Als ik kijk naar de ritten van vorig jaar lijkt ranspyr me een geweldige uitdaging in een prachtige streek.
Voor zover ik weet kan je deze meerdaagse enkel in teams van 2 of 3 rijden
Jammer genoeg dacht ik altijd dat dit nooit aan mij besteed zou zijn, aangezien het erg moeilijk is om een goede bike partener te vinden met een gelijkaardig tempo (zowel omhoog als naar beneden)
Nu zie ik op de website dat je je individueel kan inschrijven maar verder vind ik hierover bitter weinig informatie ?
Heeft iemand deze meerdaagse al eens individueel gereden en is dat überhaut mogelijk ?
Transpyr individueel rijden 2016
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
de skerpen
- Mountainbiker
Re: Transpyr individueel rijden 2016
Post by de skerpen »
Heb deze 2 j geleden en was echt de max, wel niet te onderschatten . De temperatuur en het klimwerk kan zware combinatie zijn . Best goed trainen op voorhand , ook het klimwerk met fiets op schouder of naast je niet vergeten . er zitten normaal ook enkele zulke afmatters tussen .
Gelukkig is de streek , de uitzichten enz echt super .
Het rijden per twee is meer voor de veiligheid ! Er zijn wel 150 ploegen , maar in vele situatie's is er gewoon niemand in zicht en als je dan een schuiver maakt en 10 m lager in de struiken ligt ( kameraad meegemaakt ) ben je zeer moeilijk te vinden hoor !
Hopelijk geniet je ervan , is een must do
Gelukkig is de streek , de uitzichten enz echt super .
Het rijden per twee is meer voor de veiligheid ! Er zijn wel 150 ploegen , maar in vele situatie's is er gewoon niemand in zicht en als je dan een schuiver maakt en 10 m lager in de struiken ligt ( kameraad meegemaakt ) ben je zeer moeilijk te vinden hoor !
Hopelijk geniet je ervan , is een must do
Welke banden zouden de ervaringsdeskundigen kunnen aanraden voor deze meerdaagse?
En pro of contra's voor de 1x11 setup ? (11-42 in combinatie met 28T of 30T)
En pro of contra's voor de 1x11 setup ? (11-42 in combinatie met 28T of 30T)
Een 1x11 is te doen maar niet voor iedereen.
Persoonlijk zou ik eerder voor 2x10 gaan zodat je kleiner kunt rijden en zo je krachten spaart.
Als banden kan ik je de mountainking 2.4 protection zeker aanraden
Persoonlijk zou ik eerder voor 2x10 gaan zodat je kleiner kunt rijden en zo je krachten spaart.
Als banden kan ik je de mountainking 2.4 protection zeker aanraden
Hey jonas,
Wij rijden met vier Vlamingen (Los Flamencos) de Transpyr. Van ons groepje rijden er twee als duo en twee individueel. Duo's rijden in competitieverband en worden opgenomen in een klassement. Individuele rijders doen in principe alles mee maar worden niet opgenomen in een algemeen klassement. Indien je dus van mening bent om een klassement te kunnen rijden, ben je beter af om een partner te zoeken. Anders kan je gewoon, zoals twee van ons, individueel inschrijven en rijden.
Misschien zien we elkaar ginder... !
Gr
Wij rijden met vier Vlamingen (Los Flamencos) de Transpyr. Van ons groepje rijden er twee als duo en twee individueel. Duo's rijden in competitieverband en worden opgenomen in een klassement. Individuele rijders doen in principe alles mee maar worden niet opgenomen in een algemeen klassement. Indien je dus van mening bent om een klassement te kunnen rijden, ben je beter af om een partner te zoeken. Anders kan je gewoon, zoals twee van ons, individueel inschrijven en rijden.
Misschien zien we elkaar ginder... !
Gr