Canyon Nerve 8.0

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Lennert01
Mountainbiker

Canyon Nerve 8.0

Post by Lennert01 »

///
Last edited by Lennert01 on Wed 13 Apr 2016 15:43, edited 1 time in total.
PATJEGSXR
Mountainbiker

Re: Canyon Nerve 8.0

Post by PATJEGSXR »

als je eens graag enkele km met de grand canyon rijd ik rij zondag naar toertocht in mol en wil je wel eens enkele km laten testen greetz (m)
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

Mooie en veelzijdige fiets. Jammer dat je er geen goed gevoel bij hebt. Zijn de vork en demper wel correct afgesteld?
Lennert01
Mountainbiker

Post by Lennert01 »

///
Last edited by Lennert01 on Wed 13 Apr 2016 15:44, edited 1 time in total.
PATJEGSXR
Mountainbiker

Post by PATJEGSXR »

ik heb de 8.9 van vorig jaar ik ben er tevreden over (maat m)
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

Heb de 9.0 van vorig jaar, was direct verkocht, heb wel even gezocht naar de juiste druk in de vering (80-180) en zadel direct veranderd.

Banden ook vrij snel gewisseld naar protection (MK II en X-kings)

Ondertussen ook een kortere stuurpen gestoken (5cm ipv 8). De seatdropper is ook een groot pluspunt, maar die zit op de 8.0 blijkbaar niet op

Als je natuurlijk niet graag met een fully rijdt, dan heb je toch een verkeerde aankoop gedaan denk ik, niet eerst es met een fully gereden vooraleer te kopen?
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Ik heb een nerve van 2013. In het begin ook even moeten zoeken voor de juiste vering afstelling. Maar een fully zal altijd inveren tijdens het trappen. Fox veringen locken ook via het rebound systeem. Wil je meer lock dan moet ge u rebound trager zetten. Denk ook niet dat ze bij trek de Fox gebruiken? Van nerve naar Grand canyon is wel een groot verschil. Van een Iets meer naar de enduro kant fully naar een Xc hardtail?
Lennert01
Mountainbiker

Post by Lennert01 »

kenneth wrote:Ik heb een nerve van 2013. In het begin ook even moeten zoeken voor de juiste vering afstelling. Maar een fully zal altijd inveren tijdens het trappen. Fox veringen locken ook via het rebound systeem. Wil je meer lock dan moet ge u rebound trager zetten. Denk ook niet dat ze bij trek de Fox gebruiken? Van nerve naar Grand canyon is wel een groot verschil. Van een Iets meer naar de enduro kant fully naar een Xc hardtail?
De trek fuel ex heeft wel degelijk een fox vork en demper, maar de achtervering in het algemeen ligt me niet echt. Ik ga een van de volgende dagen nog eens een grote tocht maken en dan ga ik zien of ik hem ga inwisselen. (En ik heb wel degelijk fully getest maar misschien niet uitgebreid genoeg.)
De nerve wordt over het algemeen toch aanzien als een XC zo vertelde ze het me in Koblenz toch, maar misschien dat ik voor hier in België, Limburg toch beter af ben met een echte XC hardtail.
Is er iemand die echt tevreden is van zijn grand canyon 8.9?
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

AH OK :) ik gebruik hem enkel voor XC. En bevalt me wel goed, enkel dat de bike wat zwaar is. Ik schakel in juni over op de LUX. Ik heb de kashima demper en vork en deze veren toch ook nog steeds in, zelfs als ze gelockt zijn. Maar dat hoort een fully toch ook wel wat te doen. Ik heb in het begin men stuurpen omgedraaid, ( naar negatief) het rij gedrag van de bike veranderd dan redelijk.
Kevin82
Mountainbiker

Post by Kevin82 »

Een nerve is niet echt een xc fiets, dan moet je eerder naar de lux gaan... Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar de nerve is meer allround gericht.
Post Reply