cannondale

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Espédé
Mountainbiker

Re: cannondale

Post by Espédé »

of zelf een kilo of twee vermageren :-" :-" :-)
Papui
Mountainbiker

Post by Papui »

Zelf vermageren is natuurlijk ook de bedoeling. Dat gaat zeker een hele stap vooruit zijn, alhoewel ik met mijn dikke 60 kilo niet te klagen heb.

Nog eens wat aan het zoeken geweest naar wat velgen/banden. Nu staan er ZTR rapid's onder en volgens internet wegen deze 455gr het stuk maar is dit zeer goed/goed/normaal/slecht/zeer slecht?
Loont het de moeite om er andere onder te steken?

Voor de rest gaat het in eerste instantie de deore onderdelen vervangen zijn denk ik. Maar even iets over de remmen? Moet ik speciale steken omdat ik een lefty heb of kan ik gewoon zoeken hier op het forum naar een goed 2dehands setje? Ik heb al gelezen dat er veel afhangt welke schijf je hebt en welke diameter deze heeft dus daar zal ik morgen ook maar eens naar kijken.
EatSleepRide
Mountainbiker

Post by EatSleepRide »

Papui wrote:Zelf vermageren is natuurlijk ook de bedoeling. Dat gaat zeker een hele stap vooruit zijn, alhoewel ik met mijn dikke 60 kilo niet te klagen heb.

Nog eens wat aan het zoeken geweest naar wat velgen/banden. Nu staan er ZTR rapid's onder en volgens internet wegen deze 455gr het stuk maar is dit zeer goed/goed/normaal/slecht/zeer slecht?
Loont het de moeite om er andere onder te steken?

Voor de rest gaat het in eerste instantie de deore onderdelen vervangen zijn denk ik. Maar even iets over de remmen? Moet ik speciale steken omdat ik een lefty heb of kan ik gewoon zoeken hier op het forum naar een goed 2dehands setje? Ik heb al gelezen dat er veel afhangt welke schijf je hebt en welke diameter deze heeft dus daar zal ik morgen ook maar eens naar kijken.
Ik zou toch niet te veel meer vermageren ze :-D je moet niet wegvliegen he

De VELG weegt 455 . Dus denk dat de volledig wielset iets van een 1.9kg zal wegen. Deze zijn niet slecht! stonden ook standaard op de mijne. Je kan een lichter wielsetje zoeken/samenstellen, maar rij 1st met deze wat. Een wielset kost meteen wat geld :-) en ik vind de onderdelen 1st veranderen iets belangrijker. Heb je een idee wat je wilt steken van groep?

Voor remmen maakt het niet uit. Elke remset werkt met Lefty. Ik rij nu met SRAM guide Ultimate met voor 180mm en achter 160mm.
Papui
Mountainbiker

Post by Papui »

Geen idee wat voor groep ik wil steken eigenlijk. Er worden hier met termen gesmeten waar ik horendol van word.

Ik ga eens kijken wat hier zoal te koop staat alhoewel ook dat weer een risico is want waarom doen ze het weer weg hè. Zowiezo iets betaalbaars want de cannondale was al iets boven het budget dus de halve wederhelft hier word zot als ik nog eens af kom met een paar honderd euro's kosten voor onderdelen.

Hoort een groep samen met een setje remmen? Moet toch apart gekocht worden hè?
EatSleepRide
Mountainbiker

Post by EatSleepRide »

Papui wrote:Geen idee wat voor groep ik wil steken eigenlijk. Er worden hier met termen gesmeten waar ik horendol van word.

Ik ga eens kijken wat hier zoal te koop staat alhoewel ook dat weer een risico is want waarom doen ze het weer weg hè. Zowiezo iets betaalbaars want de cannondale was al iets boven het budget dus de halve wederhelft hier word zot als ik nog eens af kom met een paar honderd euro's kosten voor onderdelen.

Remmen zijn altijd apart te kopen :-) maar je kan voor en achter ook nog is apart kopen.

Ik zou voor Shimano SLX - XT of SRAM X0 gaan 2x10speed.
Deze zijn betaalbaar EN betrouwbaar :-) en gaan het best bij de Scalpel gaan voor prestatie.
En voor remmen, Shimano XT of andere, geen Avid !!

Tja, 2de hands kopen heeft zo zijn dingen. Maar wat hier staat is wel betrouwbaarder dan wat op 2de hands zelf staat, daar heb ik ervaring mee. Of zoek online naar onderdelen, zijn nieuw en je kan er ook koopjes met doen!
Espédé
Mountainbiker

Post by Espédé »

EatSleepRide wrote:
Papui wrote:Geen idee wat voor groep ik wil steken eigenlijk. Er worden hier met termen gesmeten waar ik horendol van word.

Remmen zijn altijd apart te kopen :-) maar je kan voor en achter ook nog is apart kopen.

Ik zou voor Shimano SLX - XT of SRAM X0 gaan 2x10speed.
Deze zijn betaalbaar EN betrouwbaar :-) en gaan het best bij de Scalpel gaan voor prestatie.
En voor remmen, Shimano XT of andere, geen Avid !!

Tja, 2de hands kopen heeft zo zijn dingen. Maar wat hier staat is wel betrouwbaarder dan wat op 2de hands zelf staat, daar heb ik ervaring mee. Of zoek online naar onderdelen, zijn nieuw en je kan er ook koopjes met doen!
Idd, Avid ben ik ook niet tevreden van. Ik had de Elixirs op mijn Flash, meer miserie gehad dan iets anders. Zelfs de Deore remmen die vandaag op mijn F29 staan zijn pakken beter...
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

ik krijg in de loop van volgende week mijne nieuwe fiets binnen, daar staan standaard de M-506 remmen van Shimano op, die gaan er bij mij toch direct vanaf, dus als je interesse zou hebben om deze dan nog nieuwe remmen over te nemen, dan stuur je me maar een PBtje...
Papui
Mountainbiker

Post by Papui »

Het aanbod van de M-506 remmen zal ik zeker onthouden. Daar laat ik nog wel iets over weten.
Ik heb trouwens bij onze noorderburen een set X9 van shimano gevonden.

Dit bevat:Sram X9 2x10 groep

Crank X9 bb30 175mm
Remmen X9 met carbon remhendels (lengte remleiding voor 72cm achter 130cm komen van xl frame)
Shifters X9
Achterderailleur X9 medium kooi
Voorderailleur X9 High clamp
Cassette Xt 11/32
Ketting

De prijs durf ik er niet echt bij zetten want heb gemerkt dat dit ook op de .be site staat.Als ik de nieuwprijs opzoek kom ik op een veel hogere prijs. Hoe staan deze aangeschreven? Ik heb ze wel eens gegoogeled en ik heb er toch niets slechts over gevonden. Maar mijn ervaring of kennis van de andere merken of producten van shimano is veel te slecht om er een deftig oordeel over te vellen.

Hoe zit het trouwens met de schijven die op mijn fiets staan? Kunnen andere remmen van shimano altijd gebruikt worden met eender welke schijf als er al shimano opstaat?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

X9 is Sram,niet shimano ;-) en is zeker niet slecht.
schijven passen normaal wel.
EatSleepRide
Mountainbiker

Post by EatSleepRide »

SRAM X9 is echt niet slecht!
Is gelijk aan de X0 van SRAM

Met die groep ben je niet in het zal gezet
Doen zou ik zeggen...
Post Reply