misschien ook eens kijken naar het merk BOOOM
dit is sportdrank die gebruikt maakt van stevia als zoetmiddel.
ik ben geen ervaringsdeskundige, maar misschien is dit ook wel goed om af te vallen, en bevat toch wat mineralen en zouten en smaakje....
wat in de drinkenbus
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: wat in de drinkenbus
Hoeveel Stevia zit erin? Dat staat nergens vermeld, terwijl toch 28 van de 30 gram bestaat uit Glucose en Maltodextrine. Het klinkt mooi, maar uiteindelijk maakt het niet veel uit ten opzichte van de andere producten. Waarom? Nou je hebt nu eenmaal suikers nodig bij het fietsen op een bepaalde inspanning. Afvallen doe je niet per definitie door jezelf op de fiets tijdens een zware inspanning uit te hongeren. Je kan het beste gewoon meer sporten (tot uren na het sport verbrand je nog calorieën) en wat gezonder eten. Nu is het wel zo dat je op korte ritten of langere ritten op lage hartslag makkelijk zonder de suikers kunt. Maar dan is water al dan niet aangevuld met wat zouten de beste optie.chrisper wrote:misschien ook eens kijken naar het merk BOOOM
dit is sportdrank die gebruikt maakt van stevia als zoetmiddel.
ik ben geen ervaringsdeskundige, maar misschien is dit ook wel goed om af te vallen, en bevat toch wat mineralen en zouten en smaakje....
bedankt voor deze nuttige info ivm de sportdrank
en inderdaad gezonder eten helpt ook veel, hier spreek ik wel uit ervaring.
door mijn te hoge cholesterol, moest ik gezonder gaan eten. dus ook op veel dingen gelet. en op +/- 3 maand tijd, zomaar 9 kilo kwijt.
voor mijn 1m81 van 88 naar 79kg, geweldig moet ik zeggen, voel me ook veel fitter enz
en inderdaad gezonder eten helpt ook veel, hier spreek ik wel uit ervaring.
door mijn te hoge cholesterol, moest ik gezonder gaan eten. dus ook op veel dingen gelet. en op +/- 3 maand tijd, zomaar 9 kilo kwijt.
voor mijn 1m81 van 88 naar 79kg, geweldig moet ik zeggen, voel me ook veel fitter enz
-
Witten79
- Mountainbiker
Ik drink dit ook maar ik moet er altijd van 'puffen'.LaurentS wrote:Ik doe er isotonisch poeder in van Etixx.
Dat vind ik top, niet te zoet in vergelijking met anderen die ik voordien al getest heb zoals Powerbar en dergelijke en top qua samenstelling.
Tijdens velofollies heb ik enkele andere getest.
Ik denk dat ik eens Sanas of Born probeer.
Gr witten
Aquarius zero en nu heb ik in de Delhaize flesjes Teisseire zero aangekocht (staat bij de grenadine en zo). Dat laatste vind ik wel interessant want je voegt een smaakje toe aan je water zonder dat je suikers binnenkrijgt. Er zijn een stuk of 5 smaken in (citroen, framboos, perzik,...).
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... iP-IIMHZcw" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar om aan te geven dat de consument aan alle kanten wordt misleid met de 0%/Light/zero en stevia producten. Hoewel siroop (desnoods gewoon de normale suikerrijke siroop) wel gezonder is dan cola of sinas, zit het nog steeds vol met rotzooi. De uitspraak dat het water met een smaakje is kun je thuis proberen te verkopen, maar het is niet waar. Ik doe wel eens een kan spa maken met limoen en citroen erin. Dat is water met een smaakje.
Siroop in een bidon kan dus wel degelijk en is zeker een optie als je water echt niks vind. Maar een isotone drank kan afhankelijk van het merk en je dosering zelfs evenveel of minder suiker bevatten.
Maar om aan te geven dat de consument aan alle kanten wordt misleid met de 0%/Light/zero en stevia producten. Hoewel siroop (desnoods gewoon de normale suikerrijke siroop) wel gezonder is dan cola of sinas, zit het nog steeds vol met rotzooi. De uitspraak dat het water met een smaakje is kun je thuis proberen te verkopen, maar het is niet waar. Ik doe wel eens een kan spa maken met limoen en citroen erin. Dat is water met een smaakje.
