Ik had geen idee dat er al zo veel keuze was in direct mount kettingbladen.Carbon ti heeft die ook al heb ik gezien.
Persoonlijk zou ik voor de gewichtswinst gaan en de spider achterwege laten,de crank demonteren is niet veel moeite.
Post by lange Peter »
Zelfs als je af en toe een ander blad gebruikt kan dat. Moet je enkel je crank loshalen ipv enkel de 4 of 5 bladboutjes bij het gebruik van een spider. Maar met de cranks van tegenwoordig moet dat geen probleem zijn.Belser wrote:Dus wanneer je weet dat je bv. altijd met een 32t rijdt, kan je ook je spider weg laten en een directmount steken of zie ik verkeerd ?
krijg je die bus er eigenlijk uit?ianaprilia wrote:toch even iets meegeven, misschien hulpzaam voor anderen.
heb weken liggen zoeken achter een irritant gekraakt op mijn fiets, alle voor de hand liggende stappen ondernomen om uiteindelijk bij de X01 cassette uit te komen, in het center zit daar een bus in die los van het tandwielgedeelte kan bewegen, kraakte licht toen ik dit met de hand probeerde, olie op de zijkanten van de bus gespoten, zodat dit tussen het vaste gedeelte en de bus in kon , cassette weer terug geplaatst en weg gekraak, yihaa...
Blijkbaar toch net genoeg torsie op cassette mogelijk om in sommige gevallen wat te kraken...
Post by ianaprilia »
makkelijker als de cassette gedemonteerd is he, even zuiver maken eerst en dan wat olie ertussen en dat zou beter moeten zijn...Swannie wrote:ook ik heb nu een raar gekraak... enkel bij veel kracht zetten.
Dacht dat het trapas was, maar die is nieuw nu, dus daarvan kan het niet komen.
Om aan die bus te kunnen, cassette demonteren?