Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Post by triumph_st »

julie wrote:oppassen met te gaan knutselen aan een Bosch. Officieel mag je niets aanraken en zeker niet zelf een lager gaan vervangen.
Zoals gezegd, een lager vervangen is niet voor iedereen weggelegd qua kennis/kunde en hiervoor moet je de motor openen hetgeen je, zeker tijdens de garantieperiode, niet zelf mag doen.
De wijziging die ik bespreek is gewoon het bijplaatsen van een afsluitring wat technisch overeenkomt met bv het vernieuwen van het tandwiel. Dit zal je garantie dus niet aantasten.
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Post by triumph_st »

Bij Bike-discount hebben ze die ringen nu ook (nieuw) binnen: http://www.bike-discount.de/de/kaufen/b ... eit-520789" onclick="window.open(this.href);return false;
rudy coolens
Mountainbiker

Post by rudy coolens »

[quote="vermaut"]Heel mooi die cube.
Tip : lezyne heeft drinkbushouders waar je je drinkbus zijdelings moet inbrengen. Zo kan je ook een drinkbushouder bevestigen.
Mijn fietsenmaker heeft zelf draad in mijn frame hiervoor getapt.[/quote

Drinkbus houden van mijn cube e-mtb staat op voorkant zadelbuis, heel praktisch!!
triumph_st
Mountainbiker

Post by triumph_st »

rudy coolens wrote:
vermaut wrote:Heel mooi die cube.
Tip : lezyne heeft drinkbushouders waar je je drinkbus zijdelings moet inbrengen. Zo kan je ook een drinkbushouder bevestigen.
Mijn fietsenmaker heeft zelf draad in mijn frame hiervoor getapt.[/quote

Drinkbus houden van mijn cube e-mtb staat op voorkant zadelbuis, heel praktisch!!
Hoe is die bevestigd?
vermaut
Mountainbiker

Post by vermaut »

Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
triumph_st
Mountainbiker

Post by triumph_st »

vermaut wrote:Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
Ik gebruik nu de bevestiging van Elite VIP maar zou toch ook willen laten boren/tappen.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

vermaut wrote:Als het de lezyne drinkbushouder is dat je bedoeld, dan is deze zoals een traditionele houder bevestigd met 2 bouten in het frame. Mijn fietsenmaker heeft zelf de draad getapt in mijn frame. Dan hoor ik je zeggen ; garantie frame ? Mijn fietsenmaker heeft geinformeerd bij cube en ze maakten hier geen probleem van .
Ik hoop dat hij dan toch een tubtarra gestoken heeft ipv draad te trekken in de buis?
levo_specialized fsr
Mountainbiker

Post by levo_specialized fsr »

hoi ik ben nieuw hier en wil hier mijn mtb laten zien maar moet nog uitzoeken hoe ik het moet doen...... maar ik geraak er niet uit, #-o
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

levo_specialized fsr wrote:hoi ik ben nieuw hier en wil hier mijn mtb laten zien maar moet nog uitzoeken hoe ik het moet doen...... maar ik geraak er niet uit, #-o
http://images.lmgtfy.com/?q=levo+specialized+fsr" onclick="window.open(this.href);return false;
levo_specialized fsr
Mountainbiker

Post by levo_specialized fsr »

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8511_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; voila dat is mijn maschine , en heel content van
Last edited by levo_specialized fsr on Wed 11 May 2016 21:36, edited 1 time in total.
Post Reply