17-01-2016 TT-Kiewit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joluma
Mountainbiker

Re: 17-01-2016 TT-Kiewit

Post by Joluma »

Leuke tocht!
Afwisselend ST en tempostukken in een mooi bevroren landschap en een heerlijk zonnetje! :-D
Met moddersukjes en gladde plekken, er was aan iedereen gedacht! =D>

Probleem met pijlen was de mooie witte omgeving gecombineerd met witte pijltjes.
Al viel het nog wel mee, een enkele keer moeten draaien maar wel zeer goed geamuseerd.

En daar doen we het toch voor!
DirstBuster
Mountainbiker

Post by DirstBuster »

Het was een mooie en goed verzorgde tocht.

Met de pijlen was het problem niet de kleur want zoals al beschreven worden dezelfde pijlen vaak gebruikt.

Het problem was dat de eerste 5 a 10 km en de laatste 5 km de pijlen naar links of naar recht wezen terwijl je rechtdoor moest rijden......dat is een kwestie van goed ophangen en niet van keuze pijlen.
downhill
Mountainbiker

Post by downhill »

Leuke tocht met afwisselend snelle stukken en single track. Lekker fris weertje, de zon van de partij, wat moet je nog meer? Op weg naar huis toch nog kennis gemaakt met de grond door flinke schuiver! Gelukkig enkel schaafwonden en kapotte broek ! Ben bij de gelukkigen van wie er een foto genomen is. Alvast bedankt, altijd leuk om eens terug te bekijken.
Last edited by downhill on Mon 25 Jan 2016 23:13, edited 1 time in total.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

Bedankt voor de prachtige foto's, ik heb er 25-tal bikers gelukkig mee gemaakt, mezelf inbegrepen! =D>

Wij spuiten de tippen van de pijlen in fluo rood en niet mat rood, dat helpt goed.
Er hingen inderdaad een paar pijlen niet katholiek maar het viel over het algemeen goed mee.
En ik weet, want doe het zelf al bijna 10 jaar, het hangen is niet altijd vanzelfsprekend, zeker voor nieuwelingen.
Je denkt hier hangt hij perfect en dan komt er iemand na je die zegt dat zie je niet goed of je hangt het beter daar!
Afhankelijk van de situatie moet je één voor, in en/of na de bocht hangen...

Zelf ben ik enkel mis gereden aan de BuSO-KIDS, waar andere bikers de weg over staken en wij blindelings volgden, de oude route op dus. Op de Delweg meteen rechts de bos in na een bocht op het asfalt was ook effe tricky, daar heb ik er veel voor mij terug moeten roepen.

Het parcours was te vettig naar mijn goesting, allez op zich kei plezant, maar da poetsen, en die slijtage ... :(
Nog een geluk dat er veel gebruik gemaakt kon worden van de goed drogende zandgronden op Molenheide en zo.
Toen ik thuis kwam wel eerst effe de MTB in het zonneke moeten zetten tot die ijsklomp onder menne kader afviel :-D
HansP
Mountainbiker

Post by HansP »

Dank u vr de complimenten vd fotos. 2ex dat ik dit doe (tocht vorig jaar ook met onbekende camera)
Het kon beter maar heb weer wat geleerd voor volgende editie ;)

Ben op de eerste plaats moeten gaan lopen voor de tegenzon en daarna nogmaals. Uiteindelijk was de laatste plaats de mooiste hehe
Toto
Mountainbiker

Post by Toto »

Kan iemand mij de gps track doorsturen van de grote rit?
Ikzelf kon er jammer genoeg niet bij zijn.
Post Reply