14.02.2016 - Nieuwpoort

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
johnny66
Mountainbiker
Location: granville EVO SYNERGY 29inch, scott genius rc30 26 inch, scott scale rc40 26i,martelly

Re: 14.02.2016 - Nieuwpoort

Post by johnny66 »

jaren geleden had ik deze al gereden,vond hem maar zwak

vandaag terug geweest en......de max van een parcour geworden,duinen,duinen en duinen,vond hem zelfs top drie van de strandritten waard

heb me zo geamuseerd op de 50 km,dat ik hem gewoon weg nog eens gereden heb,in totaal 96 km dus

en waar het om 8 uur niet vettig lag,en de duinen los,zo verschillend parcour de tweede maal,de modderstukken waar kapot gereden en de duinen een snelweg geworden

nieuwpoort,ik kom zeker terug (o)
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Het was inderdaad geslaagd , altijd een te genieten rit.

En betreft die banden , ik heb voor zwarte met een beetje lucht in gekozen :roll: :roll: ](*,)
Wybob
Mountainbiker

Post by Wybob »

Gestart iets later dan 9h30, het was rustig maar de eerste bosjes waren kapot gereden, glibberen en glijden, ik voelde de bui al hangen.
Gelukkig kwamen de vele duin passages snel, was genieten en vlammen, weinig mul zand.
Strand met de wind mee (o)
Bevoorrading top op de 50km
Genoten van een leuke rit, die niet te onderschatten was vanwege de wind!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Skoon toerke daar, in Nieuwpoort. Gestart iets na ten achten met mathias, MrSwiss, liebherr914,winnetou en mijzelve. Het begin van de rit verliep voor mij wat moeizaam. Aangezien ik 1u en 35 min moet opwarmen kwamen de eerste duinenpassages -onder leiding van Der Mathias- na een 2-tal km een beetje te vroeg. Het waren precies straaljagers die door de singletracks vlogen. Ik met mijne overjaarse tweedekker in de achtervolging vaneigens. Hartslag op de limiet, mijn stuurkunsten feitelijk ook . Zand is weer eens een andere ervaring . Nog nooit zo'n goed bollende -wind int gat- strandpassage gehad. Ik ging resoluut voor de 40 km, mijn copains stuurden mij gezwind de 50 km baan op. Waarvoor dank. 60 mocht ook maar dan moest het wel stoppen met regenen. Ik ben het nu zeker: vanaf morgen ( of iets later) begin ik te trainen voor de evenzeer prachtige rit in Koksijde binnen 14 dagen. Bikewash ok. Leuke voormiddag . Valentijn valt volgend jaar nie op een zondag . Kwestie van banden: ik ben al vergeten wat erop de zjante lag. In koksijde nog een beetje minder druk (1.5 misschien).
Cya
MrSwiss
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Post by MrSwiss »

Inderdaad mooi toertje. De eerste km met de forums gedaan en de daarbij horende improvisaties van d'en Mathias. Op het strand naar koksijde heb ik de bende achter gelaten. Was mijn 'mechanische doping' aan het uittesten :wink: (in trapas van fat kunnen er 2 in :-" ). Door gedaan met de 50. Bij aankomst fiets afgespoten en klein smeerinske gegeven en hup weer weg om nog eens de 50 te doen. Zoals johnny66 zei lag parkoer er beter bij en was er bijna geen regen meer en zelfs de zon kwam eens piepen :-D Voor de rest was alles dik in orde =D>
verry slowwww
Mountainbiker
Location: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Post by verry slowwww »

topritje , 2 de maal aan de kust dat ik rij , en smaakt naar meer , had op de 50 maar 45 km :-k , nochtans niks afgesneden, gestart met veel te veel druk op de bandjes , efkes verholpen en gaan....
niks op aan te merken , goeie organisatie, afspuitstand ni gebruikt ,was me te druk
Steve V
Mountainbiker
Location: een Amerikoanse mtb, een duitse cross en een Italiaanse koersfiets

Post by Steve V »

Idd prachtige rit, gestart met de zoon rond 9h 45 , na 1km herkende ik men fiets niet meer maar super leuk parkje, na de 40 km samen met de zoon waren zijn woorden" papa, mooiste rit die we ooit reden, superleuk " , , bedankt aan de organisatie
GUUK
Mountainbiker

Post by GUUK »

Het begon inderdaad vettig maar nadien GENIETEN in het zand (gelijk de klein kinderen :))

Organisatie was zo slim om er dit jaar de koolputten uit te houden ... waarvoor =D>

In totaal toch 60km op den teller (50 + op en af naar Westende)

Tot volgend jaar !!
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

ook dank aan de politie om een volle straat op de bon te zetten voor een wiel op het voetpad.....
Post Reply