MTBs). Die gaan vlot bergop en zorgen (althans bij mij) toch wel voor enige frustratie. je zit daar het beste te geven van jezelf en die mannen komen al babbelend voorbij gereden, om een beetje verderop terug voorbijgestoken te worden als het wat technischer wordt bergaf bijvoorbeeld...
In Vlaanderen en België lopen we altijd (heel) wat achter op onze buurlanden en dit op allerlei gebied, ook op e MTB en e Bike gebied. Als de trend zoals nu in Duitsland bijvoorbeeld zich doorzet (en daar ben ik met mijn bescheiden mening quasi van overtuigd) dan zal je toch met die e MTB's moeten leren leven hoor. In Vlaanderen nu nog een niche en voor velen 'not done' e.d. maar ze komen eraan en voor vele mensen een godsgeschenk om hun mooie hobby te kunnen (her)beginnen of verder te zetten.
Liever gezond kunnen blijven rondbollen dan m'n hart - zie eens wat ik nog kan - kapot te rijden.
Wederzijds respect is hier op zijn plaats.
Last edited by triumph_st on Tue 15 Mar 2016 21:02, edited 1 time in total.
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

triumph_st wrote: In Vlaanderen en België lopen we altijd (heel) wat achter op onze buurlanden en dit op allerlei gebied, ook op e MTB en e Bike gebied. Als de trend zoals nu in Duitsland bijvoorbeeld zich doorzet (en daar ben ik met mijn bescheiden mening quasi van overtuigd) dan zal je toch met die e MTB's moeten leren leven hoor. In Vlaanderen nu noch een niche en voor velen 'not done' e.d. maar ze komen eraan en voor vele mensen een godsgeschenk om hun mooie hobby te kunnen (her)beginnen of verder te zetten.
Liever gezond kunnen blijven rondbollen dan m'n hart - zie eens wat ik nog kan - kapot te rijden.
Wederzijds respect is hier op zijn plaats.
Volledig akkoord hoor en ik heb niet gezegd dat ik er iets tegen heb hé, het frustreert me enkel wanneer je bergop afziet en ze dan freewielend voorbijkomen, niet meer dan dat. Als ik die leeftijd zal hebben, bestaat de kans dat ik ook moet overschakelen naar de e-MTB en dan zal ik het niet laten. (maar nu nog niet :wink: )
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Verleden jaar idem in Oostenrijk.
Op een 10% MTB beklimming werd ik voorbijgestoken door 2 jonge meisjes op een eMTB, terwijl ze rustig aan het sms'sen waren.
Ik maar peddelen met een rooie kop (van het fietsen)...
Al met al wel een leuke ervaring :wink:
Last edited by TaurineR on Tue 15 Mar 2016 21:26, edited 1 time in total.
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Post by triumph_st »

Die 'voorbijsteekfrustratie' kan ik begrijpen; niemand wordt graag voorbijgereden en zeker niet als je zelf aan het afzien bent. Maar liever voorbijgestoken worden door een 'oude' op een e MTB (dan weet je dat het normaal is) dan voorbijgestoken worden door een 'oude' op een gewone MTB :-k
Ik probeer nog zoveel mogelijk stukken zonder ondersteuning of met zeer weinig ondersteuning te rijden en ga zeker niet meerijden om zoveel mogelijk anderen voorbij te steken. Nogmaals, een beetje wederzijds respect maakt het zoveel leuker voor iedereen.
Post Reply