Ik zou wel eens graag willen weten wie waar graag naartoe gaat.
Ik ga eigenlijk liefst elk jaar ergens anders naartoe. Daarom heb ik graag tips over gebieden die echt wel goed zijn om te biken.
Voor mij hoeven het niet per se gebieden te zijn met hoge passen, en een echt bikepark voor downhillers hoeft voor mij ook niet. Maar de aanwezigheid van zo'n park, zorgt er meestal ook wel voor dat er in de omgeving zeer veel routes te vinden zijn, wat dan wel mooi meegenomen is. Deze parken zijn wel alleen maar in ontwikkelde gebieden te vinden.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar exotische gebieden, maar een beperkt studentenbudget laat mij niet toe om elk jaar ver weg te trekken.
Op het verlanglijstje staan voor het ogenblik:
Kyrgyzistan
Argentinie (Patagonië),
Chili (Merengebied)
Ijsland.
Heel veel plaatsen in Afrika.
Echt exotisch kan je dat niet noemen maar het gevoel je in the middle of nowhere te bevinden staat me wel aan.
Waarschijnlijk zal het dit jaar pyreneeen worden.
Favoriete bikevakantiebestemming
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Nielskie
- Mountainbiker
ooit in Zuid-Afrika gaan fietsen over ongeveer maar 25% onverharde wegen. Wel 15 dagen fietsen voor 1200km met tussendoor rustdagen en een safari door het krugerpark. In totaal 21 dagen. Dit was met Cycletours.
Het ontdekken van nieuwe continenten, gaat bij mij boven de echt technisch hoogstaande bikeroutes. Fietsen is voor mij nog altijd de beste manier om een streek te ontdekken.
Voor de dingen die op mijn verlanglijstje staan kan ik wel links geven van fietsvakantieorganisaties die zich bezig houden in die gebieden. Mijn budget laat het alleen niet toe elk jaar zo ver te gaan.
Na mijn ervaring in Zuid-Afrika ga ik toch proberen om de 3 jaar een exotische trip te maken.
Het ontdekken van nieuwe continenten, gaat bij mij boven de echt technisch hoogstaande bikeroutes. Fietsen is voor mij nog altijd de beste manier om een streek te ontdekken.
Voor de dingen die op mijn verlanglijstje staan kan ik wel links geven van fietsvakantieorganisaties die zich bezig houden in die gebieden. Mijn budget laat het alleen niet toe elk jaar zo ver te gaan.
Na mijn ervaring in Zuid-Afrika ga ik toch proberen om de 3 jaar een exotische trip te maken.
- Nielskie
- Mountainbiker
Eigenlijk ben ik op zoek naar beiden.
Echt leuke mountainbikestreken in Europa.
Plekjes in de wereld die echt wel leuk zijn om te ontdekken.
Ik heb nog nooit stilgestaan bij cambodja. Mijn indruk omdat het toch wat te plat is. En het precies nog iets te gevaarlijk is door de overal rondslingerende landmijnen.
Maar dat zijn misschien maar vooroordelen die gemakkelijk doorbroken kunnen worden door informatie van mensen die er al eens geweest zijn.
Daarom ben ik ook deze topic gestart.
Ik heb nog nooit stilgestaan bij cambodja. Mijn indruk omdat het toch wat te plat is. En het precies nog iets te gevaarlijk is door de overal rondslingerende landmijnen.
Maar dat zijn misschien maar vooroordelen die gemakkelijk doorbroken kunnen worden door informatie van mensen die er al eens geweest zijn.
Voor korte vakanties, met verblijf op 1 plek vind ik de Morvan in Frankrijk wel super. Heel veel goed gemarkeerde routes van alle niveaus en gewoon een prachtig rustige streek. Wij kamperen meestal aan het Lac Des Settons.
Verder is de Dominicaanse Republiek me deze winter heel goed bevallen. Buiten veel stranden met all-in toeristen (die gelukkig allemaal aan het strand blijven) hebben ze daar een prachtig gebergte van over de 3000 meter en weinig ge-asfalteerde wegen, waardoor ook weinig verkeer in het binnenland. Valt heel goed te combineren met paar weken windsurfen in Cabarete.
Op Ijsland hadden we ongelooflijk veel geluk met het weer (14 dagen geen druppel regen) en daardoor was het praaaachtig maar 'k heb ook al horrorverhalen gehoord.
