14.02.2016 - Hoogerheide
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
14.02.2016 - Hoogerheide
Post by BerggeitCasualFietser »
Iemand die hier iets over weet qua organisatie? Dezelfde massale offroadmeters en percentages, of toch iets anders en minder motiverend om te auto te laten werken op zondagmorgen?
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Re: 14.02.2016 Hoogerheide
Post by El Toro Cycling Club HB »
Deze tocht wordt georganiseerd door de luchtmachtbasis in Woensdrecht is dus om zoals ze dat vermelden eerst op de basis en daarna er omheen, met andere woorden exclusief op de basis en daarna de bekende, maar niet minder mooie paden, is in navolging van een week later, ook heel mooi, Gilze-Rijen en dat alles voor de stichting kika, dus tegen kinder kankerBerggeitCasualFietser wrote:Iemand die hier iets over weet qua organisatie? Dezelfde massale offroadmeters en percentages, of toch iets anders en minder motiverend om te auto te laten werken op zondagmorgen?
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
dus is zekers evengoed of de toeren in de streek ,kwestie dak ook 130km heen en nog zoveel terug in mijn stuk ijzer moet zitten.Dit zal waarschijnlijk één der laatste zijn zeker dit seizoen in deze streek
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Dit is volgens mij idd de laatste in deze streek, Huijbergen, Hoogerheide, Ossendrecht, Putte en Woensdrecht.spiermassa wrote:dus is zekers evengoed of de toeren in de streek ,kwestie dak ook 130km heen en nog zoveel terug in mijn stuk ijzer moet zitten.Dit zal waarschijnlijk één der laatste zijn zeker dit seizoen in deze streek
Maar goed, ter informatie, die van Gilze-Rijen is ook mooi, zeker op de basis en daarna parcours in Dorst, wat als je daar niet vaak komt ook heel leuk en mooi is.
-
tomjanssens33
- Mountainbiker
Post by tomjanssens33 »
Hoe is de ondergrond daar? Zal het doenbaar zijn met de hevige regenval? Ploeteren zal het zeker worden maar hopelijk geen 45km enkel door modder.
- drikkie
- Mountainbiker
Re: 14.02.2016 - Hoogerheide
@petruske:
misschien ook eens sites als buienradar of meteoservices raadplegen?
(dan hoef je niet bij elke toertocht dezelfde vraag te stellen)
en in België (en/of Nederland) heeft het weinig zin dit 3 dagen vooraf te weten

(het weer durft al eens wisselvallig te zijn)
..... de kans op "natte" plekken is niet onbestaande](./images/smilies/eusa_wall.gif)
misschien ook eens sites als buienradar of meteoservices raadplegen?
(dan hoef je niet bij elke toertocht dezelfde vraag te stellen)
en in België (en/of Nederland) heeft het weinig zin dit 3 dagen vooraf te weten
(het weer durft al eens wisselvallig te zijn)
..... de kans op "natte" plekken is niet onbestaande
-
Z29
- Mountainbiker
Geweldig geamuseerd deze ochtend. Perfect berijdbaar parcours met af en toe een kleine modderstrook wat met dit aanhoudende regenweer niet te vermijden is. Kleine klimmetjes met mooie singletracks. Topritje.
Dank aan de Nederlandse kerel die me geholpen heeft met de kettingbreuk.
Dank aan de Nederlandse kerel die me geholpen heeft met de kettingbreuk.
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
op het laatste moment toch beslist de verre verplaatsing naar ier te doen ,moederziel alleen(kdenk dak de enige westvlaming was).Ewwel kheb het mij geen minuut beklaagd.Prachtige organisatie.Het parcour da we gewend zijn goed in elkaar gestoken,de extra lus op de basis,bijna niks asvalt en die er was was welkom om te recupereren.Der lag wel iets meer modder en zwaarder rijden dan ierboven vermeld,maar da was te verwachten en de meeste mooie stukken lagen zeer goed,nergens moetn afstappen .En zoals gewoonlijk de vriendelijke Nederlanders die mij voorbijvlamden om dan op de technische klimmen stil te vallen,mo we zijn tal gewend en we laten een beetje plaats tussen .Het enige negatieve op de tocht (wellisbaar mijn eigen schuld) na 40 km was ik redelijk leeg gereden wegens het hier iets zwaarder lag dan gewoonte en ik ben aangekomen met 52 km ,twaren zeer lange 7 km extra voor mij(wel ier en daar bult bijgepakt of gebist ,maar da zal maar ne km schelen) ,gelukkig wast de laatste km gewoon rechtdoor en goedlopend.Op het einde nog de brandweerwagen bewonderd die diende voor de afspuit .....zone bak.Ewel kheb afgezien maar mij zeer ferm geamuseerd en een goed doel gesteund......kvond dit een der betere in de streek zelfs met dit weer.Filmke volgt.