Voor Vlaanderen lijkt een Canyon Nerve mij ideaal, 27.5er of 29er. Ik heb mijn Nerve vervangen door een Strive voor het buitenland en de Ardennen, ik zoek ook altijd graag technische en snelle afdalingen op. Moest mijn budget het toelaten, had ik beide naast mekaar gehouden. Nerve voor Vlaanderen, Strive voor al de rest.Lennert01 wrote:ik zou eerder XC tracks rijden in Vlaanderen/Limburg, welke MTB zou je me in dat geval dan aanraden?LaurentS wrote:Ik vind vooral dat je rare vergelijkingen maakt qua veerweg:
Canyon Nerve AL 8.9 29er 120mm/110mm (F/R)
Trek Fuel EX 7 27.5er 120mm/120mm
Scott Genius 750 27.5er 140mm/150mm
Cube Stereo 140 HPA 27.5er 150mm/140mm
Dat zijn vrij verschillende fietsen, vooral de laatste 2 zijn eerder te vergelijken met een Canyon Spectral dan met een Nerve. Ook moet je eerst beslissen of je een 27.5er of 29er wilt.
Wat is het doel van de fiets? Wil je XC style tracks rijden in Vlaanderen en dergelijke of zal de fiets ook ingezet worden in de Ardennen en in het buitenland in serieuzere bergstreken?
Als je zelf genoeg kent van fietsen om het grootste deel van het onderhoud zelf te doen, dan zou ik neigen naar Canyon. Zelf heb ik een Canyon Strive CF 8.0 Race en voordien een Canyon Nerve AL 7.0 gehad. Dan krijg je meer waar voor je geld en vind deze het mooiste qua looks in je lijstje.
Het verschil van 27.5" en 29" is me nog niet helemaal duidelijk. Er is me verteld dat een 29" veel minder wendbaar is, daarom zou ik eerder overgaan naar een 27.5".
Wat is het grote verschil tussen de Nerve 8.9 en de 9.9?janssis werner wrote:Hallo . Persoonlijk zou ik ook kiezen voor de canyon tussen deze vier, niet omdat ik er ook mee rij. Ik heb ook voor dit geld rond gekeken en in deze prijsklasse is het moeilijk om een betere fiets te vinden. Als je bij die andere merken rond de 1000euro bijlegt heb je zeker wel een betere of veel mooiere fiets, maar voor 2500euro kom je niet in de buurt. Alleen zou ik niet voor de nerve 8.9 gaan maar wel iets bijleggen voor de 9.9 . Een tripel op een 29er heb je niet nodig en is veel fijner bollen met een compact. Ik ben vijf jaar geleden overgestapt naar een fully en heb daar nog geen spijt van ,alleen moet je zekker zijn dat dit het probleem oplost. Zolang je op een harttail kunt bollen blijf je best daar op rijden eens de overstap is het nog moeilijk om te veranderen( vind ik) .
Grtjs.
Ps je moet ook nadenken over internet bike of kopen lokale fiets handel.
Ik ben wel vrij zeker dat ik wil gaan voor een fully, om me nu nog te overtuigen van een hardtail moet je met goede argumenten afkomen.
Dus als je niet van plan bent grotere drops of jumps te nemen of bikeparks te bezoeken, zou ik gaan voor de Nerve 9.9. Het verschil met 8.9 kan je hier zien: https://www.canyon.com/nl-be/tools/bike ... bike2=3858" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus:
- Fox 34 ipv Fox 32 vork (stijver en capabeler)
- Betere remmen
- Betere wielen
- Double ipv triple
- Beter stuur en stuurpen
- Beter zadel
Wat mij ook top lijkt is deze Spectral AL 8.9 https://www.canyon.com/nl-be/bikes/bike ... tml?b=3874" onclick="window.open(this.href);return false;. Deze is echter eerder bedoeld voor uitdagender terrein dan Vlaanderen en zal iets trager zijn dan de Nerve in straight line speed.
Moest je kiezen voor 27.5, dan lijkt de Nerve AL 9.0 mij ook wat. https://www.canyon.com/nl-be/mtb/nerve/ ... l-9-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;