Verder is Nepal fantastisch alleen heel moeilijk om de soms verborgen weggetjes te vinden. Nieuw-Zeeland is ook zeker de moeite.
Cambodja was heel mooi als je van platplatplat houdt maar mij ligt dat niet zo. Landmijnen is geen probleem als je op de paden blijft. Het feit dat daar namelijk nu nog een pad is, betekent dat er mensen of koeien lopen en dat alle mijnen nu wel ontploft zijn.
In ZO Azie is Noord-Vietnam is me best bevallen (bergachtig, schilderachtig, ruw en kleurrijke bevolking).
Op mijn verlanglijst voor volgend jaar staan alvast Ukraine, Kirzigie (dat is hetzelfde als kyrzygstan waarschijnlijk) en Noorwegen.
Verder is de Dominicaanse Republiek me deze winter heel goed bevallen. Buiten veel stranden met all-in toeristen (die gelukkig allemaal aan het strand blijven) hebben ze daar een prachtig gebergte van over de 3000 meter en weinig ge-asfalteerde wegen, waardoor ook weinig verkeer in het binnenland. Valt heel goed te combineren met paar weken windsurfen in Cabarete.
Op Ijsland hadden we ongelooflijk veel geluk met het weer (14 dagen geen druppel regen) en daardoor was het praaaachtig maar 'k heb ook al horrorverhalen gehoord.
Verder is Nepal fantastisch alleen heel moeilijk om de soms verborgen weggetjes te vinden. Nieuw-Zeeland is ook zeker de moeite.
Cambodja was heel mooi als je van platplatplat houdt maar mij ligt dat niet zo. Landmijnen is geen probleem als je op de paden blijft. Het feit dat daar namelijk nu nog een pad is, betekent dat er mensen of koeien lopen en dat alle mijnen nu wel ontploft zijn.
In ZO Azie is Noord-Vietnam is me best bevallen (bergachtig, schilderachtig, ruw en kleurrijke bevolking).
Op mijn verlanglijst voor volgend jaar staan alvast Ukraine, Kirzigie (dat is hetzelfde als kyrzygstan waarschijnlijk) en Noorwegen.
Vrienden van mij zijn aan een wereldreis bezig en zitten nu net in Camdodja - hun fietsindrukken en foto's vind je op hun site. Het zijn geen "hard-core" bikers maar naar zo'n bestemming ga je niet om de hele dag op een hartslagmeter te staren hé... wel om op de bike de "hartslag" van een land te voelen.piefkie wrote:Eigenlijk ben ik op zoek naar beiden.
http://www.ingbar.tk/
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een aantal reisorganisaties die fietsreizen organiseren buiten Europa.
Ik heb voorlopig al gevonden : AWOL, Xyxlo Explorer en 'Vlieg en Fiets'.
Kent er iemand nog andere ?
En zo ja, kan je me er sommige aan/af raden ?
Ons reisdoel is eigenlijk Azië, Thailand, Vietnam of een ander land in de regio. Voorlopig ligt de bal in het Thailand-kamp...
Groeten,
koen
Ik ben op zoek naar een aantal reisorganisaties die fietsreizen organiseren buiten Europa.
Ik heb voorlopig al gevonden : AWOL, Xyxlo Explorer en 'Vlieg en Fiets'.
Kent er iemand nog andere ?
En zo ja, kan je me er sommige aan/af raden ?
Ons reisdoel is eigenlijk Azië, Thailand, Vietnam of een ander land in de regio. Voorlopig ligt de bal in het Thailand-kamp...
Groeten,
koen
- Nielskie
- Mountainbiker
Cycletours fietst ook in Azië rond.
Je moet wel tegen hollanders kunnen. Ooit eens meegereisd, met 3 belgen en 13 Hollanders. Wel goed georganiseerd.
Bij de links op de hoofdpagina, staan toch ook nog een paar reisorganisaties die zich in Azie bezighouden.
Biketracks heeft nog enkele specialekes,
Kirgizie
Mongolie
Noord-India-Himalaya
Je moet wel tegen hollanders kunnen. Ooit eens meegereisd, met 3 belgen en 13 Hollanders. Wel goed georganiseerd.
Bij de links op de hoofdpagina, staan toch ook nog een paar reisorganisaties die zich in Azie bezighouden.
Biketracks heeft nog enkele specialekes,
Kirgizie
Mongolie
Noord-India-Himalaya