Siroop in een bidon kan dus wel degelijk en is zeker een optie als je water echt niks vind. Maar een isotone drank kan afhankelijk van het merk en je dosering zelfs evenveel of minder suiker bevatten.
Mijn schoonvader vertelde daar ook al iets over dat die zero door iets anders gecompenseerd wordt. Ik neem alvast je artikel vanavond eens door!Reflex wrote:https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... iP-IIMHZcw
Nu is het wel zo dat men tegenwoordig alles slecht vind. Je moet het dus wel een beetje met een korreltje zout (of suiker
) nemen. Van de kunstmatige zoetstoffen zul je niet direct doodgaan, maar zoveel gezonder als suiker zou ik het niet noemen. De industrie speelt gewoon in op de wens van de consument.
Suiker is nu nadat eerst vet de boeman was als de grootste dikmaker geklasseerd. Dat is terecht enkel de alternatieven waarop de industrie overgaat zijn net zo slecht. Het beste alternatief zou zijn om meer van de vruchten toe te voegen die natuurlijke zoetstoffen bevatten, maar dat kost te veel.
Een ander alternatief is minder zoet gaan eten en drinken, maar dat vinden wij allemaal weer niet goed. Er gaat vele jaren (generaties) overheen voordat wij ons verlangen naar zoet echt kunnen verminderen.
Voor mij dus voornamelijk water of water met ORS in de bidon. Enkel in de hoge hartslag zones (wedstrijden of zware trainingen) gaat er een isotone drank in omdat ik dan wat suikers moet binnen krijgen. Voor een lange duurtraining neem ik gewoon water met een banaan in de zak. Drinken is dan enkel voor hydratatie, de banaan als energie.
Naar mijn mening heb je toch wel een groot probleem als je water niet lekker vind en je er persee een zoetstof in moet hebben.
Suiker is nu nadat eerst vet de boeman was als de grootste dikmaker geklasseerd. Dat is terecht enkel de alternatieven waarop de industrie overgaat zijn net zo slecht. Het beste alternatief zou zijn om meer van de vruchten toe te voegen die natuurlijke zoetstoffen bevatten, maar dat kost te veel.
Een ander alternatief is minder zoet gaan eten en drinken, maar dat vinden wij allemaal weer niet goed. Er gaat vele jaren (generaties) overheen voordat wij ons verlangen naar zoet echt kunnen verminderen.
Voor mij dus voornamelijk water of water met ORS in de bidon. Enkel in de hoge hartslag zones (wedstrijden of zware trainingen) gaat er een isotone drank in omdat ik dan wat suikers moet binnen krijgen. Voor een lange duurtraining neem ik gewoon water met een banaan in de zak. Drinken is dan enkel voor hydratatie, de banaan als energie.
Naar mijn mening heb je toch wel een groot probleem als je water niet lekker vind en je er persee een zoetstof in moet hebben.
Ik heb het artikel doorgenomen en het is zoals je zegt: tegenwoordig vinden ze overal wel iets om over te vertellen. Ik drink het ook niet op regelmatige basis, gewoon om een smaakje toe te voegen aan mijn water.
- timtim78
- Mountainbiker
Rij kompleet zonder suiker niet in drinkbus en in voeding onderweg. nu voor het 2 de jaar en heb zoals vorig jaar nog nooit zo goed geweest. Toegevoegde suiker en zeker maltodexstrine heb je echt niet nodig.
Drinkbus groene thee met gember en mespuntje zout en probiotica voor de darmkes.
Gedroogde vijgen en speltkoeken voor marathons + 5u rijstballen met umboschi pruimen in voor ontzuring.
Vroeger kwam ik dood over de meet en viel je in een gat na de aankomst.
Nu nog steeds dood maar als ik andere kleren heb aangedaan en de fiets in de auto ben ik gevoels matig klaar om terug te vertrekken je valt niet meer in een vermoeidheids gat ( of hoe zeg je dat).
Drinkbus groene thee met gember en mespuntje zout en probiotica voor de darmkes.
Gedroogde vijgen en speltkoeken voor marathons + 5u rijstballen met umboschi pruimen in voor ontzuring.
Vroeger kwam ik dood over de meet en viel je in een gat na de aankomst.
Nu nog steeds dood maar als ik andere kleren heb aangedaan en de fiets in de auto ben ik gevoels matig klaar om terug te vertrekken je valt niet meer in een vermoeidheids gat ( of hoe zeg je dat).